Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w mojej Alhambrze 2001 rok silnik 1.9TDI AUY, skrzynia 6.
tydzien temu wymienilem nowe kompletne sprzegło LUK (Sprzegłow, wysprzęglik, dwumasa). Wcześniej było słychać stuki, halas w okolicach skrzyni, wyłączanie auta kończyło się hałasem, drgania silnika (nierównomierne).
Po wymianie kompletnego sprzegła wyżej wymienione problemy "zniknęły" ale zauważyłem problem, że (na początku wyczułem to na 4 biegu, pozniej okazało się ze na innych podobnie) przy odpuszczaniu gazu tak z około 3-3,2 tys obrotow (hamowanie silnikiem) auto w przedziale 2500 - 3000 zaczyna przez chwile wchodzic w wibracje, czuć wibracje(buczenie) karoserii i na drążku do przełączania biegów.
Auto po wymianie jezdzi prawie idealnie (teraz te wibracje Sad ) biegi wchodza idealnie, sprzegło super. Nie ma wibracji przy przyspieszaniu, wyprobowane na autostradzie przy maksymalnej predkosci. Poduszki skrzyni,silnika mechanik sprawdzał i mówił ze są OK. Na początku Mechanik stwierdził ze może być ze "układa się dwumasa" - przejechałem dopiero 600KM na nowej dwumaie. Pojechałem jeszcze raz na kontrole i powiedziano mi ze przyczyna wibracji przy hamowaniu silnikiem może być nie wiem czy dobrze napisze, wewnętrzy przegub (łącznik). Mechanik zobaczył troche opiłków metalu w koło tego łacznika. Powiedział ze to tak jest jak się rozłącza napęd to może tak sie zdażyc. Podobno droga sprawa z wymianą takiego elementu.
Jeżeli to jest problemem, proszę o adresy firm (sprawdzonych) które zajmują sie regeneracją przegubów.
nie ma czegos takiego jak układanie dwumasy, na cyzm ma niby to polegac, albo jest dobrze zregenerowana albo źle Sad
ale ci mechanicy potrafią wciskać kity.

ale do rzeczy.
prawdopodobnie masz luzy na przegubach, albo tych przy kołąch - skrętnych albo na podporze prawej półosi . Ewentualnie wybity wałek wyjściowy ze skrzyni- na wieloklinie.
Sprawdzaj, bo w skrajnym przypadku zostaniesz bez napedy jeśłi wieloklin się wybije.
A czy znasz moze sprawdzoną firmę regenerująca przeguby, ośki? czy jestes zwolennikiem nowych? mam 2 rok dopiero alhambre i nie spotkałem sie wcześniej z tym problemem, autem zrobiłem przez dwa lata lekko ponad 30 tys i było OK. Przebieg hmmm nie wiem czy oryginalny, ale aktualnie 260 tys. Dwumas podobno byl oryginał. Tylko meczy mnie dlaczego przed sciagnieciem osiek (do wymiany dwumasy) było ok, a teraz to sie odezwało Sad.
a mogło sie odezwać, bo rozbierali przeniesienie napędu, i po złożeniu na nowo wielokliny i przeguby inaczej się ułożyły i zaczęło wibrować - to tylko przypuszczanie, ale możliwy jest taki rozwój sytuacji.

możliwe jest też że jest zdupczona robota z wymianą dwu masy albo dwumas do [automat-usunięto wulgaryzm] - też tylko hipoteza.

co do wyważenia felg, tarcze proste i grube , jesteś pewien ?
powiem ci ze ja w Galu założyłem po jednej śrubie antykradzieżowej do felg i już wyważenie koła się zmieniło i czuje wibrację na kierownicy!
co do felg tarcz jestem pewny, ponieważ przed wymiana dwumasy tego nie bylo.
Napisałeś to czego się obawiam, ze dwumasa jest zdupczona (nowa) - autentycznie kupiłem w sklepie nową dwumase - wybecalowałem duzo dziengów Sad - kit LUK'a.
Ale z tego co sie znam (a sie nie znam) to dwumasa niweluje wibracje na wolnych obrotach a nie przy hamowaniu silnikiem?
Co do skladania to samo powiedział mi mechanik który to składał, ze jak zdemnotwali to mogło sie tak stac, ale moje kolejne pytanie: czy jestemy wstanie przed wymiana przegubów, osi sprawdzic czy faktycznie ma luzy? Sad
Czytałem też ze podobne objawy może wywoływac tłumik, ale to mało pradopodobne ... sam juz nie wiem co mam robić Sad
ty się przyjacielu określ, czy to wibracja związana z obrotami silnika - czyli wzrasta i maleje z obrotami.. czy po prostu jakiś rezonans po odpuszczeniu gazu, tak jak piszesz np. tłumik.

na dwumas masz ile gwarancji, sprawdź i pamiętaj o datach. na robotę tez na pewno masz gwarancje prawda, czy też sami wymienialiście w "garażu" ?

powiem ci ze z wymienianiem samemu ja już dałem sobie spokój dawno, tylko w elektryce sam sobie grzebie, i inee drobiazgi, bo nawet jak kupisz nowy element, niby z gwarancją i sam to założysz to sprzedawca może powiedzieć: panie wypchaj się, gwarancja się nie należy - zły montaż.
To zakład, który np. zabiera się za regeneracje turbosprężarki czy maglownicy, czy też sprzęgła niech sami sobie wysyłają gdzie chcą i odpowiadając to, mnie interesuje tylko efekt końcowy.

