Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam, posiadam VW Sharana z 2007 rocznika silnik 116KM po wirusie na 145KM i mam problemy z napędem. Auto użytkowane wraz z lawetą i przy dużym obciążeniu zaczyna szarpań-6 bieg-5 i 4. To samo zaczyna się dziac przy wyższych prędkościach rzędu 150-160 km.h
Co to może być? Ktoś to już przerabiał?
Półośka długa - frez się wyrobił?
HEY
Szarpanie czy drganie ?

Drgania mogą generować felgi, złe wyważenie uszkodzone opony.

Szarpanie jest stałe czy przy przyśpieszaniu ?

Czy podczas wolnej jazdy około 15-30km kierownica pracuje "sama" delikatnie lewo prawo ?

Powodów może być wiele, koła, opony przeguby mechanizm skrzyni.
Temat drgań ,przyspieszania its był dość obficie poruszany. Proszę poszukać podłączyć się a wpierw poczytać wątek.
No i po wielkim wróżeniu z kuli, filozofowaniu, pytaniu wiejskich bab wyrok zapadł: za trzęsienie były winne koła/opony. Wrzuciłem całe koła zimówki i problem jak ręką odjął. Jedynym wytłumaczalnym dla mnie powodem telepania w erze ABSu, gdzie opony nie zetrę jak gumki w szkole podczas awaryjnego hamowania, jest zgubienie ciężarka. Ale śladu brak.
Brawo, Brawo... ja jeszcze nie miałem kiedy się dobrze rozpędzić na dłuższą chwilę... no i też zmieniłem gumy, więc teraz jak spróbuję i będzie telepać, to tylko przeguby Smile
nie ciesz sie nie ciesz ;-) te auta po 2000 roku tak maja , u mnie od czasu do czasu tez wpada w trzesawke , w tamtym tygodniu jak wracałem z Niemiec zaczął sie trząść 800 km na telepaniu , za to wczoraj byłem w trasie i jest Ok nic nie robiłem nic nie wywarzałem ;-) Samo przeszło to i pewnie samo powróci ;-) , poprzednie Galaxy MK1 nigdy nie było takiego problemu , to mój 3 poliftowy każdy czasami wpadał w trzesawke ;-(
,
(14-12-2017 12:32)kotlet napisał(a): [ -> ]nie ciesz sie nie ciesz ;-) te auta po 2000 roku tak maja , u mnie od czasu do czasu tez wpada w trzesawke , w tamtym tygodniu jak wracałem z Niemiec zaczął sie trząść 800 km na telepaniu , za to wczoraj byłem w trasie i jest Ok nic nie robiłem nic nie wywarzałem ;-) Samo przeszło to i pewnie samo powróci ;-) , poprzednie Galaxy MK1 nigdy nie było takiego problemu , to mój 3 poliftowy każdy czasami wpadał w trzesawke ;-(
,

Omijaj trasę Wrocław - Olszyna to problem się nie pojawi Big Grin
To i ja do Was dołączę:
Sharan 1,8T, 2002 rok, manual.

Objawy:
trzęsienie całej budy przy przyspieszaniu najbardziej odczuwalne od niskich obrotów na biegach 2 i 3. Chrupanie z okolicy skrzyni przy jeździe na biegu w zakręcie kiedy pracują amorki (np na wzniesieniach bądź przy hamowaniu kiedy auto chce nurkować). Od 2013 "zajeździłem" już 5 podpór (wszystkie zamienniki). Za każdym razem obrabia się połączenie flanszy z kijem podpory. Przeguby wymieniane za każdym razem na zamienniki ale miałem raz ori używkę od SGA do testów która podmieniałem na 2 strony i było to samo. Jeszcze poduszka skrzyni ta podłużna ciągle mi pada (ostatnio miałem jakiś markowy zamiennik - wtrzmał 2 lata).

Wesoł: wspominałeś że czasami przyczyna jest uszkodzenie mechanizmu różnicowego, jak to sprawdzić?

Już szukam przegubów od Audi, na pewno od tego zacznę, podpora pascal założona w ubiegłym tygodniu (stara już ledwo klinowała się).
Jaka masz wersję w koszu alu czy stalowa?
(24-08-2018 17:08)wesol napisał(a): [ -> ]Jaka masz wersję w koszu alu czy stalowa?

Stalowa
Przekierowanie