Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
łożysko od 18 euro: http://exist.ru/price.aspx?pcode=%09FDCB-GE
i ja takie kupiłem 80 parę złotych.
w linku masz numery zamienników.

z demontażem miałem kłopoty, bo robiłem to leżac pod autem (auto na kobyłkach) i nie miałem dojścia do 2 śrub kosza. Nie zdemontowałem go i musiałem jedynie zerwać wewnętrzna półoś prawą z tego partackiego łączenia "przegubu".
W zasadzie jedynie przegub wewnętrzny trzeba odkręcić i odchylić mc-pershon (odkręcić sworzeń wahacza i odchylić koło). Półoś zewnętrzną trzeba podwiązać. Wg. mnie nie trzeba przegubu zewnętrznego odkręcać (ja luzowałem go bo tak książka mówi, ale niepotrzebnie).

zaprasować nowe łożysko -trzeba mieć łapy do prasy aby podejść pod łozysko.

Musze wymienić wewnętrzną części połoci prawej, bo wielokliny sa bardzo wybite, ale bez zdjęcia kosza tego nie da się zrobić. Chyba będa skazany na serwis.. ale wpierw motomax aby kupić gotowca. Nie mam dostępu to frezarek i tokarek aby tuleje łączącą sobie wytoczyć.
No i wałek wyjściowy ze skrzyni koniecznie trzeba zmienić.
to lozysko w zamienniku to kibel nieprzecietnydlugo to nie posłuzy. Przerabialem to. Motomax robi i te frezy na obu czesciach oraz i to lozysko robia z przerobka.
Kosz trzeba wyciagnac bo na osce masz pierscien segera i wtedy sciagniesz ja z kosza. Teroretycznie to i dalo by sie wyciagnac ta poloske z lozyskiem ale jest tam wlasnie mocno wprasowana. Ja wyciagnalem to lozysko i obrocilem je o 90 stopni by pracowalo w innym miejscu. Oczewiscie dolozylem tez i smaru do niego. To lozysko siedzi w gumie ale niby motomax przerabia tak ze jest pierscien metalowy z lozyskiem juz typowym ktore wciskasz i zabezpieczasz i po sprawie.
zgadzam się co do jakości tego łożyska i wiem o motomax, już brałem u nich półoś prawą krótka (podpora) do innego SGA.
Wymieniłem to łozysko bo auto nie może stać, jest bardzo potrzebne i musi zostać doinwestowane o półoś motomaxa i w chłodnicę oleju skrzyni biegów (ciąganie przyczepy i dynamiczne jeżdzenie).

Jescze kilak tys. km musi przejechać na tym łozysku ciekawe jaki będzie jego stan przy demontazu, postaram się napisać i sfotografować.
bede wdzieczny za fotorelacje. Te lozyska sa dostepne jako zamiennik do jakiegos forda ale nie pamietam ktorego ( napewno nie chodzi o galaktyke). Ale wlasnie tez nie jest zbytnio wytrzymale. Pożądne albo ori albo cena kosmos albo niedostepne jest. Mimo to wole i tak zakupic pozadne lozysko np faga i wstawic je w tulejke dorobiona bo lozysko kosztuje 30 zl a dorobienie tulejki mysle ze nie wiecej jak 50 zl. NAwet jakbym sie zamknał w 100 zl to mam pozniej mozliwosc wymiany za grosze a nie ze sie wysypie to i nie naprawisz tego. Poza tym w lozyskach masz do wyboru w ich oznaczeniach różne mozliwosci np wybierzesz sobie lozysko z lekkim luzem albo do wiekszych obciazeń itp.

smoku1

Galaxy 1,9 tdi 2001 rok AUY

Proszę wszystkich o pomoc bo już nie mam siły walczyć dalej.
Problemem stanowią wibracje przenoszące się na nadwozie i kierownicę. po paru kilometrach na trasie (po nagrzaniu silnika)występują te wibracje razem z terkotaniem, rzężeniem oraz szumem (zwiększającym swoją intensywnosc wraz ze wzrostem obrotów silnika ale szczególnie odczuwalne przy hamowaniu silnikiem). Samochód zle sie prowadzi, wrazenie ze nie chce skręcać na luku (ale z ukladem kierowniczym wszystko w porządku). Czasem na ulamek sekundy zaczyna sciagac w lewo, czasem w prawo ale generalnie jedzie prosto jak puszcze kierownice. Jadąc na trasie np 80km/h czyc wibracje na kierownicy i w podlodze.

