Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Skorodo opony 205 jest przewidziana szerokosc felgi od 5.5 do 7 tyle ze firmowa ma 6 cali szerokosci to jaka musi byc opona do szerokosci 7.5 cala? No 215 to chyba najmniejsza i zalecalbym dac conajmniej 235 albo felgi zmienic na wezsze. Tak to jest naciag i opona nie spelnia swojego.
(29-11-2017 23:55)wesol napisał(a): [ -> ]Skorodo opony 205 jest przewidziana szerokosc felgi od 5.5 do 7 tyle ze firmowa ma 6 cali szerokosci to jaka musi byc opona do szerokosci 7.5 cala? No 215 to chyba najmniejsza i zalecalbym dac conajmniej 235 albo felgi zmienic na wezsze. Tak to jest naciag i opona nie spelnia swojego.

Tu masz tabelkę jaka opona na jaką felgę. Jest dość duża tolerancja jak widać.
http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-f...-opony.php
ta tabele jest nieco bledna. Mam swoja w wordzie. Skoro np opel (zreszta nie tylko on)wypuszczal 205 na felgach 6 cali firmowo to taki rozmiar jest najbardziej prawidlowy. Co to za stosowania skrajnych wymiarow. Przyjac sie powinno optymalne. Zreszta co sie tu dziwic ja wkleic tabelek moze kazdy i ja i Ty wiec nie jest to wyznacznik prawidlowosci. Widze ze duzo ludzi informacje czerpie z neta. Net to nie encyklopedia. To zbior informacji roznych tak jak tu roznych ludzi spotkasz. 95% to niestety w tej branzy nie siedzi wiec tyle wie co nic. Tak jak wybory prezydenta itp. Wybiera spoleczenstwo a to ze tylko 7% ludzi jest wyksztalconych i kumatych to juz nie istotne?? Reszta to patalachy co glosuja co im kto wiecej naobieca. To jest normlane i przyjete jako dobre??
Gwarantuje ze na opony 205 czy 215 zalozysz felgi 7.5 cala lub 8 to kladac te kola na plask jedna na drugiej to beda lezec nie na bokach opony a na feldze alu. Teraz po co stworzył dunlop kolo ogumione pompowane?? Po to by bok opony pracowal. Teraz wracajac do czasow uczelni i do wykladow na Teorii ruchu kola ogumionego wiemy ze bok opony pracuje i sie ugina natomiast bieżnik opony tez ulega przesunieciom itd itd. jesli opona ma pracowac poprawnie to musza byc zachowane prawidlowe jej parametry. To ze zalozysz na felge 9 cali opone 205 nie znaczy ze jest okej bo musisz do takiego kola dymac powietrza ze 3.3 bara albo i nawet wiecej. Gdzie tu rozum byl?? Dlatego w niemcowni jest homologacja na rozmiar kol w aucie.
Ja panowie jedynie zrozumiałem ze 215 to za mało byłby naciag ładnie wyglada ale jest niebezpieczny jak dla mnie 235 to za dużo aktualnie sa zimówki 235 i mega wydają poza felgę ranty bezpieczne ale balon duży brzydko wyglada stad postanowiłem nabyć 225/45 moze profil 40. Sadze iż najlepszym sposobem jest przekonanie sie osobiście. A co do 205 to moja stara rolka miała 7j i był to orginal audi i pracowała super
Mi chodzi oto ze wygladac bedzie to kozacko owszem ale nie jest to praktyczne i zgodne z tym co wymyslil dunlop. Po to mamy kola pompowane by sie uginaly a nie po to by nadymac duzo bo szerokie osadzenie opony jest i opona wtedy nic nie pracuje. Dlatego tez mowi sie ze kolo jak w traktorze czyli ma duzy balon i sie ugina. Czmeu sie ugina?? Bo traktor sluzy do pracy i ma ciaganc i w blocie i innych warunkach. Tak jak zawsze mowie gdy ktos pyta ile powietrza ma pompowac w kola. Tyle zeby bieżnik sie owno wycieral. Jesli bedzie opona 215 na feldze 6.5 cala to pompuj powiedzmy 2.6 bara ale jesli bedzie ta sama opona na feldze 8 cali to pompuj 3.0-3.3 bara. Wtedy bedzie takie samo wycieranie bieznika i srodkiem i bokami. tyle ze w pierwszym przypadku opona bedzie sie uginac i podjazd pod kraweznik jest amortyzowany przez opone a w drugim walimy jak kamien w kamien. Przy aucie juz leciwym mozna kielichy powyrywac od takiej jazdy.
Chlopaki gdzie naprawie glosnik lezy i sie kurzy, a szkoda.
Glosnk to Hertz Es 300 pewnie przewinac by go trzeba bylo. Znajomy patrzyl i powiedzial ze przejscie jest. Cokolwiek to znaczy Tongue
Przejście jest czyli cewka cała, najprawdopodobniej dostał w tyłek i karkas spuchł termicznie, słychać tarcie przy ruchu membrany, czyli odklejenie membrany, nowy karkas z cewką i wklejka.
Sprawdzę co sie da zrobic w Twojej okolicy i na ile bedzie to opłacalne
http://acoustic-24.pl/
To przedzwonie zapytam Smile Dzieki.
A z nim to bylo tak ze gralo ladnie przyjechalem do domu i wylaczylem wsio. A na drugi dzien juz cisza i zonk :o
Panowie,od czego jest bezpiecznik o numerze 33? Brakuje mi takiego w aucie.
(01-12-2017 16:52)deintegro napisał(a): [ -> ]Panowie,od czego jest bezpiecznik o numerze 33? Brakuje mi takiego w aucie.

jak zamarzł płyn od wycieraczek i chciałem spryskać szybę a ślink pompki był unieruchomiony przez lód by to właśnie się spalił czyli 33 , następstwem nie było wycieraczek czasowych , żeby je uruchomić musiałem kombinować manetka czyli delikatnie w gore i zaskakiwały na jeden cykl
Przekierowanie