Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jeśli masz Boscha o numerze 038145209 to u mnie podeszło w 1.9 AUY choć obudowa pompy jest odrobine większa od LUKa
Wkręcany krociec bezcenne ;-)
A w zyciu. Sam tak mam. Zreszta w piwnicy leza jeszcze dwie tandemy luka luzem. Krocce sie luzuja po paru latach. Raz na 5 lat to chyba nie paranoja by panikowac z tego powodu. Polecam by sprawdzic upewnic sie ze sekcja paliwowa na jalowych daje te 3.5 bara a po wdepnieciu pedalu gazu te 9-9.5 bara bylo. Bo tak to bedzie lipa. Zreszta krociec mozna oprawic inaczej dac jakiegos nita itp i tez bedzie dobrze.
Mam możliwość podmiany pompy na BOSCH z BLS, ale niestety nie znam jej numeru.
Z tego co piszecie, to powinna bez problemu podejść do AUY.

@wesol moja pompa to już chyba zgon, poniżej 10st coś go boli przy pierwszym odpalaniu, nie muszę długo kręcić, ale chodzi nierówno i telepie silnikiem przez jakieś 5 sek i chodzi jak traktor puszczając przy tym biało/niebieskiego bąka z dziwnym zapachem, po tym czasie wszystko się stabilizuje i pracuje normalnie. Po ponownym przekręceniu kluczyka odpala jak pszczółka i zero problemów.
Nie mam wakuometra, żeby sprawdzić ciśnienie.
Pompa? Niekoniecznie, sprawdź świece żarowe a jeśli są długo wymień
Świece wymienione półtora roku temu, sprawdzałem je multimetrem i są ok. po wyłączeniu się spiralki od świec po kilku sek. słychać przekaźnik.
Obstawiam vacum lub oringi na pompkach z tym, że vacum podmieć to chwila.
Wesol może ze czegoś nauczę wiec proszę wytłumacz dlaczego młotkowanie, lepienie lub "nitowanie" króćca w LUK jest lepsze od wkręcanego w Bosch?
Dodatkowo pompy LUK po większym przebiegu dość często maja wycieki spod dekla części paliwowej co skutkuje kapaniem paliwa na wężyk płynu chłodzącego znajdujący się pod pompą. Co dalej się dzieje to chyba wiadomo.
Wymieniałem pompę właśnie z tego powodu a dodatkowo krociec latał jak chciał. Oczywiście to żaden problem gdy podciśnienie niedomaga i nic złego się nie dzieje?
Żaden problem wyciągać pompę co jakiś czas żeby ja "zdrutowac"?
Pompy LUK stosowano w Sharanach Ale nic nie stoi na przeszkodzie założyć Boscha o tych samych numerach (tak teraz mam) ponieważ pompy są porównywalne i maja takie same parametry pracy. Pompę wymieniał latem mój zaufany mechanik i przedstawił mi wcześniej relacje ze swoich doświadczeń z tymi pompami. Auto działa jak należy wydatek jest prawidłowy korzyść z tego taka ze nie muszę myśleć o króćcu i wyciekach powstających na skutek odkształcającego się dekla z tworzywa.
Ultra nie taka znowu chwila bo żeby się spokojnie dostać musisz rozebrać plastiki od zbiorniczka wyrównawczego, uchwyt filtra paliwa itd. Akurat u mnie poszło bez "żalu" bo przy okazji wymieniłem te właśnie popękane plastiki.
Akurat byłem teraz patrzeć i myślę, żeby wywalić filtr paliwa i zdemontować rurę idącą do EGR i można odkręcać pompę.
Ze świecami różnie bywa. Teoretycznie powinny wytrzymać do 15 tys cykli rozruchowych. Ale jest wiele czynników które mogą ten okres skrócić. Zależy od tego w jakiej kondycji jest silnik, jakie paliwo, olej, czy krótkie odcinki po mieście (co zwiększa liczbę cykli rozruchowych) No i oczywiście jakość samych świec.
Reasumując przyczyn może być kilka świece, pompa, uszczelniacze itp. Na pewno możesz wstawić Boscha o tym numerze o którym wspomniałem powyżej bo tak mam i działa. Taki sam numer jest na pompach LUK montowanych fabrycznie. Kwestia tylko czy ta pompa jest w porządku i to warto byłoby sprawdzić
Na odpalanie nie ma nic wspolnego pompa vaq. Mozesz ja nawet odlaczyc. Tandem ma ale to tez mialby braki w mocy bo nie ma opcji by paliwowa sekcja nie dawala paliwa a przy obrotach powiedzmy 3000 czy 4000 szedl jak wsciekly. Albo zapowietrza sie uklad albo moze te oringi tylko ze oringi powoduja tez nierowna prace pozniej. Deptasz mu a on ma drgawki itd.
Zawsze mozesz powrot paliwa z glowicy dac wezykiem transparentnym i obserwowac jak przy odpalaniu i pozniej jest czy to powietrze tam widac.
Czym rozni sie silnik 1z a afn co daje jemu te 30km wiecej pompa wtryski czy ma komore spalania wieksza ? Jak myslicie czy duzo by sie roznil przy montazu ?
Przekierowanie