Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam sharana z 2005 1.9 130 2005km rok temu wymieniony dwumas i teraz wymieniony został przegub wewnętrzny z lewej strony dzien po wymianie pojawiły się dziwne wibracje na 3 biegu podczas przyspieszania,mechanik powiedział że zły przegub kupiłem nową półoś założył wibracje zgineły za 2 dni pojawiły sie minimalne na 2 biegu podczas przyspieszania od 0-40 pózniej gineły wszystko miało miejsce za granicą wróciłem do PL wymieniłem drugą półoś i dalej to samo wczoraj zobaczyłem że że jest rozwalona guma tylna na wahaczu czy to może być przyczyną wibracii.czy wałek łączący skrzynie z prawym wahaczem?
Nie wiemy jakie te przeguby montowales ale z nimi to jest problem bo sa slabe. Ale tez mize byc wytrzaskane to lozysko na tym walku podpory. Sama podpora nie jest istotna bo ma tylko przeniesc naped na kolo. Tuleje wahacza to raczej stuki przy ruszaniu i hamowaniu.
Choć w większości to problem z przegubami to mimo wszystko posprawdzaj również sworznie, końcówki drążków kier.wew i zew.
(27-08-2017 11:36)sharan81 napisał(a): [ -> ]wczoraj zobaczyłem że że jest rozwalona guma tylna na wahaczu czy to może być przyczyną wibracii.
Tutaj jest niebezpieczna jazda podczas deszczu, kałuż.
Trzęsie budą na 2 biegu przy przyspieszaniu od 0-30.i na postoju jak schodzi z obrotów to trzęsie budą
To może masz coś nie tak z silnikiem lub dwumasa nawala???
Witam na 2 biegu przy rozpędzaniu od 0-30 trzęsie całą budą.wymieniłem 2 półośkii to samo teraz jeszcze czasami przy rozpędzaniu na wyzszych biegach 4-80. 5-120.6-140-150 też coś bije.Znajomy mechanik mówi że skrzynia czy po podniesieniu samochodu z jednej strony da się kręcic kołem na wrzuconym biegu?
Ale nadal brak informacji. Co za poloski-marka. Cale te polosie- czy tylko jakies przeguby? W podporze polisi z prawej strony jest lozysko zatopione w gumie i jest to przykrecone do silnika. Teraz tego nigdy nie widac ale ta guma juz jest spekana oberwana i tylko jak cala podpore wyciagniesz to da sie to na imadle sprawdzic czy nie jest to uszkodzone. Drgawki telepawki pod obciazeniem czyli przyspieszanie to w 90%przypadkow wlasnie albo to lozysko podpory albo przeguby wewnetrzne.
Tutaj raczej nie trzeba ci jakiegos mega mechanika.Możesz sprawdzić nawet samemu.Podnieś auto, złap z półoś i przegub i potargaj czy nie ma luzu. Potem sprawdz czy ma duży luz na obrocie koła i to juz da nam jakiś zarys.

Z resztą teraz juz telepie i na postoju także magik na miejscu pewnie jednak zalecany.Big GrinBig Grin
(28-08-2017 19:31)sharan81 napisał(a): [ -> ]na postoju jak schodzi z obrotów to trzęsie budą
A nie doczytalem ze na postoju po przegazowaniu juz sa drgania. To problem albo w ukladzie korbowo tlokowym ewentualnie wtryski. Poduszki silnika mysle ze sprawdzone.
A więc wibracje na postoju czasami są a czasami nie ma dzisiaj podpiełem komputer i jeden wtrysk troszke leje ale podczas jazdy juz ok.Półosie jedna kupiłem w Belgii nazwa Eurodriveline a druga zmieniłem w PL GSP dzisiaj byłem jeszcze u innego mechanika i on mówi że zaczoł by od wstawienia starych półosi bo na tych nie ma w ogóle luzu między kołem a skrzynią i to może powodować drgania.I jeszcze zmierzyliśmy te wyjęte półosie jedna jest cała orginalna,a druga z wymienionym przegóbem wewnetrznym od którego się wszystko zaczeło ta orginalna długośc 50,5cm a ta druga 51cm i już teraz nie wiem co mam robić.
niżej w załączniku zdjęcie półosiek
[attachment=5836]
Przekierowanie