Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
treść postu została przeniesiona do innego działu
(16-03-2015 01:41)Karaś napisał(a): [ -> ]Czy w Sharanie mk1 Afn jest możliwość wyjęcia turbiny bez kanału?

Życzę powodzenia. Turbo masz za silnikiem, nisko. Od góry nie podejdziesz, od dołu masz drążki. Kumpel mówił, że w Toledo silnik jest ustawiony tak samo jak u nas - opuścił całą ławę odkręcając ją od budy (ale nie odkręcał Mac Personów, samochód stał na kołach) i podniósł budę trochę do góry, wtedy od góry zrobiło się miejsce i tak dobrał się do turbiny. Inaczej chyba nie zrobisz.
Ale musisz zobaczyć, czy przewody od klimy się nie uszkodzą, bo silnik zostaje na ławie a buda idzie do góry. I podporę przy rozrządzie trzeba odkręcić.
Ten kto to wymyślił powinien dostać z liścia.
Teraz pytanie z innej beczki do kolegi Bogos.
Bogos jak tam zorza polarna? W Norwegi chyba powinna być lepiej widoczna niż ta u nas Big Grin
Potrzebuje pomocy forumowych ekspertów. Ile może kosztować usługa wymiany uszczelki pod głowicą? Zdaje sobie sprawę ze nie jest to tania rzecz ale nie jestem w ogóle zorientowany w temacie a znając życie moge zostać "naciągnięty".

Druga sprawa, jakiej firmy byście polecali uszczelkę bo znalazłem do mojego auta uszczelki pod głowicę (http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczel...00225.html) ale te marki typu Reinz, Glaser, Ajuza mi nic nie mówią. Prawdopodobnie zlecę kupno też mechanikowi ale mimo wszystko chciałbym się zorientować co jest lepsze a co gorsze. Dzięki wszystkim z góry
(18-03-2015 14:05)kremaster napisał(a): [ -> ]Potrzebuje pomocy forumowych ekspertów. Ile może kosztować usługa wymiany uszczelki pod głowicą? Zdaje sobie sprawę ze nie jest to tania rzecz ale nie jestem w ogóle zorientowany w temacie a znając życie moge zostać "naciągnięty".

Druga sprawa, jakiej firmy byście polecali uszczelkę bo znalazłem do mojego auta uszczelki pod głowicę (http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczel...00225.html) ale te marki typu Reinz, Glaser, Ajuza mi nic nie mówią. Prawdopodobnie zlecę kupno też mechanikowi ale mimo wszystko chciałbym się zorientować co jest lepsze a co gorsze. Dzięki wszystkim z góry
Mnie wymiana uszczelkiw Toledo 2 1,9 alh kosztowała 1000pln 1,5roku temu uszczelka Victr Reinz.
Witam się po raz pierwszy na forum i na początek mam szybkie pytanie.
Nie chce mi samoczynnie wysuwać się przycisk z gałki zmiany biegów - na tej fotce:
https://placeit.net/b63be89240ce87a

Muszę go posmyrać i wtedy wyłazi.
Zastanawiam się co mogę zrobić, czy czymś psiknąć w szparę ale czym i czy w ogóle?? Nie wiem co tam w tej gałce pod przyciskiem jest i nie chciałbym popsuć.
Może jakoś rozebrać i przeczyścić ale jak?
Pomocy ;-)

Pozdrawiam,
Q
http://www.elipsa.info
(17-03-2015 23:04)mamwi napisał(a): [ -> ]
(16-03-2015 01:41)Karaś napisał(a): [ -> ]Czy w Sharanie mk1 Afn jest możliwość wyjęcia turbiny bez kanału?

Życzę powodzenia. Turbo masz za silnikiem, nisko. Od góry nie podejdziesz, od dołu masz drążki. Kumpel mówił, że w Toledo silnik jest ustawiony tak samo jak u nas - opuścił całą ławę odkręcając ją od budy (ale nie odkręcał Mac Personów, samochód stał na kołach) i podniósł budę trochę do góry, wtedy od góry zrobiło się miejsce i tak dobrał się do turbiny. Inaczej chyba nie zrobisz.
Ale musisz zobaczyć, czy przewody od klimy się nie uszkodzą, bo silnik zostaje na ławie a buda idzie do góry. I podporę przy rozrządzie trzeba odkręcić.
Ten kto to wymyślił powinien dostać z liścia.

Ja w swoim afn demontowałem turbo górą, zdemontowałem kolektor dolotowy i normalnie turbina wyszła górą. Jest tylko problem z odkręceniem rurki spływu oleju od góry ale bez kanału dasz rade na 100%. Godzina i turbina w rękach.

(18-03-2015 14:31)manieeek14 napisał(a): [ -> ]
(18-03-2015 14:05)kremaster napisał(a): [ -> ]Potrzebuje pomocy forumowych ekspertów. Ile może kosztować usługa wymiany uszczelki pod głowicą? Zdaje sobie sprawę ze nie jest to tania rzecz ale nie jestem w ogóle zorientowany w temacie a znając życie moge zostać "naciągnięty".

Druga sprawa, jakiej firmy byście polecali uszczelkę bo znalazłem do mojego auta uszczelki pod głowicę (http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczel...00225.html) ale te marki typu Reinz, Glaser, Ajuza mi nic nie mówią. Prawdopodobnie zlecę kupno też mechanikowi ale mimo wszystko chciałbym się zorientować co jest lepsze a co gorsze. Dzięki wszystkim z góry
Mnie wymiana uszczelkiw Toledo 2 1,9 alh kosztowała 1000pln 1,5roku temu uszczelka Victr Reinz.

Ja ostatnio w swoim afn to przerabiałem. Uszczelka około 100 (victor reinz albo Elring ) po zrzuceniu na 90% głowica do planowania, zapłaciłem za planowanie z wymianą wszystkich uszczelnień i sprawdzeniem ciśnieniowym 250 zł i tyle samo dałem mechanikowi za wymianę bo sam nie miałem kiedy i jak. czyli od około 350 do 600, jaką opcje będziesz miał, okaże się po demontażu.
Polecam planowanie i wymianę wszystkich uszczelnień w głowicy bo zaoszczędzisz na oleju w przyszłości. Jak pasek rozrządu nie jest świeży to nie składaj na starym tylko zakładaj nowy (starego nie napina się drugi raz).
w moim watka Nasze auta macie swieżą rozpiskę co do kosztów wymiany UPG, tylko bez robocizny bo sam robiłem
Mam problem u mnie z FIS'em mianowicie chodzi mi o średnie spalanie, które po ok 2h się kasuje i wszystko zaczyna się od nowa, pokazuje mi średnie spalanie z tą [1] w górnym prawym rogu. Wcześniej nie było tego problemu bo spalanie było zapisane w komputerze bodajże z [2] w narożniku i teraz tego nie mam ..... Coś włączyłem/wyłączyłem jak to z powrotem aktywować.??
Wlasnei masz do wyboru odczyty z 1 i z 2. Jedynka to krótki dystans a dwójka to z dlugiego dystansu nawet z wielu miesiacy. Przelaczasz dolnym przyciskiem jak najedziesz na pole gdzie jest albo 1 albo 2.
Przekierowanie