Miałem przypadek z turbosprężarkami, 3 sztuki regenerowane w ciągu 2 miesięcy.
Jako, że chciałem zaoszczędzić i sam wysyłałem do regeneracji to ja niosłem skutki tego, że się jedna zatarła, druga spuchła i złapała łożysko po 20 minutach od włożenia i pracy na wolnych obrotach. 3-cia dopiero chodzi.
A jakby zakład serwisowy wysyłał sprężarki to zwracam się do nich: "nie działa" i niech robią co chcę , oni walczą z firmą regenerującą a nie ja swoje nerwy szarpie i w końcu kasę na nową wyciągam (3x !!), bo jako osoba fizyczna możemy sobie nakrzyczeć i nachuchać. A do sądu z tym iść nie ma sensu bo to pół roku bez auta, kupa nerwów i ekspertyz i może sięokazac że auto ma zbyt duze przedmuchy i się nie należy.. koszmar.

Trochę offtop wyszedł, ale może i przydatna przestroga dla wszystkich.
Właśnie Kolego wygląda to tak że wibrację są tylko i wyłącznie po odpuszczeniu gazu w przedziale jak piasłem od 3000 w dół do 2600 (zdarza sie rzadko ze wibruje dłużej - dłużej w sensie czasu, bo średni czas wibracji to 1 - 2 sekundy), ale w tym zakresie takie coś się dzieje. Ja nazywam to wibracjami bo rezonans na całą bude sie przenosi - takie buczenie :/.
Obawiam się bardzo że to dwumasa - nowa pechowa Sad mam nadzieje ze to nie to, ale jak pisałem wcześniej dwumasa niweluje wibracje przy postoju (najwiecej) - mam nadzieje ze sie nie myle Sad.
Przy przyspieszaniu nie ma nic. Ja to mam pecha, zawsze wynajdzie mi sie coś co jest trudne w określeniu Sad.
Dwumase kupiłem w sklepie. Zakładana była w warsztacie mechanicznym - który zajmuje sie wiekszosci autami z rodziny VAG. Istnieją od wielu wielu lat, wiec dla nich to nie jakas nowinka zmiana dwumasy. Chodz spotkałem sie z określeniem w sklepie że podobno trzeba mieć specjalne narzędzia do zalożenia i "ułożenia" dwumasy - ale moze to jakas bzdura.
Część kupowałem sam w sklepie. Dostarczyłęm ją mechanikowi, ale to chyba nie jest problemem. Cześć nowa z gwarancją. Mam na nią rachunek - kupiona legalnie Smile
no to niech ten zaklad obada sprawę, bo to oni zakładali ci dwumasę.
przed wymianą było ok po coś nei tak, wiec oni nawalili, jak bym sprawe postawił konkretnei.

być może faktycznie jakieś luzy sie pojawiły bo przeguby juzzjeżdzone, bo półoś inaczej sie przykreciła, ale to oni muszą ustalić i ci udowodnić że nie oni "spartaczyli" robotę.

reasumujac, twardo do nich, ale grzecznie aby szukali przyczyny i cie poinformowali, ewentualnie z Toba w aucie abys im pokazał ,powiedział co i kiedy buczy.
byłem, pokazałem, mechanik jechał ze mna. Też sie nieźle zdziwil. Powiedział że to nie dwumasa, przyjechalismy na garaż, wjechałem na kanał, weszdl pod auto i powiedzial ze juz chyba wie o co chodzi (nie rozbierająć) bo w koło ośi jest dużo opiłków. Ale nie chce wymieniać na chyba ! Sad
Szef Mechaników kazał jezdzić aż troszkę sie pobłebi usterka zeby wiadomo było co szukac Sad.
logicznie brzmi.. ale co to jest "jużchyba wiem o co chodzi"

domyślam się, że pewnie podpora prawej półosi, bo cos o opiłkach piszesz.. jeśli wybity będzie wieloklin na wałku wyjściowym to motomax toruń, jak tylko łożysko podpory to Twój mechanik sobie poradzi.
Masz możliwość pod autem popatrzeć co i jak, zdjąć osłonę poszarpać półoś prawą obserwując łożysko podpory ?
Przekierowanie