Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Mam problem z odkręceniem dwóch śrub przy przegubie wewnętrznym.
Ktoś kiedyś chyba majstrował przy nich i są zjechane, próbowałem już wszystkiego i jedyne co mi pozostaje to chyba dospawać jakiś element do nich i tak próbować odkręcić. Czy trzeba odłączyć akumulator do takiego zabiegu spawarką elektryczną ?
Może jakieś inne sposoby ? Próbowałem różnych metod i kluczy, naciąłem multiszlifierką żeby płaskim spróbować i nic. Miejsca tam praktycznie nie ma wcale więc francuza czy innego podobnego klucza nie włożę,nawet kombinerki nie wchodzą, eh.......
A jakie masz śruby na wieloklin czy imbus, ja w jednej miałem imbusowe i normalnie wykręciłem, przy wykręcaniu drugiego przegubu i dziwiłem się że mi się imbus ślizga a tam były wielokliny. Przy każdym spawaniu w samochodzie zawsze odłączasz akumulator. Ja te śruby wykręcam na 3 przedłużkach po zdjęciu koła, kręcę tarczą i odkręcam po kolei bez wchodzenia pod auto.
Dospawaj srube jakąś ale tak żeby dobrze rozgrzać. Odkrecisz bez problemu. One są na klej do gwintow ale na niebieski a nie różowy dlatego tak trzyma. Było wcześniej ostukac.
Nie trzeba nic odpinac aku.
Spline rozm. 12 tak one się nazywają chyba. też robiłem na przedłużkach.
Wesol ostukałem młotkiem, wylałem "wiadro" odrdzewiaczy itp. 4 śruby poszły bez problemu. żadnego śladu po klejach nie widziałem.
Pozostaje spawarka.

Dzięki za zainteresowanie.
Jakies tydzien temu mialem akcje ze ciagnalem swojego migomata do kolegi po osiedlu. Odkrecali glowice w cytrynie szpilka sie ukrecila. nie dawalo sie nic przyspawac zwykla spawarka wiec podszedlem z migiem, nakretke nabilem na klucz 19 i tak obspawalem ze czerwone bylo. Poczekalem az ostyglo i spokojnie odkrecilem. Jeszcze wczesniej odkrecalem w audi 80 srube centrlana przegubu zewnetrzneog co przechodzi przez piaste zwrtonicy. Tez koles zakupil imbusa chyba 17 czy 19 super twardego nie dawalo sie to odkrecic. TO mowie dawaj srube chyba 12 czy 14 i migiem obspawalem i poszlo bez problemu. Dospawaj srube jakąś 10tke ale o twardosci conajmniej 8.8 lub 10.9 i wtedy odkrecaj. Spokojniepusci jakby bylo to ledwo co dokrecone. Nowe sruby w aso nie sa drogie ale mozna zakupic tez jakies w sklepie metalowym tylko takie twardosci 10.9.
Ori byly na spline a nie na imbus. Tu juz ktos musial tez cos zamieniac.
Z moimi umiejętnościami spawacza to sobie zaraz zespawam przegub ze skrzynią Smile. A tak na poważnie to mam spawarkę elektrodową i powinno podejść bo będzie długi i cienki patyk (elektroda), mig ma za duży uchwyt żeby tam spawać tak mi się wydaje. Chyba zlecę to komuś kto ma pojęcie jakieś o spawaniu. Śruby są oryginalne spline, ale jak pisałem ktoś dłubał bo dwie w środku zjechane.
migiem spokojnei sie tam dojdzie. Elektrodowka to zaraz dotkniesz gdzies do karoserii zanim pospawac to co chesz. Poza tym elektrodowka przetapia mocniej ale żużel zostawia czyli slaby spaw. Migiem pospawasz precyzyjnie i spaw bedzie bez wad.
Witam.Mam pytanie-czy ma ktoś z tego forum jakąś instrukcję naprawy skrzyni biegów DJY. Przekopałem cały internet i nic nie mogę znaleźć w tym temacie-znalazłem instrukcję naprawy "automata" i wiele innych a na DJY nie mogę jakoś trafić-czy mi na oczy padło,czy jakieś fatum-proszę o pomoc- 11 i 12 listopada mam wolne to bym sobie rozebrał swoją skrzynię i skasował ten nieszczęsny luz na łożyskach rolkowych przekładni głownej z mechanizmem różnicowym.
Którą stroną ma być włożony filtr oleju ? ...nie popatrzyłem przy starym jak był włożony i mam teraz " klina "...
(10-11-2015 15:35)toma126 napisał(a): [ -> ]Którą stroną ma być włożony filtr oleju ? ...nie popatrzyłem przy starym jak był włożony i mam teraz " klina "...

pasuje tylko jedną stroną konstrukcja wewnątrz na to nie pozwoli
Przekierowanie