Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tam się nie da nic wzmocnić. Oni tam dają przeguby od audi. Rozmawiałem kiedyś z kimś z motomaxa. Nic co będzie na konstrukcji przegubu tripod nie będzie się tam sprawdzał. Lepiej już dawać przeguby od audi co było już mówione z używki z A4A6 A8 itp z silnikami roznymi byle w automacie z napędem 4x4 czyli to co najpopularniejsze. Półosie całe można kupić za 50 zł a bywa że nawet i za 30 się trafiały.
Hej Wesol,

dzięki za odpowiedź - spróbuje zrobić co napisałeś, chciałbym doprecyzować, bo nie do końca rozumiem.

Znalazłem Twój wpis sprzed roku :

Jak rytmicznie szarpie przy przyspieszaniu to wina przegubów wewnętrznych lub łożyska podporowego w półosi prawej podporowej. Z wiekiem to wszystkie te rzeczy są zazwyczaj już wysmigane. Najlepsza opcja jest na początek wymienić przeguby wewnętrzne z używanych z audi bo to koszt 50-80 zł cała półoś od audi. Znajdziesz na forum info że to audi z silnikami zarówno w benzynie i w dieslu z pojemnościami od 1.8 do nawet 5.0 ale w automacie tiptronic z napędem na cztery koła. Półosie oczewiscie przednie z takiego audi.

czyli rozumiem, że masz na myśli ten model :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/polos...37648.html

Wyglądają identycznie, jak te których używam teraz. Czy jest tak, że do Audi robili "mocniejsze" czy o innej konstrukcji? I te które przesłałem w linku powyżej na zewnątrz są takie same ale wewnątrz inne?

czy też chodziło Ci o półoś z innym rodzajem przegubu, taki jak tutaj :
https://bt-cars.pl/polosie/8465-vw-audi-...71-ar.html

gdzie przegub wewnętrzny jest taki jak u mnie w wale napędowym i faktycznie wygląda dużo solidniej.

z góry dzięki za odpowiedź.
Ok przeguby przegubami ale może się okazać, ze to nie tylko one mogą być przyczyną, to może być tzw. suma nieszczęść. Tak tez miałem u siebie powymieniałem wszystko co się dało ( taka tez była potrzeba) oprócz magla i dopiero to przyniosło rezultat. I wcale nie odczuwalne to było na kierownicy.
Nie ma nie istnieją przeguby mocniejsze jak te seryjne. Sak w tym że zamienniki czy to niby w miarę dobre z SKF są dużo gorszej od ori. Te z audi to są poprostu te same co w sga tyle że audi z racji innej budy nie dobija tych przegubów. Dlatego używki się kupuje z audi bo są dobre i tanie.
hej,

kupiłem półosie, czekają w garażu na montaż ale w międzyczasie problem rozwiązał się sam Smile

Wczoraj rano odpaliłem auto, i zanim ruszyłem tłukło niemiłosiernie.
Podpiąłem czytnik do sterownika - przerywanie zapłonu na cylindrze 3. Wymieniłem cewkę - trzęsienie budą praktycznie ustało. Tongue

jeszcze minimalnie przy 30km/h przy wciśnięciu gazu do podłogi pod górę czuć minimalne drgania i to pewnie półosie.

Nie przyszłoby mi do głowy, że to może być taka przyczyna - pewnie już wcześniej coś było nie tak z zapłonem a kiedy problem się nasilił - udało się zdiagnozować przyczynę.

Dam znać jak wymienię półosie, czy problem ustał w 100%

dzięki za pomoc.
Hej
Miałem ostatnio drgania przy przyspieszaniu, jako że miałem przegub wewnętrzny w gratach garażowych postanowiłem go wymienić, drgania ustały. Podczas wymiany zauważyłem że, mam luz na frezie wałka łączącego skrzynie z przegubem wewnętrznym prawym.
Jakie są Wasze doświadczenia co do przebiegu dalszych zdarzeń? Będę śmigał jeszcze kilkadziesiąt tysi z tym luzem czy jak najszybciej szukać nowego bo zaraz mi się rozpadnie frez? Jak wygląda temat tego wałka na rok 2021 (dawno nie śledziłem forum) jest juz jakiś dobry zamiennik? Lub firma regenrujaca dobrze? Jakie jest najlepsze rozwiązanie?
Nic się nie zmieniło. można jeździć aż całkiem się nie zerwie połączenie. Wtedy niestety już nie ujedziesz nawet metra bo stracisz napęd. Tylko na holu lub lawecie powrót. Wszystko zależy od tego jak mocno są zużyte te frezy. Jeśli się trzyma już na włosku to pewnie jakby strzelił że sprzęgła to by zerwał.
witam

Czytam te posty i dla mnie już ręce opadaja.

Pacjent alhambra 2007r

Auto kupiłem rozbite uszkodzone koło pasażera.

Po naprawach po ok 2tyś km zaczęło lekko drgać kierownicą, przekładka kół opon nic nie pomogła więc chwilowo zlałem temat.

Po 10 tyś km zaczął się armagedon z trzęsąca się kierownica i pojechałem do majstra zaprzyjaznionego.

Na tą porę wymienione

mc persony bo jedna strona była założona używana
pół oś + łacznik z podporą
zregenerowana maglownica bo miała luzy
piasty + tarcze bo miały bićia

koła mam proste, opony dobre
efekt końcowy
od 110 km/h trzesie kierownicą
od 130 skacze cała kierownica i ciężko ją utrzymać
160 brakuje odwagi do jazdy tak trzęsie kierownicą.

Nie wiem co jeszcze mogę zrobić wymienić , mechanik już rozkłada ręce

Zauważyłem jedną rzecz jak kręcę kołem od strony pasażera to cały silnik chodzi na boki, podejrzenia padają na mechanizm różnicowy gdyż wmomenice uderzenia mogło coś się w środku przesunąć.
Jakiej firmy polos i ta podpora?
Meyl a apodpora to nie pamiętam,

Ogólnie bardzo mnie zastanawia te bujanie silnika lewo prawo na zgaszonym aucie kręcąc za koło
Przekierowanie