Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wesol
Mi informatyk jeden mówił iż musi to być fizyczny oprt com na pcmcia bo zwykłe porty na pcmcia nie pójdą pod dosem ale będzie możliwość to sprawdzę i dam znać.

Pysiek
Czy Vagiem ci się łączy i piszesz o kablach a nie piszesz czy na com (rs232) czy na usb + coś. Jeżeli się łączy na vag-u i masz kabelek na OBD2+COM (rs232) to pobrać od nowa program nagrać na niskiej prędkości, pewnie nie ma znaczenia ale ja użyłem IMGBURN i ponownie podejść do tematu. Ja pobrałem program z TĄD i zrobiłem już kilka aut. Daj znać jak poszło
(03-10-2016 22:50)lobuzbodzio napisał(a): [ -> ]Wesol
Mi informatyk jeden mówił iż musi to być fizyczny oprt com na pcmcia bo zwykłe porty na pcmcia nie pójdą pod dosem ale będzie możliwość to sprawdzę i dam znać.

Pysiek
Czy Vagiem ci się łączy i piszesz o kablach a nie piszesz czy na com (rs232) czy na usb + coś. Jeżeli się łączy na vag-u i masz kabelek na OBD2+COM (rs232) to pobrać od nowa program nagrać na niskiej prędkości, pewnie nie ma znaczenia ale ja użyłem IMGBURN i ponownie podejść do tematu. Ja pobrałem program z TĄD i zrobiłem już kilka aut. Daj znać jak poszło
Wszystko jest opisane więc robię tak samo. Mam kable na rs232. (kable działają pod VAG). Nagrywanie ponowne płyty bez sensu bo ta działa. Narazie odpuszczam temat.
Na jakich numerach modułów robiłeś zmiany?
Witam ponownie Smile

Postudiowałem trochę temat i doszedłem do wniosku że wymiana modułu to gra nie warta świeczki.
Zakup pasującego modułu to koszt ok. 150-250 zł o ile się już taki znajdzie co wcale nie jest proste. Potem zakup oryginalnego kluczyka to koszt kolejne 70zł+ zakup i wyfrezowanie grota. Tak więc koszta samych materiałów będą się wahać w granicach 250-350zł.
Mi chodzi generalnie tylko o zamykanie z pilota może być nawet bez domykania szyb. Tak więc przekopałem całą pracownie i wykopałem jakiś chiński sterownik z dwoma pilotami (kiedyś kupiłem do czegoś i już sam nie pamiętam do czego).
Jeśli zamek jest z kluczyka to znaczy że steruje nim siłownik typu "master" sterowany pewnie masą. Więc teoretycznie potrzebuję jedynie wpiąć się równolegle pod dwa przewody sterujące i to wszystko.
Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy? Podłączał to już ktoś w ten sposób?
pozdrawiam
Mysle ze nikt tego nie robil. Forum istnie drugi tydzien bo auta maja dopiero dwa miesiace. Za nowe to jest auto.

Kolego bylo juz dziesiatki razy. Bylo pisane gdzie sie wpiac nawet kolory podane. Sam wlutowalem sie chyba tylko w 4 kable i po sprawie. Centralka z dwoma pilotami za 35 zl i dziala od chyba 4 lat.
Tez tak mysle ze za nowe. Moze dla tego nie potrafi nikt udzielic konstruktywnej wypowiedzi. Zamiast tego wywodu wystarczyło napisac: tak kolego twoj tok rozumowania jest prawidlowy. Było juz na forum np. W tym temacie: ...

