Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
no to pieknie a mi tu kit jakis wciskali ze z czegoś innego. Cwaniaki tak jak juz raz sie telefonicznie przekonałem.
Zamowilem przegub wewn z audi co kolega tu podawał. Okazuje sie ze ten sam przegub tez jest w A4 B6 i B7 z silnikami 1.8 T. Nic zobaczymy bo ponoc przegub naprawde w dobrym stanie a zdemontowany z audiczki w tiptronie z powodu ze nie mieli kluczyka i nie dalo sie go zaciagnac na lawete bo był na skryzni na "P" wiec przecieli półośki flexem. Dojdzie, wymiene, dam znać.
Umnie po zamianie lewa na prawa prawa na lewą drgania ustąpiły ale znowu cos sie nasila. Tak jak juz slyszalem od mądrych głów- na wzmocnionym silniku półoski nie ogarniają bo na serii przecież juz sa problemy. BEde kombinowal docelowo z jakimś przegubem od czegoś innego ale kulowym a nie na TRIPOD'ie. Myśle ze zastosowanie tripoda w SGA to był błąd koncernu vag- chyba ze celowo to zrobili. Zreszta celowo jest tez zrobine to ze ani do sga ani do tych audików nie ma osobno dostepnych przegubów wewnetrznych tylko jako całość.
No wesol liczę na ciebie bo bardzo korci mnie zapodać jakiś programik ale dopóki nie będzie rozwiązany problem z przegubami nie ma to sensu.A nie mam zamiaru płacić 550 euro za sztukę jak mi zaproponował jeden tuner z włoch(podobno jakieś amerykańskie)
no ale Ty masz 1.8T i tam tak te silniki nie katują półosiek. Nie ma takiego strzala z niutona z dolu. Moc narasta i ma kulminacje w gornych partiach obrotowych. Te silniki tak nie cierpia na uwalanie polosiek. Te same poloski mamay przecież w 2.8 gdzi eniby jest ponad 200 koni i jakos to jezdzi. Caly czas ie rozkminia o te neiszczesne diesle.

Trzeba cos wymyslec by takie przeguby zalozyc
[Obrazek: min_5cd7d287c04ec40eec5b7918aa9708.jpg]
dzis przyszedl ten przegub od audi i faktycznie jest dokladnie ten sam co unas w sga. Tylko zeby rozebrac drania to trzeba szlifierka paluszkowa podszlifowac w kilku miejscach bo nie wyciagnie sie krzyżaka z talerzykami. Jutro moze bede go zakladał na auto. Stary bedzie na jakieś eksperymenty.
u mnie też ciężko schodziło ,ale zeszło młotek w ruch i tyle .smaru ŁT w kielich ładuj 3/4 ,w gumę 100g i ma być ok.
ale nie jest niższy o około 2 cm ? . dokładnie od jakiego audi masz ten przegub ?
dzis postaram sie go juz montowac na auto. JEst to przegub z audi A8 3.0 tdi tipronikc czyli z automatem na pokladzie. Prawie nowy dostalem wiec spoko ale i tak automaty tak nie katuja przegubów poza tym to i tak był przegub przedni ale auto na cztery łapy ma naped. Sam przegub nie jest dostepny chyba ze podroba wie ci tak zostaje uzywka. Wymiary sa te same- powinno wszytsko pasowac.
no i cos dalej w temacie?Smile mi tylko drzy kiera roznie raz przy 120 raz przy 140 jak jej sie chce. wymienilem poduszki amorow z łozyskami bo czytalem ze tam wielu mialo problem z drganiami ale to nic nie dalo, jutro tarcze i klocki nowe na przod z czyszczeniem piasty, a mam juz 2 przeguby wew z audi 3,0tdi, na nastepny etap walki Smile gdzies ktos wymienil przeg zew z jednej strony ktory nie dawal zadnych oznak zuzycia i telepania tez ustaly, ogolnie to masakra jak sie czyta w necie z tym telepaniem
u nie okropnie zaczęło telepać kilkanaście dni temu.
wiedziałem ze łosyko podpory jest naderwane, po wczołganiu siępod auto - wizualnie jeszcze gorzej - trzyma sie z dwóch stron reszta wyrwana.
No to wymieniam. Z poziomu płaskiego leżenia pod autem, kosza podpory wałka wyjściowego nie udało mi się odkręcić, więc wyrwałem samą półoś. W pobliskim warsztacie naprasowali mi nowe łożysko.
założyłem, przejażdzka - dalej telepie.
No to myślę, zdążyło wywalić przegub wewnętrzny, bo jeździłem z tym telepaniem około 300 km po mieście.
Pojeździłem jeszcze 400-450km i w weekend wypad za miasto, odkurzanie, mycie i w końcu zmiana kół na letnie.
Przy zdejmowaniu zimowego koła okazuje sie, że ma dużego bombla (na którym bieżnik wytarty już do zera) i jest mocno wypukła - kord puścił pewnie od uderzenia w dziurę lub przy ataku krawężnika i stąd telepanie.

Czyli wniosek, zaczynamy od najprostszego,
- koła
- tarcze
- łożyska (tuleje wahacza przy okazji i sworznie)
- łożysko podpory prawej półosi
- półoś + przeguby
to łozysko podpory to gdzie zakupileś?? Co to z amarka. Jakies problemy sa przy wymianie i trzeba cos przerabiac bo w aso nie ma dostepnego samego tego lozyska pryznajmniej tego w kosz aluminiowy??
Chyba bede dorabial jakąś tuleje i wstawie tam zwykle lozysko maszynowe.
Przekierowanie