Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Mam problem.
Wymieniłem tarcze i klocki i jeden tłoczek od strony kierowcy nie daje się wcisnąć do końca. Klocki i zacisk wcisnąłem na siłę, ale po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym naciśnięciu hamulca koło stoi, czy to może być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem czy szukać innej przyczyny ?
Korozja na tloczku i cylinderku. Rozebrać, wyczyścić papierkiem wodnym.
(13-02-2015 17:43)wesol napisał(a): [ -> ]Korozja na tloczku i cylinderku. Rozebrać, wyczyścić papierkiem wodnym.

ja miałem tłoczek prowadzący tak skorodowany że nie dało się już go w żaden sposób ruszyć, po wymianie jarzma wszystko ok. też mi blokowało koło.
a ogólnie to tak jak koledzy mówią, papierek drobny i będzie ok.
Generalnei by do takich sytuacji nie dopuscic to ja raz w roku robie serwis hamulców. Czyli wyciagam klocki hamulcowe, czyszcze jarzma- prowadnice na jarzmach na klocki. Smaruje sie te miejsca smarem np miedzianym. Pod gumke tloczkow wpsikuje odrdzewiacza dość tłusty. Tloczki wciskam do konca ze trzy razy i wyciskam depczac na hamulec ( tak by tloczki nie wypadly oczeiwscie to osbie zabezpieczam kawalkiem klocka drewnianego. To samo na tylnych zaciskach. Rozbieram, czyszcze, psikam pod gumke tloczka i wkrecam tloczki do końca. Tak ze trzy czy piec razy bo tylne to potrafia sie czesciej zapiekac bo mniej pracuja te tloczki. Wiadomo tyl malo co hamuje. Nia mialem jeszcz eproblemow w zadnycm aucie z zaciskami hamulcowymi na tyle. nigdy nie rozbieralem w zadnym swoim aucie tloczków. W pracy owszem robilem tego sporo ale klienci przyjezdzali bo cos brzeczy a tam juz do polowy blacha od klockow wytarta.
mam pytanie dotyczące słoneczników , założyłem nowe od galaxy 2003 rok bo od starych pourywały się te klapki od otwierania , ale przy wpinaniu wtyczki przy nowych w jednym i drugim zaczęły upalać się wtyczki , i nie wiem czy w tych starych idzie jakieś większe napięcie ? spotkał się może ktoś z czymś takim ?
Ja niestety musiałem zainwestować w nowe zestawy gumek i uszczelek bo stare jak się okazało były dziurawe i zapewne piach się dostał do nich i dlatego nie chcą się wcisnąć do końca, przy okazji kupiłem nowe tłoczki żeby w razie co nie rozbierać 2 razy.
Mam pytanko jeszcze odnośnie odpowietrzania, czy jak będę robił hamulce z przodu to muszę później też tył odpowietrzać ?
Witam. mam pytanie. czy ktoś sie orientuje jaki numer ma manetka tempomat+komputer do sharika po lifcie?? na co zwrócić uwagę przed kupnem?? taśma airbag-a okrągła czy inna??
Jak na podniesionym aucie kręcę ręcznie tylnymi kołami przód-tył czuć luz tak jakby przeskok przy zmianie kierunku kręcenia. Czyżby łożyska do wymiany?
łozyska sie sprawdza przez dwie czynnosci. Pierwsze co to na podniesionym aucie łapiesz za kolo za opone i tak jakbys chcial skrecic tym kolem dwoma łapami usilujesz wylapac luz. Tak samo papiesz za kolo jedna reka u góry i na dole i tez sprawdzasz luz. Druga czynnosc to kreciesz kolem jak naszybicje sie sie da rekoma rozkreci i naluchujesz czy chodzi cichi czy jest "łułuuu". Oczewiscie to tez nie jest tak ze wychwycisz przez ten test uszkodzenie ulozskowania na piascie ale wiekszosc przypadkow tak.
Właśnie tak sprawdzałem jak piszesz i tylko jest taki przeskok jak zmieniam kierunek kręcenia kołem przód-tył, jak złapię góra-dół czy po bokach koło to żadnego luzu niema. Jedynie nie kręciłem kołem jak najszybciej ale wydaje mi się że huczenie usłyszał bym w czasie jazdy zwłaszcza że to tylne koła.
Przekierowanie