Koło wymienia się tylko gdy jest ścięty na nim klin (co nie zawsze oznacza, że jest do robienia czop na wale...). Klin ścina się w dwóch sytuacjach:
1. Gdy ktoś s........ł i nie dokręcił koła lub włożył koło uszkodzone mechanicznie (również mógł ktoś uderzyć w wał czymś i uszkodzić wpust).
2. Doszło do zblokowania górnej części rozrządu (np zatarte wałki) i wtedy zrywa klin. Ale to jest rzadki przypadek bo z reguły najpierw poddaje się kółko na wałku rozrządu (np VW 1.4 16V 75KM-bardzo często), lub pęka sam wałek. Osobiście widziałem jeden przypadek gdzie przy zatartej górze obrócił się dół.
Teraz się zgadza a co do wału to zdarzają się przypadki że przez te kółko zostaje uszkodzony ale to sporadycznie. Sam u mechanika taki przypadek widziałem że kółko chodziło jak pijane.
Kolego czy może oglądałeś ten konkretny silnik i widziałeś jak to kółko w tym konkretnym przypadku wygląda?
Jeżeli mechanik de facto znany mi osobiście specjalista z ok. 30 letnim stażem co takich rozrządów wymienił kilka tysięcy kwalifikuje coś do wymiany i potrafi uzasadnić dlaczego należy to zmienić to ja nie dyskutuję tylko robię.
Wybacz kolego ale jakbym zajechał do mechanika na wymianę rozrządu a on stwierdził że tylko pasek trzeba wymieniać a rolki tylko przesmarować to niestety ale nie zrobi nic w moim samochodzie bo mnie nie stać na byle jakie naprawy i nie chcę nikogo uczyć roboty a ten mechanik w moich oczach zostałby co najmniej dziwakiem.
Być może jestem łosiem co daje się na kasę naciągać ale to tylko moja kasa.
(09-02-2014 22:09)szparag86 napisał(a): [ -> ]W Niemczech standardem jest wymiana rolek co drugą wymianę paska.
Ok jak wymieniasz na oryginalne części to pewnie można tak zrobić.
Niestety części nawet serwisowe w naszym kraju są coraz słabszej jakości i lepiej chyba wymienić coś "na zapas" za niewielkie pieniądze niż żałować że się oszczędziło 200zł a teraz remont silnika - to moje zdanie.
Oczywiście każdy w swoim samochodzie może robić jak uważa, nie powinien jednak narzucać innym na siłę swojego zdania.
co 90 tys km sie wymienia w 1Z'tach.
(09-02-2014 22:30)red napisał(a): [ -> ] (09-02-2014 22:09)szparag86 napisał(a): [ -> ]W Niemczech standardem jest wymiana rolek co drugą wymianę paska.
Ok jak wymieniasz na oryginalne części to pewnie można tak zrobić.
Niestety części nawet serwisowe w naszym kraju są coraz słabszej jakości i lepiej chyba wymienić coś "na zapas" za niewielkie pieniądze niż żałować że się oszczędziło 200zł a teraz remont silnika - to moje zdanie.
Oczywiście każdy w swoim samochodzie może robić jak uważa, nie powinien jednak narzucać innym na siłę swojego zdania.
Ja akurat wymieniam zawsze z pompa i rolkami te trochę $ więcej mnie nie zbawi a jak coś się stanie nie będę miał sobie nic do zarzucenia. No i w AFN tez wymiana co 90 ale wiadomo to nie oryginał i wymieniam co 70-80tyś tzn będę wymieniał boo w aktualnym aucie miałem robiony dopiero raz rozrząd.
Czym się rózni silnik BTB który występuje np w sharanie,od silnika ARL który jest np w leonach ??i który jest lepszy??
Ja mam pytanie z innej beczki: W czasie jazdy zaczęła migać kontrolka z hamulca ręcznego. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, wszystko jest ok, po przejechaniu kilku kilometrów znów to samo. Na wyświetlaczu nie ma żadnego komunikatu kiedy zaczyna migać, jest tylko jeden raz piiip
. Pomóżcie bo nie mogę znaleźć rozwiązania problemu
sprawdzałeś ręczny czy dobrze odbija bo może być wina styku z włącznikiem i miga podczas jazdy
(09-02-2014 23:49)RAFFEN napisał(a): [ -> ]Czym się rózni silnik BTB który występuje np w sharanie,od silnika ARL który jest np w leonach ??i który jest lepszy??
Troszke insze turbo i insze pompki. Generalnie to najwydajniesze pompowtryski sa w ASZ i ARL z golfów, leponów itp a SGA nieco slabasze. turbo w arl to garrett VB a w BTB to szuszarka B&W o wydajnosci cos jak ASZ z golfa moze deczko lepsza.