Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam problem już rozwiązany okazał sie bezpiecznik który był ukryty. Namierzył go elektryk. pozdrawiam
Panowie bawie sie w montaz alarmu i przydała by mi się rozpiska pinów modulu konfortu centralny mam ogarniety zostaly mi jeszcze krancówki dzwi klapa bagaznika potrzebne mi jest jeszcze cisnienie oleju sygnał obrotomierz no i ominiecie imobilajzera
Witam.

Nie wiem co masz na myśli pisząc "...ominąć immobilizer", jeśli chcesz go wyeliminować to musisz zastosować emulator, do kupienia bez problemu, są jeszcze inne metody ale nie do opisywania na forum Wink. Nie wiem jaki masz typ centralnej elektryki, bo rozumiem, że to masz na myśli mówiąc moduł komfortu, który jeśli występował to był pod siedzeniem kierowcy, jeśli ten nowszy to krańcówki drzwi, te w narożnikach nie te w zamkach rozumiem, powinny być w czarnej 26pin-owej wtyczce, drzwi kierowcy pin7, 2szt. tylnych drzwi + drzwi pasażera są razem pod pin6, ewentualnie odwrotnie (nigdy nie pamiętam ale na pewno pod tymi dwoma pinami), tylna klapa jest pod pin9 albo 26 (obydwa są od tylnej klapy tylko, że jeden od klamki-sygnał na otwarcie, a drugi od otwarcia klapy, też nie pamiętam który jest który ale na pewno te dwa), gdybyś miał jeszcze czujnik przedniej maski to powinien być pod pin25, ewentualnie same drzwi masz jeszcze w zegarach, chyba czarna wtyczka, pin od 1 do 4. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju, to są dwa sygnały (bo dwa czujniki) w oczywiście w zegarach, bodajże czerwona wtyczka pin8 i pin9. Obroty benzyniak chyba bierze z czujnika położenia/obrotów wału czyli pin67 i 68 sterownika silnika.

Pozdrawiam
dzięki za ciekawy wykład co do centralki to jest ta w bezpiecznikach co do drzwi chodzi mi o krańcówki sygnalizujące otwarcie drzwi aby alarm nie uzbrajał się sam jeśli nie otworze drzwi co do kabli powinno być 5 sztuk od drzwi mam 5 kontrolek drzwi naciśnięcie jednej powoduje gaśnięcie kontrolki według tego co napisałeś to przy otwarciu drzwi pasażera powinny świecić się drzwi pasażera oraz oboje drzwi tylnych co do imo z alarmu jest kabel do bajpasu imo chciałem to zrobić za pomocą tego kabla (znam inne metody na ominięcie imo)co do oleju myślałem o podpięciu się pod czujnik są dwa wypnę jeden i sprawdzę czy pokaże temperaturę jeśli pokaże to będzie ten drugi co do obrotomierza rozumiem ze są dwa piny obrotomierza
Witam.

Jeśli masz pięć kabli odnośnie drzwi/klapy to musisz się wpiąć czterema do zegarów, bo tylko tam są rozbite na poszczególne drzwi, a piąty kabel, od klapy, musisz podpiąć do modułu centralnej elektryki. Te włączniki otwarcia drzwi dają dwa sygnały, osobno na zegary i osobno na moduł centralnej elektryki - on potrzebuje je do centralnego zamka dlatego są trzy drzwi zgrupowane bo są one jako "slave" i nie ma znaczenia dla modułu, w przypadku centralnego, które są które, drzwi kierowcy są jako "master" dlatego jest osobno, no i klapa też jest osobno jako "inna możliwość dostania się do środka". Jeśli chodzi o czujnik obrotów/położenia wału korbowego to dlatego wchodzi na dwa piny bo pełni on podwójną rolę, jako czujnik położenia i obrotomierz, na obydwu jest ten sam sygnał co do wartości i długości, o ile pamiętam. Co do czujników ciśnienia oleju to chyba jeden jest NO (naturalnie otwarty), a drugi NC (naturalnie zamknięty).

Pozdrawiam
Witam wszystkich!
Ponieważ od dzisiaj jeżdżę nową furką Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin to musiałem trochę pogrzebać i pozmieniać parę rzeczy. Mianowicie:
1. zmiana języka FIS z niemieckiego na angielski (bardziej cywilizowany) - udana
2. domykanie szyb z pilota - nieudane
3. trzykrotne mrugnięciu kierunków (zmiana pasa ruchu) - nieudane

Znalazłem, że domykanie szyb z pilota wymaga zmiany wartości w kanale 11
Coś takiego:
4. Łączymy z 09 - centralna elektryka
5. Po nawiązaniu połączenia wpisujmy login "11"- 21318
6. Czytamy komórki pamieci "20" 61002 i 61003 u mnie odpowiednio miały wartości: 160 i 11
7. Dodajemy do żądanych funkcji w komórce 61002:
+16 dla piknięcia po zamknięciu drzwi
+2 automatyczne blokowanie po przekroczeniu progu prędkości
+4 automatyczne odblokowanie przez wyjęcia kluczyka zapłonu
w komórce 61003:
+2 aktywacja funkcji komfort - otwieranie i zamykanie szyb z pilota
8. Zsumowane wartości wpisujemy po przez funkcję "27" podając numer komórki i nową wartość.
9. Kończymy pracę ze sterownikiem komendą "06" zamykamy program i testujemy.

Niestety nie bardzo rozumiem, jak mam to zrobić. U mnie dostępne są tylko kanały 10, 11, 12, 13 i 14, wygląda to tak
[attachment=5817] [attachment=5818]
[attachment=5819] [attachment=5820]
[attachment=5821]
Natomiast uruchomienia 3 mrugnięć kierunków nie rozumiem zupełnie. Opis jest taki: dodać +16 w module 09 - 16385 na 16401
Może ktoś mnie oświecić?
W starej Ali nie mogłem połączyć się z centralną elektryką przez KKL USB, a w tej nie ma żadnego problemu. Wszystko śmiga bez zająknięcia.
Jest na forum poczytaj co i jak. Domykanie szyb to nie tym kablem zrobisz. Musi byc inny i do tego pod port com bo pracuje pod dosem.
Cześć posiadam Sharana 2001r. 2.8 w high linie i chciałem sobie zakodowac komfortowe kierunki i inne bajery które można zrobić w naszych autach ale... Mój moduł który mam to 7m3962258m nie przyjmuje żadnej zmiany kodowania, wyczytałem że ten typ tak ma i teraz pojawia się pytanie czy zmiana samego modułu na nowszy np z końcówką bb który podobno jest najświeższy będzie możliwe? Lub inny w którym można trochę pogrzebać. Proszę o poradę czy taki zabieg się uda i czy ma sens. Być może ktoś już robił taki upgrade i powie czy to zadziałało. Pozdro
(26-08-2017 23:14)mamwi napisał(a): [ -> ]Natomiast uruchomienia 3 mrugnięć kierunków nie rozumiem zupełnie. Opis jest taki: dodać +16 w module 09 - 16385 na 16401

Ktos wie jak to zrobic? Te kierunki bardzo chcialbym aktywowac jesli istnieje taka mozliwosc.
Tak jak jest podane. W module centralnej elektryki czyli 09 masz do obecnego kodowania dodać liczbę 16 i zapisać/zatwierdzić. Tyle w temacie. Oczewiscie modol musi to przyjąć. Jeśli nie przyjmie to trzeba go wymienić na nowszy. Było jakoś tak że chyba od 2004 czy 2005 roku auta miały tą opcję.
Przekierowanie