No wlasnie mi tez palant wbił na pierwszym przegladzie 1.6 t byłem teraz na 2 przegladzie po roku i chcialem zeby to wyprostowal, odpowiedz.. nie da rady juz tego zmienic bo nie ma na jakiej podstawie, stwierdzil ze w kwitach belgijskich oraz francoskich nie wpisuja wagi dla haka, i dlatego robia to w ten sposob ze od 4t odejmuja 2.4 i wychodzi ile ma miec przyczepa z hamulcem. Smieszne bo pytałem sie innego dniagnosty to zaraz powiedzial ze powinno byc 2t i on tak podaje do 1 rejestracji ale on tez tego nie moze zmienic bo powinien odkrecic ten co 1 przeglad robil a ja nie zwrucilem uwagi na to bo hak jest w planie dopiero
Kolegi rozwin troche temat z tym pismem, do kogo napisac i ile mniej więcej koszt. Mam taki wyciag z homologacji "chyba" w ktorym wszystkie wymiary i tak dalej sa wpisane al3 w jezyku belgijskim czy to wystarczy czy musze miec z jakams tam odpowiednia pieczatka
(05-10-2016 11:48)ULTRA napisał(a): [ -> ]Lata mi podłokietnik od fotela kierowcy, wiecie jak zdjąć ten maskujący okrągły plastik z boku bo szarpię i nie chce tego połamać, a mocno siedzi dziad.
Jest to zaślepka na wcisk. Żadnych ukrytych mocowań. Trzeba podważyć czymś, co nie narobi szkód. Próbowałbym też nicią dentystyczną.
(04-10-2016 23:54)andrew7800 napisał(a): [ -> ] (04-10-2016 14:40)xspeed99 napisał(a): [ -> ]pytanko do posiadaczy SGA z silnikiem 1.9 tdi 110km
Chce zarejestrowac swojego sharana i bylem na przegladzie...
w kwitach z przegladu wpisali mi 1600kg (dopuszczlna masa przyczepy z hamulcem) 2 nie mogli bo w dowodzie auto ma całkowita masa dopuszczlna 4 t...
a samo auto 2.4t
do tego stwierdzili ze w wydziale komunikacji nie przejdzie...
jakto u was jest ??
Ostatnio znajomy przechodził podobny problem. Kupił auto z innego kraju gdzie miał wbite w dokładanym haku 1600 kg dla przyczepy z hamulcem.
Powinni dla 110 KM wbić 2000 kg dla przyczepy z hamulcem najazdowym. Wszystko zależy od tego co masz wbite w dowodzie i w jakim kraju to zrobiono.
Homologacja pojazdu pozwala na wbicie 2000 kg. Jeśli zakładasz hak teraz to taka waga powinna być wbita. Jeśli ktoś wcześniej wbił w dowód 1600 kg to nie można tego tak sobie zmienić. Żeby to diagnosta wyprostował to musisz pisać o wyciąg Swiadectwo z homologacji pojazdu i za to płacisz. Czeka się na taki papier miesiąc. Potem to już z górki Tak jak przy przerejestrowaniu auta.
auto z belgi na nowych briefach i dopuszczlna masa calkowita czy jak to sie dokladnie nazywa 4000kg.. odjeli mase auta i wyszlo im 1600kg...
i pytam czy przejdzie 2000kg zebym nie jezdzil i nie robil z siebie idioty jak pojde im awanture zrobic
auto haka w belgi nie mialo ja dopiero go zakladalem ...
w sumie w tym ich dowodzie zadnych scislych inf ie ma
[
attachment=4928]
powinni do masy pojazdu dodawać do osiągnięcia 4 ton a nie do DMC. Chyba ze dmc. masz 2,5 tony co jest nie możliwe jakiego byś tam wyposażenia nie. miał... no chyba ze wieżyczkę strzelniczą...
W Belgi tak jest że wbijają 1600 kg. Znajomy auto z tego kraju ma. Jedyna rada to wyciąg z Homologacji pojazdu jak pisałem i z tym kwitkiem można to tylko zmienić a więc jest otwarta furtka. Jak chcesz to zadzwonię do tego znajomka i dokładnie opiszę jak to procedurę załatwić.
u mnie w sharanie miałem 2 tony i diagnosta ma obowiązek zmienić skoro zrobił błąd , zobacz kolego pod maską z prawej strony(patrząc na silnik to z lewej)jest tam tabliczka na której są podane dane odnośnie masy,przeważnie mało czytelne są ale może się uda coś odczytać
Fajnie jakbys dopytal jak to zalatwic bo innej drogi juz nie mam
Wiec mam tak
F1 2430
F2 2430
F3 4000
G 1700
Q1 1570 q2 700
Auto z belgi
Nie zrobil blad. To co masz wpisane ze dmc 2430 kg itp to nie wplywa na nic. Diagnosta wpisuje to co ma na tabliczce znamionowej tu w tym przypadku na podszybiu. Ewentualnie z danych z ksiazek jakie maja na wyposazeniu na skp. Tu chodzi oto ze tabliczki i ksiazki podaja 1600 kg a producent wystawia homologacje na 2000 kg. Trzeba poprostu prosic producenta o odpis z wyciagu homologacji. Diagnosta wartasci nie wpisuje z czapy tylko na jakiejs podstawie albo tabliczki znamionowej albo homologacji.
Diagnosta nie może sobie wagi po swojemu liczyć i to wbijać. Najważniejsza jest homologacja pojazdu.
1. Jeśli wcześniej nie było wbitej takiej informacji w bref a na pierwszym przeglądzie w Polsce diagnosta wbił te 1570 kg to musi obowiązkowo to poprawić. To jest jego definitywna wina.
2. Jeśli wbite to było w Belgi to tylko wyciąg ze świadectwa homologacji to zmieni.
Tą drugą opcję miał mój znajomy. Jutro konkretnie napiszę co i jak robił żeby to grało.