Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wesol, z tą "głupotą" to bym dyskutował, ale zwykłem z Tobą (z całym szacunkiem) nie dyskutować.
W jakim aucie masz tarcze frezowane? Opel? Peugot? Citroen, kia? Może VW ma w jakimś? No nie. Nie po to się daje większe tarcze by po tym frezować i nacinać by zmniejszyć powierzchnię. Do tego naprężenia które powstają to w takiej tarczy ujdą i wykrzywia ja napewno szybciej w tych miejscach. ABS też nie skraca drogi hamowania tylko daje kontrolę podczas tego hamowania nad kierunkiem jazdy/poślizgu.
Witam,

chciałbym odgrzać temat. Jestem już trochę zdesperowany a może ktoś potkał się z takim problemem.

Na początek nadmienię, że zapoznałem się z 56 stronami odpowiedzi na podobny temat w tym wątku ale nie znalazłem odpowiedzi.

Auto drży przy przyspieszaniu. Sharan 2,8 4motion.
Drży przy prędkości 30km/h, później spokój i ponownie odzywa się przy 100-110 km/h. Przy 140. km/h i włączonym tempomacie drgania praktycznie niewyczuwalne.

Zauważyłem, że w zimie, kiedy temp. była ok. +5C i niżej przez pierwsze 5-10km po odpaleniu auto nie drżało.

Drgania czuć na całej karoserii, na kierownicy śladowe...

co już zrobiłem :

- wymieniłem na nowe : półosie obie kompletne (SKF) , łożyska przód (Febi), piasty przód (febi), tarcze przód/tył (ATE), klocki przód/tył (ATE) (mierzone bicie czujnikiem - ok. 0,03 - 0,05 mm )

- odkręciłem wał pędny od Haldexa i tak jeździłem przez tydzień - zero różnicy (podejrzany był wał, że daje wibracje)

- koła wyważane 5 razy. Opony nowe (Kormoran 94W) - na zimowych chińczykach to samo

- koło dwumasowe nie tłucze - wcześniej miałem Mondeo w, którym zmieniałem 3 razy dwumas więc rozpoznałbym.

- ustawiłem geometrię - bez zmian.

Jeżeli macie pomysł co to może być - dajcie znać bo mi się już pomysły skończyły.

Jeżdżę tak już 2 lata, przejechałem 60k i problem ani się nie nasila ani nie ustępuje. Auto kupione z "tym problemem".

Ostatnie co mi przychodzi do głowy - to felgi, choć w różnych wulkanizacjach twierdzą, że wszystko ok.
Jeżeli, ktoś z Was byłby gotowy pomóc, nie ma tego problemu a byłby gotowy pomóc - żebym mógł sprawdzić na jego kołach - chętnie zapłacę...

czy możliwe żeby skrzynia?
albo reduktor od 4motion (przekładnia kątowa) ?

ale jak to zdiagnozować...?
Proponuję przebadać amory przednie i ich mocowanie. Trochę podobnie u mnie było.

A tak dla pewności, to przeguby bym dziesięć razy sprawdził. Wymienione, to jeszcze nie znaczy że na lepsze...
Półosie z SKF do sga to syf nie z tej ziemi. Sam to doświadczyłem i chyba jedna czy dwie osoby na tym forum.
dzięki Panowie,

to jakie półosie polecacie?
Wcześniej jeszcze kupiłem 2 nowe GSP ale to był szrot od nowości. Nie sądziłem, że SKF też...

co do amorów - jeden niedawno był wymieniany... drugi jest OK, wg. stacji diagnostycznej....

Czy macie pomysł, jak można sprawdzić półoś, czy ona jest przyczyną?
Oryginał. Może być używka lub na przegubach audi używki lub phaeton.
Mckjr nie napisałeś ważnej sprawy. Auto trzęsło i wymieniłeś ( miedzy innymi) półosie no i nadal trzęsie, nic się nie zmieniło. Nie szukałbym zatem w przegubach ( choć wesol ma racje, ze SKF to kibel) przynajmniej nie w tej chwili, raczej postawiłbym na:
Luzy maglownicy, gumy i łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, poduszki silnika, tylna belka. Sprawdziłbym tez stan śrub mocujących kołyskę
Te mocowania to zawsze warto sprawdzić i jest to dość proste. Półosie to już niestety ciężej.
Wesol, Kalamb - dzięki za pomoc!

- tak jak napisałeś - wymieniłem półosie i nic się nie zmieniło.

- co do maglownicy - miała luz, delikatnie podkręciłem śrubę regulującą (dosłownie o 15 stopni) i objaw ustąpił. Co więcej, gdyby maglownica miała być przyczyną - o ile dobrze wnioskuję - czułbym to przede wszystkim na kierownicy.

- dzięki za wskazówkę dotyczącą śrub i gum.
Co prawda, przy każdym badaniu technicznym uczulam diagnostów, że mam taki problem i sprawdzali to przy mnie dokładnie i twierdzą, że wszystko w porządku... Może trzeba poczekać aż coś całkiem się rozsypie i wtedy wyjdzie przyczyna...

nie pozostaje nic innego tylko szukać dalej.
dam znać, jak znajdę przyczynę... i ile znajdę Wink

Gdzieś we wcześniejszych wpisać ktoś wspominał, że jest w Toruniu? firma, która dorabia "wzmocnione" półosie... Czy macie może namiar?
Przekierowanie