Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Co to może być? Stuki z prawej strony. Półoś i przegub wewnętrzny wymienione. Klocki O.K. W poniedziałek auto idzie do mechanika i ma robić do bólu aż znajdzie przyczynę. Wcześniej przeglądał wszystko, ale nic nie znalazł, a chłop ma pojęcie o tych autach (sam takim jeździ). Prośba o podpowiedź czego szukać - jak na razie moje podejrzenia to: łożyska amortyzatorów, przegub zewnętrzny (choć to mało prawdopodobne), może śruby silnika poluzowane (auto było chyba walnięte z prawej strony), ale czego jeszcze szukać ? Najgorsze, że te stuki pojawiają się tak jak teraz, a był moment, że ich w ogóle nie było - kilka tygodni temu pojawiły się i przez jakiś czas ich nie było.
Ale kiedy stuka ? Na skręconych kolach ,na wybojach przy przyspieszaniu?
Łącznik stabilizatora, amortyzator?
Łączniki wymienione. Stuki pojawiają się w różnych momentach. Czasami nawet jak rano cofam na parkingu. Czasami na prostej. Czasami na skrętach. Nie ma reguły.
kolego sprawdz przykręcenie śruby wahacza,tej pionowej,tuleja tam powinna siedzieć w takich wygniotkach ,jak sruba jest słabo dokręcona to wyskakuje z tego miejsca i puka.
Witam,

Rozpatruje kupno auta, pod jego maską z tego miejsca gdzie są dwa złącza
jedno z zieloną podkładką , sączy się olej

Czy jest to coś poważnego i ogólnie jak nazywają się te dwie złączki na w/w rurze.

Foto poniżej.

http://imgur.com/8DOUN5i
Jeśli dobrze widzę to chodzi Ci o tą część co wkręcona jest do grubej rury i założony jest na to cienki wężyk.
Tam mogą wydostawać się przez nieszczelność śladowe ilości oleju. powinno to być szczelne. Ten cienki przewód to wężyk który idzie do kompa i pokazuje ciśnienie. Ta gruba rura to dolot powietrza do silnika. Będą w niej nieznaczne ślady oleju jak w większości TDI. Jeśli wydobywa się tam spora ilość oleju to znaczy że kondycja turbiny jest słaba i przepuszcza olej oraz że trzeba rozebrać to i dokładnie wyczyścić.
Witam. Mam szybkie pytanie: zdjąłem zacisk tył prawy aby klocki wymienić.... nie chodzi w ogóle tulejka prowadząca jedna. jest tak zapieczona wręcz zardzewiała.

pytanie dotyczy:
czy wymieniać całe jarzmo czy ewentualnie jak się zerwie przy próbie wybicia można to rozwiercić i zastosować zestaw naprawczy??

powiem szczerze, że nie poszło WD40 i WURTH więc chyba siłą fizyczną musi pójść??
Spróbuj jeszcze klucza udarowego, lub zwykłego postukiwania młotkiem w klucz, żeby wbracje pomogły przy odkręcaniu.
Niestety nie pomogło....... urwał się tłoczek prowadzący(zardzewiały), wymiana jarzma, przesmarowane nowe tłoczki i wszystko bangla jak trzebaSmile
Przekierowanie