Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Według mnie olej, to jest gruszka od turbiny, plastikowa ??
Tu mamy silnik 1.8 turbo wiec tu mamy do czynienia z zawodem DV. Posprawdzaj czy podejscie i powrot oleju nie sa za slabo dokrecine ewentualnie opaski tych grubych wezy powietrznych.
Cholera, tak myślałem że nie zrozumiecie. Chodzi mi o tę zaplutą olejem obudowę z aluminium tuż poniżej zaworu.
Witam.

Ta aluminiowa część to obudowa koła kompresji turbosprężarki, czarny plastikowy zawór tak jak pisze Wesol to zawór odcinający, a tzw. "grucha" znajduje się po prawej stronie, patrząc na zdjęcie, poniżej tego grubego węża dochodzącego do zaworu DV, a poniżej węża widocznego w prawym dolnym rogu, widać kawałek cięgna od tzw. gruchy.

Pozdrawiam
Czyli, krótko mówiąc, mam nieszczelność na obudowie koła kompresji turbosprężarki.
Dzięki wszystkim.
Raczej watpie. Napisalem gdzie raczej masz nieszczelnosc. tam wszystko jest upaprane bo podmuch jest i rozrzuca po calosci. Ale to delikatne tylko pocenie sie. O ile opaska z wezem wejsciowym do muszli zimnej jeszcze ujdzie tak smieszy mnie taka sama czyli tzw slimakowa na wyjsciu z muszli.
Witam.

A najprościej jest umyć i obserwować skąd zacznie się pocić Smile, wiadomo że w układzie na dolocie nie powinno być oleju w teorii, jednak w praktyce odma i nieszczelności na osi wirnika turbiny robią swoje. Tak jak kolega Wesol pisze trzeba sprawdzić to co powiedział i dodatkowo obserwacja po umyciu. Jednak trzeba pamiętać, że olej w środku obudowy kompresji nie zawsze oznacza nieszczelność na wirniku, często jest efektem zaciągania z odmy.

Pozdrawiam
(12-11-2016 10:00)Bogos napisał(a): [ -> ]
(11-11-2016 00:38)maselinho napisał(a): [ -> ]Mam dogrzewacz.
Tak z ciekawosci sprawdz czy nie masz dodatkowego akumulatora pod siedzeniem pasazera.

Sprawdzałem i nie mam akumulatora dodatkowego, bezpieczniki też są ok. Może zmostkować czujnik temp i sprawdzić czy wystartuje?
No czijnik musisz miec zmostkowany bo silnik rozgrzany nawet tylko do 50 stopni ogrzeje podszybie i piec nie wystartuje.
Zmostkowanie czujnika nie wymusza startu dogrzewacza.Wbrew pozorom te kable przy dogrzewaczu na wyglad moga byc dobre ale wez ich w palce i rusz nimi to sie okaze ze koszulka kabla ok a srodek pusty. Sprawdz to porzadnie . Moze byc i tez tak ze sterownik padl.
wesol-on nie moze zdiagnozowac wogole pieca..
Przekierowanie