Co było robione:
1. Porządek z kołami (nowe opony,sprawdzone, przełożone z kół zimowych felgi)
2. Sprawdzenie luzów w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym,brak.
3. Zbieżność sprawdzona ustawiona.
4. Wymiana koła dwumasowego.
5. wymienione elementy półosi długiej - podpora z łożyskiem plus element wychodzący ze skrzynie biegów, bez zmian.
6. Wymiana kompletnej półosi prawej z przegubami (nowa motorcrafta oryginalna) bez zmian.
7. Założyłem kompletną półoś wyjętą z prawej strony na lewą stronę, ale dalej to samo.

Czy możliwe ze oba przeguby wewnetrzne są uszkodzone w takim samym stopniu?
(16-05-2013 17:32)bartixr napisał(a): [ -> ]Jescze kilak tys. km musi przejechać na tym łozysku ciekawe jaki będzie jego stan przy demontazu, postaram się napisać i sfotografować.

łożysko o którym pisałem w tym wątku(zamienik) podpory jeździ i ma się dobrze. Przejechało około 10 tys km.
Było wysyłąne do motomax z pólosią, ale uznali że nie trzeba go wymieniać.

Przy najbliższej okazji przebywania pod autem zerknę na podporę.

jakubek_w

czesc, witam mam galaxy 2002 2.8 v6 AYL silnik i mam dokladnie ten sam problem.nikt nie zna przyczyny . z vag comem w rece zadnych bledow i walcze a tym juz 3 miesiace i koszta zaczynaja przewyzszac cene zakupu samochodu.wymienilem :
-czujnik pcv odpowietrzenia komory walka rozrzadu
-przeplywomierz
-wszystkie podcisnienia
-czyszczenie przepustnicy+adaptacja
-6 cewek
-2 kompl.swiec zapl.
-2 sondy lambda
-wydech kompletny bez katalizatora
-wszystkie polaczenia z masa
na czesci nie zalowalem wiec wszystkie vw/audi i dalej to samo.
dodam ze moj to manual i sprawe polosi i dwumasu wykluczylem na samym poczatku ze wzgledu ze silnik wibruje/drzy na biegu jalowym przy dodaniu gazu jak i przy schodzeniu z obrotow przedzial 1200-1800 obr podczas jazdy jakby bardzo mala troszenke gorzej w tym zakresie .
Jesli kolega rozwiazal zagadke bardzo prosze kontakt i vice versa.
dodam jestem zalogowany w polsce,anglii,usa w klubach fgoc,vr6,r32,golfow i do tej pory nic
albo porblem z ukladem wtryskowym i na któryms wtrysku jest zonk i nie podaje paliwa tyle ile trzeba lub poprostu sika a nie rozpyla. Mialem taki pryzpadek w benzynowcu. Chyba ze moze jakas dwumasa sie skonczyla lub skiepszczyla i rzuca wtedy.

Na pracujacym silniku odlaczaj wtyczki pojedynczo z wtrysków.

jakubek_w

kolega moze miec racje.W moim przypadku nic wiecej nie zostalo,chyba ze wiazka ale tez sprawdzona w czasie montazu lpg(mierzac omomierzem kontynuacje na wtyczce wtrysku i wtyczce z ecu mialem te same wartosci na kazdej wtyczce)dowiedzialem sie ze vw/audi nie stroni od problemu wtryskow.czeste niedomagania badz czesciowe zatkanie z brudu/nagaru dlatego tlumaczy to prace rowna na wyzszych obrotach.vag com nie pokazuje wyrzucanego zaplonu ale na wykresie przebigu pracy wtryskow juz tak roznice w ilosci i czasach za pomoca wykresu.wiec trzeba to sprawdzic,wyczescic badz wymienic.
jesli chodzi o prace na lpg komputer wciaz uzywa sygnalu benzyny i pracuje na benzynie jak zimny poprostu powiela blad wtryskiwaczy benzynowych
W związku z zamknięciem mojego tematu postanowiłem założyć 3 nowe - zgodnie z pkt 12 regulaminu ( 1 problem = 1 temat ).

Tak więc auto co jakiś czas wpada w wibracje. To znaczy czasami w trakcie jazdy czuć delikatne wibracje wewnątrz auta. Wystarczy jednak zatrzymać pojazd, ruszyć ponownie i wibracje ustępują. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Jest to nieregularne czasowo.

2 mas i 1 podpora była wymieniana.

Co może być powodem takiego zachowania auta? Co i jak sprawdzić?
Przekierowanie