Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A jak już jesteśmy na temacie wycieraczek, to moja tylna po włączeniu popchnięciem lekkim do szyby zamiata interwalowo, nie potrafię włączyć ją na stałe i wyłączyć. Miał ktoś tak?
Bo tylna chodzi tylko czasowo. Jedynie jak psikniesz na tylną szybę czyli manetka od siebie na maxa to chodzi parę sekund zamiatajac cały czas.
(16-06-2016 20:30)wesol napisał(a): [ -> ]Bo tylna chodzi tylko czasowo. Jedynie jak psikniesz na tylną szybę czyli manetka od siebie na maxa to chodzi parę sekund zamiatajac cały czas.

Od siebie na maxa - pryska tył.
Do siebie na maxa - pryska przód.
(16-06-2016 23:30)ULTRA napisał(a): [ -> ]
(16-06-2016 20:30)wesol napisał(a): [ -> ]Bo tylna chodzi tylko czasowo. Jedynie jak psikniesz na tylną szybę czyli manetka od siebie na maxa to chodzi parę sekund zamiatajac cały czas.

Od siebie na maxa - pryska tył.
Do siebie na maxa - pryska przód.

O tym wiem, ale myślałem, że coś w manetce nie tak, że tylko pryska tył i chodzi przez chwilę.
(15-05-2016 14:18)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Jeden czujnik jest 3 pinowy, a drugi jest 4 pinowy jeśli masz klimę albo 2 pinowy jeśli nie masz klimy. Sprawdzasz działanie wentylatorów jak w każdym przypadku zastosowania "czujnika zwarciowego", czyli w przypadku 3 pinowego mostkujesz we wtyczce pin 2 z pinem 1 i masz pierwszy bieg wentylatora, potem mostkujesz pin 2 z pinem 3 i masz drugi bieg wentylatora - oba styki są NO czyli naturalnie otwarte. W przypadku 4 pinowego czujnika, 1 pin i 4 pin wyłączają kompresor klimy (jest to styk NC czyli naturalnie zamknięty) więc one Cię nie interesują, a pin 2 i pin 3 załączają 3 bieg wentylatora (jest to styk NO). W przypadku czujnika 2 pinowego wiadomo co zewrzeć, pin 1 i pin 2, on także załącza 3 bieg wentylatora (styk NO). Same czujniki jak chcesz to możesz zanurzyć w gotującej się wodzie i sprawdzić czy w przypadku styków NO zamkną się, a styku NC otworzy się. Wiadomo, że jeśli przy zwarciu styków we wtyczce wentylator rusza na danym biegu (bo w 1Z i AHU jest chyba jeden wentylator), a przy normalnym stanie nie załącza się dany bieg to czujnik uszkodzony i do wymiany. Jeśli mimo zwarcia wentylator nadal nie rusza no to trzeba kopać w instalacji/bezpiecznikach/przekaźnikach. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo w mkI jest tyle różnych wariantów, że po prostu się gubię czasami.

Pozdrawiam

dopiero dzisiaj miałem chwilke czasu żeby to posprawdzać i na obu czujnikach mam po 4 piny. Na tym w trójniku bliżej chłodnicy na 3 i 2 pinie wentylator rusza, jak pisałeś, a na tym w króćcu nie staruje. Które bezpieczniki za to odpowiadają ? Bo wg tych obrazków nie moge dojść Tongue
Witam.

Coś mi się wydaje, że nie ten czujnik sprawdziłeś (jeden z dwóch) Smile. Trzy pinowy, odpowiedzialny za załączanie wentylatorów jest wkręcony w chłodnicę. Co do bezpieczników w mkI, od linii zasilania czujników załączania wentylatora/ów, to nie takie proste, bo z tego co pamiętam one "zmieniały miejsca" w skrzynce w zależności od rocznika, klima manualna czy klimatronik, ilu strefowy klimatronik. Bezpieczniki te jednak rzadko ulegają spaleniu częściej problem leży w sterowniku/przekaźniku wentylatorów (w nim też się znajdują bezpieczniki), instalacji, rezystorach, zakładając oczywiście, że wentylator/y sprawne.

Pozdrawiam
być może że coś pomyliłem Tongue Sprawdzałem czujnik przy silniku, zaraz za odmą, czyli wychodzi że nie ten. Ten w chłodnicy jest u góry czy u dołu ? A ten przy silniku to od czego jest ? Bo boje sie, że coś mogłem uszkodzić przy sprawdzaniu Tongue Na tym czujniku w trójniku na wężu wentylator ładnie ruszył. Mam climatronic 1 strefowy
Czy do Galaxy z 1996 roku (uboga wersja) można doposażyć metodą plug&play elektrycznie podnoszone szyby przednie ??
Witam, za co odpowiada przekaźnik 430?
(18-06-2016 08:39)HerkulesWPR napisał(a): [ -> ]Witam, za co odpowiada przekaźnik 430?

przekaźnik klimatyzacji
Przekierowanie