Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tylko że przed wymianą przegubu tego nie było,dlatego wykluczam te rzeczy.
I co kolego sprawdzales czy wszystko dokrecone. wydaje się mi że przeguby od audi są dobre to coś innego pierniczy sprawę. może faktycznie coś z opona mówiłeś że zrobiłeś trasę może coś się jej stało.
Generalnie na początku myślałem że to z prawej strony bo to na początku było cichsze,ale teraz jak w zakręt wchodzą to dudni strasznie czy nasila się. Jak odpuszczam ster w lewo to przestaje, jak dokręcam w prawo dudni im bardziej w paweo tym bardziej dudni. Ja myślę że ten przegub z lewej jest wyje... bo wcześniej tego nie było. Podczas skręcania krzyżak się przesuwa w kielichu i najeżdża pewnie na wytarcie w kielichu i stąd te dudnienie. Mam zamiar zaryzykować i kupić przegub na lewą stroną gkn , tylko nie wiem co lepsze... ten z allegro od sylwekvp gość woła za niego 500zł i twierdzi że jest nowy, albo za 400zł od gościa z allegro też gkn widać że jest wypiaskowany czyli pewnie regeneracja nazywa się Moto mat z Torunia. Nie wiem co lepsze?
500 zl za przegub dlatego ze nowa cala polos czyli przegub wewn i zewn i patyk je laczacy to koszt okolo 650-700 zl wiec i ja moge rozebrac na czesci i sprzedac za taka kase. Zreszta wszyscy ci mowimy ze przeguby od audi sa okej bo to jeszcze raz powtarzam od auta mniejszego, i w automacie z napedem 4x4. Czyli ma sto razy mniejsze sily do przeniesienia. Poza tym wszystkim nie wypracowuje sie kielich tego przeguby ani te talezyki. Wypracowuje sie krzyzak- te czesci kuliste krzyzaka i te talezyki ale w czesci wewnetrznej. Tworzy sie tam luz okolo 0.5-1 mm i juz mamy drgania.
Byłem dzisiaj pod autem, nie mogłem w to uwierzyć, lewa półoś wyskoczyła z przegubu zewnętrznego,stąd te stuki podczas skręcania w prawo. Musiała wyskoczyć mi podczas montażu. Poprawiłem cholerę i rura na próbę... przestało trzepać sterem ☺ Wreszcie mam to ogarnięte bo nie dawało mi to żyć. Dzięki wszystkim za porady.
Witam ! Jestem nowy na forum ,ale temat śledzę . Gdy kupiłem swojego Galaxiaka to trzęsło na 2-ce,Więc wymieniłem prawy wewnętrzny przegub z moto-maxa,trzęsiawki zostały .Krok następny to podpra z łozyskiem i krujec do skrzyni też z tej samej firmy ,dalej lipa. Finanse się skończyły to kupiłem półoś od audi, przegub poszedł na lewą stronę .Jest poprawa tak na 85%,jeszcze jak jadę na 2-biegu i skręcę kierownicą w lewo lub w prawo to czuć lekkie wibracje .Tylko jak rano przejadę ok 2km wibracji nie ma . Pytanie jest następujące -czy to może przegub zewnętrzny ? Nadmienie że lewy jest nowy Ruvila ,bo stary klikał .
Podczas skręcania kierownicą przegub zewnętrzny również się skręca jeśli w tm momencie jest obciążony i na skręconych kołach trzepie to ja bym go wymienił. Zresztą przegub zew. to nie jest aż tak duży wydatek, a po tym co napoisałeś to już Ci tylko zostały stare półosie zew.
W tygodniu mycie i smarowanie przegubu prawego zewnętrznego, zamówiłem jeszcze jedną półoś od audi .Sprzedawca zapewniał że przebieg znikomy.Myślałem żeby przełożyć przegub wewnętrzny z m-maxa na lewą stronę a, od audicy na prawą.Poinformuję o rezultatach tej operacji.Bo moja irytacja tym problemem powoli sięga zenitu.
wymień oba z audi i będzie spokój wiem o czym piszesz bo też przez to przechodziłem narazie jest ok chociaż przy 140 jeszcze odczuwam małe wibracje ale poloś stara tylko łożysko podpory zmienione więc nie wymagam ideału poprawa o 95%
U mnie podobnie, wjechały dwa przeguby wew. od audi i poprawa jest tak na 85% Przy 140km/h pojawia się takie delikatne mrowienie. Półoś krótką z podporą mam z zamiennika GSL ale widać że jest nowa więc ją zostawiam na razie. Rozmawiałem z człowiekiem, który regeneruje półosie i twierdzi że jeśli jest frez dobry na wielowypuście i łożysko podpory dobre niewyrwane to nie ma większego wpływu na drgania. Będę jeszcze sprawdzał alusy czy są proste.
Przekierowanie