Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Koło wymienia się tylko gdy jest ścięty na nim klin (co nie zawsze oznacza, że jest do robienia czop na wale...). Klin ścina się w dwóch sytuacjach:
1. Gdy ktoś s........ł i nie dokręcił koła lub włożył koło uszkodzone mechanicznie (również mógł ktoś uderzyć w wał czymś i uszkodzić wpust).
2. Doszło do zblokowania górnej części rozrządu (np zatarte wałki) i wtedy zrywa klin. Ale to jest rzadki przypadek bo z reguły najpierw poddaje się kółko na wałku rozrządu (np VW 1.4 16V 75KM-bardzo często), lub pęka sam wałek. Osobiście widziałem jeden przypadek gdzie przy zatartej górze obrócił się dół.
Teraz się zgadza a co do wału to zdarzają się przypadki że przez te kółko zostaje uszkodzony ale to sporadycznie. Sam u mechanika taki przypadek widziałem że kółko chodziło jak pijane.Smile
Kolego czy może oglądałeś ten konkretny silnik i widziałeś jak to kółko w tym konkretnym przypadku wygląda?
Jeżeli mechanik de facto znany mi osobiście specjalista z ok. 30 letnim stażem co takich rozrządów wymienił kilka tysięcy kwalifikuje coś do wymiany i potrafi uzasadnić dlaczego należy to zmienić to ja nie dyskutuję tylko robię.
Wybacz kolego ale jakbym zajechał do mechanika na wymianę rozrządu a on stwierdził że tylko pasek trzeba wymieniać a rolki tylko przesmarować to niestety ale nie zrobi nic w moim samochodzie bo mnie nie stać na byle jakie naprawy i nie chcę nikogo uczyć roboty a ten mechanik w moich oczach zostałby co najmniej dziwakiem.
Być może jestem łosiem co daje się na kasę naciągać ale to tylko moja kasa.
(09-02-2014 22:09)szparag86 napisał(a): [ -> ]W Niemczech standardem jest wymiana rolek co drugą wymianę paska.
Ok jak wymieniasz na oryginalne części to pewnie można tak zrobić.
Niestety części nawet serwisowe w naszym kraju są coraz słabszej jakości i lepiej chyba wymienić coś "na zapas" za niewielkie pieniądze niż żałować że się oszczędziło 200zł a teraz remont silnika - to moje zdanie.
Oczywiście każdy w swoim samochodzie może robić jak uważa, nie powinien jednak narzucać innym na siłę swojego zdania.
co 90 tys km sie wymienia w 1Z'tach.
(09-02-2014 22:30)red napisał(a): [ -> ]
(09-02-2014 22:09)szparag86 napisał(a): [ -> ]W Niemczech standardem jest wymiana rolek co drugą wymianę paska.
Ok jak wymieniasz na oryginalne części to pewnie można tak zrobić.
Niestety części nawet serwisowe w naszym kraju są coraz słabszej jakości i lepiej chyba wymienić coś "na zapas" za niewielkie pieniądze niż żałować że się oszczędziło 200zł a teraz remont silnika - to moje zdanie.
Oczywiście każdy w swoim samochodzie może robić jak uważa, nie powinien jednak narzucać innym na siłę swojego zdania.

Ja akurat wymieniam zawsze z pompa i rolkami te trochę $ więcej mnie nie zbawi a jak coś się stanie nie będę miał sobie nic do zarzucenia. No i w AFN tez wymiana co 90 ale wiadomo to nie oryginał i wymieniam co 70-80tyś tzn będę wymieniał boo w aktualnym aucie miałem robiony dopiero raz rozrząd.
Czym się rózni silnik BTB który występuje np w sharanie,od silnika ARL który jest np w leonach ??i który jest lepszy??
Ja mam pytanie z innej beczki: W czasie jazdy zaczęła migać kontrolka z hamulca ręcznego. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, wszystko jest ok, po przejechaniu kilku kilometrów znów to samo. Na wyświetlaczu nie ma żadnego komunikatu kiedy zaczyna migać, jest tylko jeden raz piiip Smile. Pomóżcie bo nie mogę znaleźć rozwiązania problemu
sprawdzałeś ręczny czy dobrze odbija bo może być wina styku z włącznikiem i miga podczas jazdy
(09-02-2014 23:49)RAFFEN napisał(a): [ -> ]Czym się rózni silnik BTB który występuje np w sharanie,od silnika ARL który jest np w leonach ??i który jest lepszy??

Troszke insze turbo i insze pompki. Generalnie to najwydajniesze pompowtryski sa w ASZ i ARL z golfów, leponów itp a SGA nieco slabasze. turbo w arl to garrett VB a w BTB to szuszarka B&W o wydajnosci cos jak ASZ z golfa moze deczko lepsza.
Przekierowanie