Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(08-10-2018 13:28)wesol napisał(a): [ -> ]Podpora lub przegub wewnętrzny.

Dziękuję za podpowiedź, półośki wymienione. Drgania ustały.
Pozostała do wymiany podpora i łożysko (mechanik zwrócił uwagę że są w kiepskim stanie).
Porada bardzo pomocna bo już byłem umówiony na wymianę dwumasy i sprzęgła.
Pozdrawiam
Masz wersję z koszem aluminiowym czy z stalowa podpora łożyska?
A u mnie nadal nie zdiagnozowane. Podpora (zamiennik bodajże gsp) założona 2 moesiace temu już ledwo trzyma, ciągle tlucze ok 40km/h.wymienilem prawy przegub wewnętrzny na od Audi a6, nic nie dało, mam jeszcze jeden więc podmienić lewy. Podporę mogę kupi ori w super stanie za 600zl próbować? Zastanawiam się czy to nieskrzynia. Obecnie mam już piątą podporę przez 80 tys km zuzylo się 5 sztuk.
Ale co ci się tam zużywa w tych podporach? Mówisz o półosi podpory czy tym łożysku w gumie? Jakoś nikt nie precyzuje dokładnie wypowiedzi i się już gubię.
(19-10-2018 17:32)wesol napisał(a): [ -> ]Ale co ci się tam zużywa w tych podporach? Mówisz o półosi podpory czy tym łożysku w gumie? Jakoś nikt nie precyzuje dokładnie wypowiedzi i się już gubię.

Obrabia się połączenie, samochód przestaje jechać. Zaczyna się od luzu (Obracajac prod tył) a potem calkiem się Obrabia. Dodatkowo ciągle mam drgania przy przyspieszaniu
Czyli nie podpora tylko półoś podpory. To połączenie to nie wiem jak w tym gsp bo nie wiem czy to czasem nie z plasteliny jest zrobione ale ori wytrzymuje raczej dość dużo. Myślę że i spokojnie 200-300 tys km powinno dać rade. Warunek taki to to że obie te części muszą być w osi obrotu. Czyli będzie przesunięcie tego elementu to na tym połączeniu będzie się bujać, kiwać ta ośka i połączenie będzie się wycierać. Te pitolenia z internetu że to połączenie się psuje od wody i soli to wymyślą jakiś idiota. Tam nałożysz smaru kilogram a i tak będzie się wycierać. Globalnie się połączenia to dość często wynik tego łożyska podpory. Obrywa się tam guma. Wtedy ona lata jak szalona tam i co dziwne to metoda na szarpanie ręka nie wyczujemy luzu ale przy jeździe pod górkę półoś przenosi duże obciążenie i to łożysko to mało co tam nie wyskoczy.
No ok, ale czy zmiana osi obrotu o której piszesz moze mieć przyczynę po stronie skrzyni? Nie znam budowy skrzyni biegów, przegub wymieniłem, nie sądzę aby sama polos była krzywa. Został mi jeszcze lewy przegub wew. który jutro postaram się podmienić.
Pewnie może mieć wpływ. Ja nie zakładam zamienników z rąk poważnych rzeczy jak półosie czy turbiny. Zamienniki to można sobie z filtrów kupować czy jakieś wężyki itp. taka podporę ori w stanie bardzo dobrym miałem kiedyś na sprzedanie i czysto teoretycznie kupił ją odemnie kolega kaskader jednakże nigdy za nią mi nie zapłacił no ale cóż tak bywa czasem jak się komuś zaufa. Wtedy ceniłem się za nią coś koło 200 zł. Za 500 zł to masz taką półoś ori po regeneracji gdzie to połączenie jest lepsze jak w nowej półosi fabrycznej. Jednakże i takie połączenie zużywa się z biegiem czasu.
Ostatnio mialem okazje wymieniać ta czesc.
Niestety z braku doswiadczenia wsadzilem gsp.
Ku memu zdziwieniu poprzedni właściciel prowadzil ksiazke pokladowa i wyszlo ze na zamienniku przejechalo sie ponad 70 tys.
Po 70 tys naped juz nie chcial gadac.
Szukalem,oznaczen na osce ale nic nie znalazlem.
Z tego co pamietam to na nowej gsp tez chyba nie bylo oznaczen.
Problem trzęsienia rozwiązany - pomogła wymiana prawego przegubu na ten od Audi. Co ciekawe zdemontowany przegub miał krzyżak na łożyskach igielkowych, kamienie nie były wahliwe tak jak w tym z audi. Jak jest w oryginalnych vw?

Oj już dawno nie przyspieszało się tak gladko
Przekierowanie