Forum powinno istniec po to aby pomagac innym. Bo jeśli wszytko juz bylo dziesiatki razy to nie widze sensu jego dalszego funkcjonowania bo przeciez wystarczy tylko poszukac, w koncu forum istnieje juz tyle lat....
Tsk ale wypadaloby zaznajomic sie z zasadami netykiety i reg. forum. Nie trzeba wtedy pisac i potem pitolic ze nikomu sie nie chce odpowiedziec. Czemu niechce? Bo jyz nudne jest to ze ktos jest leniwy i mu sie nie chce to mi ma sie chciec?
Kolego, przeczytaj moj temat jeszcze raz ze zrozumieniem. Nikt nie podal mi tutaj gotowej recepty i wszystko opracowalem sobie sam wiec nie wiem kto tu jest leniwy. Po drugie przeczytaj moje pytanie jeszcze raz.
Czy moj tok rozumowania jest prawidlowy i czy ktos to juz tak podlączal.
Zamiast wywodu wystarczylo odpowiedziec: tak prawidlowy, tak podlaczal.
Cztery slowa ktore mnie w pelni satysfakcjonuja. Ja nie chce niczego na tacy, wystarczy aby ktos mi pokazal kierunek a dalej juz sobie poradze.
Ot i cala filozofia.
Kolego nie mamy możliwości zgadywania kto ma jakie preferencje dopóki sam ich precyzyjnie nie określi to po pierwsze. Zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz, lub coś twierdzisz. Osobiście powiem, że ten sposób "korespondencji" powoduje dość spore zamieszanie bo nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi. Czy jednak coś wiesz tylko podświadomie oczekujesz ze ktoś to potwierdzi abyś mógł się upewnić czy chcesz się czegoś dokładnie określonego dowiedzieć. Jeśli tak intensywnie badałeś temat i forum znalazłbyś informacje jakim programem można to zrobić a z jakim może być problem w roczniku 2002 i całą opisaną procedurę. Ze nie każdy kabel się nadaje ze nie zawsze USB a potrzebny protokół RS i port COM opis podłączenia dodatkowych modułów itd. Nie zawsze jednak wszystko się udaje bo te same sprawy różnią się szczegółami. U Ciebie problemem jest to ze nie posiadasz oryginalnego pilota, i tu może tkwić problem bo może istnieć potrzeba przekodowania kluczyka a nie tylko sekcji 09. Chodzi o opłacalność. Osobiście nie odważyłbym się stosować jakichś chińskich modułów, ale każdy ma prawo decydować za siebie.
A co do wymiany zdań między Tobą a Wesolem to wyglada to tak, ze z jednej strony nie chcesz niczego na tacy a z drugiej gdy nie otrzymałeś odpowiedzi na pytanie typowo "tacowe" ;-) masz pretensje. Tak forum ma być pomocne owszem ale nie ma spełniać roli Pogotowia Ratunkowego na wezwanie. Ktoś się napracował aby zgłębić osobiście temat i na dodatek opisać go tutaj. I nie zrobił tego dla siebie tylko by inni tez mogli z tego korzystać. Czyli co? To nie jest pomoc? To że ktoś coś zrobi na forum to tylko dobra wola nie obowiązek wiec proponuje jednak uszanować ten gest i wykonać choć odrobine pracy domowej zamiast postawy roszczeniowej. To bardziej ELEGANCKIE :-)
Temat sie zwie: Stetownik centralnego zamka. Strona 3 z 4 podalem kolory nawet. Ja zakladalem ten centralny u siebie pamietam jak dzis ze wieczorem bo ciemno bylo i kropil deszcz. 15 minut i po sprawie. Do dzis tylko tej klapki nie zalozylem. Odrobina checi uzyc szukajki i mozna? Mozna. Zamykam bo nawet nie moge patrzec ze juz tematow o centralnym jest multum.
(10-05-2014 09:16)wesol napisał(a): [ -> ]a mi sie laczy i vag com po kabelki zmodoznym wlasnorecznie za jakies 5 zl. jak i vcds sie laczy z 09. To ze do takich akcji jest najlepsza winda XP to wiadomo. Wtedy kiedy produkowano te auta nie bylo ani wisty ani 7 czy 8 wiec jak ma to chodzic na tym pozadnie. To tak jakbys szukal auta z 1960 roku i zeby mial ksenony. Nie bedzie to ori chocby nie wiem co.


Witam a posiadasz może schemat do tego kabla
znalazłem coś takiego i nie wiem czy podejdzie
http://www.evoscan.com/technical-vehicle-manuals/84
Przekierowanie