27-12-2015, 20:25
Przyłączę się ze swoimi rozterkami. Nie licząc krótkiego romansu z Vectrą DTI i teraz Alhambry, zawsze jeździłem wolnossącymi benzynami. I teraz nie wiem czy niektóre zachowania auta-diesla są normalne czy nie. Ot po prostu może poniższe sprawy są zupełnie naturalne i nie przejmować się nimi:
1) Turbo dziura (?):
podczas ruszania auto w pewnym momencie lekko traci moc by po chwili dostać kopa. Gdy jadę i tylko lekko dotykam gazu by utrzymać prędkość to w okolicach 2000 obr/min (i tylko w tym momencie) po dotknięciu pedału gazu auto na szarpnie (przydusi się) i jedzie dalej. To szarpnięcie mnie martwi ale to tylko przy
tys obr/min i tylko przy lekkim naciśnięciu na pedał
2) Turbo czy dwumas (?):
podczas ruszania na pierwszym biegu i kręceniu do około - 1,5-2 tys obr/min a następnie puszczeniu gazu i pełnym wciśnięciu sprzęgła (by zmienić bieg) obroty spadają poniżej 1 tys obr/min (gdy nie spieszy mi się ze zmianą biegu, bo np ruch się spowolnił, jak to w mieście bywa) wtedy właśnie jest charakterystyczny dźwięk jakby śmigło hamowało. Czasem na filmach przy sportowych autach takie coś słychać
1) Turbo dziura (?):
podczas ruszania auto w pewnym momencie lekko traci moc by po chwili dostać kopa. Gdy jadę i tylko lekko dotykam gazu by utrzymać prędkość to w okolicach 2000 obr/min (i tylko w tym momencie) po dotknięciu pedału gazu auto na szarpnie (przydusi się) i jedzie dalej. To szarpnięcie mnie martwi ale to tylko przy
tys obr/min i tylko przy lekkim naciśnięciu na pedał
2) Turbo czy dwumas (?):
podczas ruszania na pierwszym biegu i kręceniu do około - 1,5-2 tys obr/min a następnie puszczeniu gazu i pełnym wciśnięciu sprzęgła (by zmienić bieg) obroty spadają poniżej 1 tys obr/min (gdy nie spieszy mi się ze zmianą biegu, bo np ruch się spowolnił, jak to w mieście bywa) wtedy właśnie jest charakterystyczny dźwięk jakby śmigło hamowało. Czasem na filmach przy sportowych autach takie coś słychać