Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Trzęsie kierownicą i całą budą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
dzieki panowie. Sprawdzamy lozyska podpory oraz te przeguby to pierwsze co. w skrajnych pryzpadkach robi sie jeszcze luz na mechanizmie roznicowym ale to naprawde nie czesto.
Koledzy pomóżcie mi zdiagnozować temat. Mianowicie chodzi o wycie z prawej strony. Wymieniłem w prawym kole łożysko a wycie pozostało. Opony kupiłem używane od kapciaża który gwarantuje że są dobre.
Wczoraj jechałem autostradą tak ze 140 km/h i zacząłem testować raz lekko kierownicą skręcać na lewo i raz na prawo taka jazda zygzakiem. Jak koło prawe dostawało obciążenia to wycie narastało.
Żona mówi że czuje mrowienie pod nogami na podłodze z przodu po prawej stronie a jak go przegoniłe do 180 km/h to nawet odczuwała to na fotelu prawym tak jak ona to nazwała fotel z masażemTongue ale mnie bardzie interesuje to wycie bo jadąc na wprost to jest głośno obciązając prawe koło jeszcze głośniej, bo to że mrowienie to na pewno stawiam na przegub albo łożysko no ale co z tym wyciem ??

I teraz tak czy co to może wyć:

1) Łożysko podpory stalowej (dwa lata temu wymieniane kupowane z motomaxe i co już by się rozsypało DodgyDodgy.

2) A może to przegub wewnętrzny ma luz.

3) A może to łożysko na mcpersonie.

4. Mam jeden wewnętrzny przegub umyty i rozebrany i nie wiem jak go posprawdzać czy nie ma zbyt dużych luzów.
(01-07-2017 22:51)tyger napisał(a): [ -> ]Koledzy pomóżcie mi zdiagnozować temat. Mianowicie chodzi o wycie z prawej strony. Wymieniłem w prawym kole łożysko a wycie pozostało. Opony kupiłem używane od kapciaża który gwarantuje że są dobre.
Wczoraj jechałem autostradą tak ze 140 km/h i zacząłem testować raz lekko kierownicą skręcać na lewo i raz na prawo taka jazda zygzakiem. Jak koło prawe dostawało obciążenia to wycie narastało.
Żona mówi że czuje mrowienie pod nogami na podłodze z przodu po prawej stronie a jak go przegoniłe do 180 km/h to nawet odczuwała to na fotelu prawym tak jak ona to nazwała fotel z masażemTongue ale mnie bardzie interesuje to wycie bo jadąc na wprost to jest głośno obciązając prawe koło jeszcze głośniej, bo to że mrowienie to na pewno stawiam na przegub albo łożysko no ale co z tym wyciem ??

I teraz tak czy co to może wyć:

1) Łożysko podpory stalowej (dwa lata temu wymieniane kupowane z motomaxe i co już by się rozsypało DodgyDodgy.

2) A może to przegub wewnętrzny ma luz.

3) A może to łożysko na mcpersonie.

4. Mam jeden wewnętrzny przegub umyty i rozebrany i nie wiem jak go posprawdzać czy nie ma zbyt dużych luzów.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/68a12647f2a975c7
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ebb8ace59fd71973
https://www.fotosik.pl/zdjecie/475eab879eed916b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fceaa3651a9edb51
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1c23b98faa217308
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7c5c2773fd1ff36d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a088659371cf1c7
przeguby powoduja drgania. Wycie to od lozyska piasty. Lozysko mcpersona nie ma tu nic do rzeczy. Na fotkach nie wiem nie widac zbyt wiele choc i nawet gdyby to ciezko cokolwiek wywnioskowac. Wazne sa te powierzchnie co zaznaczylem na fotce. Ta na czerwono ale zuzywa sie najbardziej tu w tych miejscach gdzie jest zaznaczone na zielono bo to wynika z tego ze tu jest nacisk i przekazanie sily obrotowej.

[Obrazek: min_23e90cfc7d9cfcc21ee399284449ac9.jpg]

Wytarcie tam powierzchni jest na poziomie polowy milimetra wiec tu trzeba talezyk sciagnac i suwmiarka mierzyc.
(02-07-2017 12:21)wesol napisał(a): [ -> ]przeguby powoduja drgania. Wycie to od lozyska piasty. Lozysko mcpersona nie ma tu nic do rzeczy. Na fotkach nie wiem nie widac zbyt wiele choc i nawet gdyby to ciezko cokolwiek wywnioskowac. Wazne sa te powierzchnie co zaznaczylem na fotce. Ta na czerwono ale zuzywa sie najbardziej tu w tych miejscach gdzie jest zaznaczone na zielono bo to wynika z tego ze tu jest nacisk i przekazanie sily obrotowej.

[Obrazek: min_23e90cfc7d9cfcc21ee399284449ac9.jpg]

Wytarcie tam powierzchni jest na poziomie polowy milimetra wiec tu trzeba talezyk sciagnac i suwmiarka mierzyc.

Łożysko w piaście wymienione i wyje. Może to łożysko podpory wyje bądz sam przegub bo już smaru nie ma???
(01-07-2017 22:51)tyger napisał(a): [ -> ](...) chodzi o wycie z prawej strony. (...) Wczoraj jechałem autostradą tak ze 140 km/h (...) Jak koło prawe dostawało obciążenia to wycie narastało.
Żona mówi że czuje mrowienie pod nogami na podłodze z przodu po prawej stronie a jak go przegoniłe do 180 km/h to nawet odczuwała to na fotelu

Banalne wytłumaczenie: może najeżdżałeś prawym kołem na pas "pobudkowy"? Na autostradach akurat takie są.
No nie kolego na nic nie najeżdżałem. Co do mrowienia to będzie przegub. Ale chałas to nie wiem może łożysko podpory tak daje po zamiennik 2 lata temu założyłem z motomaxu.
przegub to drgania. Lozysko to jesli nie szumi/wyje i nie ma duzego luzu to tez nie. Jesli nie jest totalny badziew zalozony to raczej nie jego wina. W sumie wymienic go mozna czemu nie. Ja zalozylem FŁT za chyba 24 zl i dziala nadal wzorowo. Tak jak pisalem wytrzymalosc ma na kilka ton wiec gdzie tu polos mialaby go zniszczyc.
Postanowiłem że zmienię przegub na ten z audi i wprasuje nowe łożysko i wówczas będę się martwił. Dzisiaj wracałem do domu i to samo na autostradzie kierownica w lewo wyje kierownica wprawo nie wyje. I rob co chcesz jak łosko w piascie nowe
jak ściągnąć ten talerzyk ??
Wytarcie tam powierzchni jest na poziomie polowy milimetra wiec tu trzeba talezyk sciagnac i suwmiarka mierzyc.
[/quote]
Przekierowanie