Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
o kolego jesli oczekujesz ze trzeba pekniec i rozerwan by stwierdzic uszkodzona poduszke to niestety tak to nie dziala. Ja mialem wytarta gume gdzies ze 2 mm a moze i nawet mniej i juz mi trzeslo i stukal silnik o podluznice podczas skretu na rondzie.
Dzieki wesol przejze i dam znac co ustalilem jak bedzie chwila oczywiscie Smile
Witam wszystkich

Po dokładniejszych oględzinach i wywaleniu skrzyni na zewnątrz (rozsypały się synchronizatory 1gi i 2go biegu a wszteczny łysiutki) i PO zmontowaniu na swoje miejsce objawy trzesienia jak i dziwnych odgłosów podczas przyspieszania ustały Smile <Jupi> aczkolwiek zobaczymy na jak długo na tą chwile mogę powiedzieć że temat można zamknąć Wink
Witam.

Panowie sprawa ma się tak. Ostatnio mój ojciec powiedział że podczas jazdy z prędkością rzędu 20 - 30 km/h na nierównym terenie piaszczystym / żwirowym / trawniku wyczuwa na kierownicy wibracje podobne do takich jakie są odczuwalne podczas jazdy z niewyważonymi kołami lub krzywymi felgami.

Co może być powodem takich wibracji Huh

Koła są wyważone, a felgi proste ( gwoli ścisłości ).

Ojciec powiedział że zauważył też że wibracje występują podczas normalnej jazdy po drogach utwardzonych ( autostrady itp ), lecz zaznaczył że opisane wibracje najbardziej są zauważalne tak jak opisałem w poprzednim poście.

Pytanie i temat dotyczy Sharana z silnikiem ASZ
Przyczyna znaleziona i usterka usunięta. Winny takiej akcji był prawy łącznik stabilizatora. Jak się go szarpało ręką to latał jak starej k....e cycki, a podczas jazdy nie wydawał absolutnie żadnych stuków.
ostatnio sam walczyłem z takim objawem ,za czołem od łączników ale nic nie dało ,dalej wszystkie tuleje ,nic ,szarpaki i test amorów ,oba po 80 % ,dalej nic ,co się okazało ,luz na kolumnie kierowniczej Sad ,masz farta że to tylko łączniki
Mogę się mylić ale chyba luz na przekładni da się skasować. Chyba że gdzieś na krzyzakach albo lozyskach kolumny kierowniczej.
no właśnie na łożyskach ,nie bardzo ma się ochotę za to zabrać ,myślałem nad kupnem jakiejś używki ale na razie jeszcze polatam ,przed zima i tak musze się tym zająć Confused
W oplu wymieniłem takie łożysko na kolumnie. Chyba typowe 6203 pasowało. Rozbierz, dopasuj i złóż.
odkopie trochę ale wydawało mi sie że pisałem już ale nie widzę nigdzie w tym wątku a wiec co do drgań kiery w przedziale 120-140. od kilku miesięcy spokój, a stało sie to wymianie przegubów wewnętrznych od 3,0 tdi (od razu test drogowy i było juz dobrze ale jeszcze delikatnie cos można było wyczuć) to wymieniliśmy jeszcze końcówki drążków bo prawa miała dosłownie baaaardzo słaby luzik prawie nie wyczuwalny ale poszły obie nowe i od tego czasu totalny spokój Smile i kolejny temat zwalczonyBig Grin
Ja właśnie walczę z tym drganiami... już nie wiem od czego... wymieniona półoś z podporą, tuleje na wahaczach, drążki, gumy na stabilizatorach, przegub wewnętrzny ma mały luz tak jak nowy... i dalej drania Dodgy
Przekierowanie