Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Proponuję sprawdzić tuleje wahaczy i poduszkę skrzyni ja miałem wybite i po wymianie dużo lepiej
Dzięki za sugestie. Możesz napisać po wymianie czego było lepiej ( poduszki czy tulei ) ?
(30-08-2013 21:23)goozik napisał(a): [ -> ]Proponuję sprawdzić tuleje wahaczy i poduszkę skrzyni ja miałem wybite i po wymianie dużo lepiej

Nie wydaje mi sie aby to miało jakikolwiek wpływ na wibracje.
Bardziej bym sie przyjrzał ,półośkom,przegubom zew i wewn , opona czy nie wybulona, tarcze hamulcowe, drążki kierownicze zew i wewnętrzne, syf na felgach, niedokręcone koła, może hamulce łapią(zapieczone cylinderki) i same nie wyważenie koła bo powinno sie wyważyć nawet raz w roku niestety!!!
Hamulce i drążlki możemy usunąć z listy ponieważ hamulce wszystkie mam nowe, a zresztą na starym i zużytym już zestawie wibracje też były. Drążki w stanie idealnym. Czy jakby opona była wybulona to przypadkiem wibracje nie byłyby cały czas?
Wymieniłem za jednym zamachem poduszkę i tuleje ,bo wykryli na 'trzepakach' ,ale można łyżką sprawdzić czy zerwane..jak tak to napewno mają wpływ na drgania
sharan2004 chodzi Ci o tą część http://wstaw.org/m/2013/08/31/ws_serve_pic.jpeg ???
Czy oglądając taki stabilizator można " na oko " stwierdzić, że ma on już dość i trzeba go wymienić?


I mam jeszcze trochę dziwne pytanie ale od zawsze mnie to trapi. Czy na trzepakach należy też trzepać tylną osią pojazdu czy tylko przednią?
laczniki stabilizatora wywołują drgania? ja właśnie wymieniłem oba bo były w stanie agonalnym ale żadnych wibracji tylko stukanie, ja osobiście polecam części SWAG ja używam i jestem z nich zadowolony.
co do Twoich problemów to szwagier zmaga sie z takimi samymi w gofie 4 i wymienił już zawias, sprzęgła, przeguby, zawieszenie silnika i skrzyni, zmienił gumy i tarcze hamulcowe i nadal to samo okresowo sie pojawia, gorzej jemu wpada w takie wibracje że po zmianie rozrządu i przykreceniu pompy wody srubami na klej śruby sie odkrecily i były problemy, poszła nowa pompa nowe śruby i mocniejszy klej montażowy i śruby tym razem sie zluzowaly, po ponownym klejeniu jest ok, ale nikt nie potrafi powiedzieć o co chodzi , drgania pojawiają sie nagle i nagle znikają
U mnie drgania nie pojawiają się nagle. Może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Więc opiszę dokładniej. Czasami drgania występują odrazu po ruszeniu, nie nasilają się wraz ze zwiększaniem prędkości. Wystarczy jednak zatrzymać pojazd, ruszyć ponownie i znikają całkowicie po czym potrafi być wtedy z nimi spokój na dobrych kilka tygodni ( albo na kilkanaście godzin ).
Witam.
Odświarzam lekko temat. Czy ma ktoś dane śrub łapy pod skrzynią. Potrzebne mi są długośći, skok gwintu oraz parametr wytrzymałości. Może uda się coś podobnego dokupić.

Pozdrawiam.
Witam,

Chciałbym odświeżyć wątek.

Od kilku tygodni próbowałem znaleźć półoś do swojego sharana, kilka półosi zamówiłem na allegro ale bardzo szybko je odesłałem ( sprzedający zarzekali się że są bez luzów). Po tym ograniczyłem poszukiwania do na terenie Wielkopolski, Kujaw i Łódzkiego, uzbroiłem się w imadło i odwiedziłem kilka szrotów ale i tam niestety nic nie znalazłem.

Znalazłem gościa na Allegro ( użytkownik SYLWEKVP ), który regeneruje półosie, zakupiłem od niego podporę, z króćcem oraz oryginalny przegub wewnętrzny. Półoś z frezem i króciec miały być po obróbce cieplnej o której zarzekał sie sprzedający, -lecz nie były, końcówka wałka prawdopodobnie była ucięta i od nowa przyspawany wałek. Ogólnie jakoś wykonania jest ok, nie mam zastrzeżeń, połączenie ciasne. Po badaniu twardości materiału i określeniu rodzaju materiału poddałem półoś i króciec obróbce cieplnej - azotowaniu, myślę że teraz długo wytrzyma.
Co do przegubu wewnętrznego, to zostałem oszukany, gdyż nadaje się tylko na złom, ma większe luzy niż mój stary. Niestety sprzedający nie chce przyjąć zwrotu bo twierdzi, że on jest 100% sprawny, że luz musi być, a przed wysyłką go nawet nie sprawdził .

Link do allegro : http://allegro.pl/listing/user/listing.p...d=10308691

Wczoraj zakupiłem, półoś od A6 2.7tdi, wymieniłem przegub wewnętrzny i auto przestało telepać.
Szkoda, że nie znalazłem tego rozwiązania wcześniej, co by pozwoliło zaoszczędzić kilka stówek i moich nerwów. Ale mimo tego jestem zadowolony z swojego auta Smile

P.S.

Przeguby od A6 też mają luzy, najlepiej to sprawdzać wkręcając półoś w imadło Smile
Przekierowanie