Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(10-06-2015 21:28)wojtek80 napisał(a): [ -> ]Witam.

Ja również nie mogę się połączyć z modułem komfortu. Moje auto to Alhambra 1.9 Tdi 2007 rok BVK. Próbuję się połączyć za pomocą skanera VAG CAN 5053 Viaken. Wydaje mi się, że wcześniej się łączyło a teraz coś nie chce. Próbowałem odpinać klemę ale to nic nie dało. Tak w ogóle to chciałem się połączyć z tym modułem bo wczoraj zaczął mi wariować centralny zamek. To znaczy zamykał mi tylko drzwi kierowcy i klapkę paliwa, a później nie mógł otworzyć tych dwóch rzeczy, dopiero po kilkukrotnym wciskaniu pilota otwierał. Jak na złość, po chwili użerania się z tym wciskaniem wszystko wróciło do normy. Czy ktoś z Was miał taki przypadek ?
Z góry dziękuję.

odpal przez 09 w 46 nie wejdziesz bo nie ma takiej opcji przy tym roku
Ta jak pisze kolega wyzej Moduł Komfortu w samochodach SGA rocznik od 1995 i wyżej siedzi w Centralnej Elektryce /09/. wiec nie mozna się połączyć z kanałem 46.
Wracając do głównego wątku - na centralnej elektryce z końcówka AH uruchomiłem domykanie i odmykanie szyb z pilota. Szkoda że nie da się by same się zamykały po zamknięciu centralnego. Uruchomiłem to poprzez edycję EPROM i dodanie +2 w komórce 61003
Następnie uruchomiłem komfortowe kierunki poprzez dodanie +16 do kodowania (miałem 4097- ustawiłem 4113).
Zamykanie centralnego przy 15KM/h też mi wchodzi (poprzez edycję epromu), ale w sumie nie potrzebuję tej opcji.
Włączałem to na VDS-PRO
Nie udało mi się włączyć trąbniecia przy zamykaniu centralnego.
Edytowałem EPROM w komórce 61002 na +16 (mam 160, dawałem 176) - przyjmuje bez problemu, ale trąbnięcie przy zamykaniu nie działa.
Sygnał sprawny, bo w razie zadziałania alarmu (fabrycznego) trąbi jak szalony.
Co tu na to trąbnięcie poradzić, fajnie by było to mieć - bo tak to trzeba się oglądać na mrugniecie kierunków.
Jest jakieś kodowanie/edycja EPROM na automatyczne składanie lusterek przy zamykaniu centralnego? Mam tylko ręczne.
Witam

Normalne jest że w sharanie 2004 family cały czas wyświetlana jest w zegarach godzina i przebieg ?
Jak skonfigurować moduł komfort do własnych potrzeb ?
tak. Chyba wiekszosc marek tak ma ze godzina jest caly czas jak i przebieg. Jedynie podswietalnia nie ma. Taki wyswietlacz ciagnie tyle co zegarek elektroniczny na rękę wiec prawie nic. Taka bateryjka paluszek to chyba by dzialala ze 20 lat na takim zegarku. Kiedys w technikum chlopaki sie smiali ze taki zegarek na reke z kalkulatorem mialem w kieszeni na praktykach w ciuchach roboczych wlasnie na bateryjce takiej podlutowanej. Trzebabylo wiedziec ktora godzina a szkoda bylo nosic zegarka by zniszczyć. To byly czasy gdzie t ebateryjki byly dziadowskie i drogie a zegarki ala zabawkowe chyba wiecie oczym mowie. Budzik przy łóżku mailem przerobiony z paluszka na tego najgrubszego "D" działal na takiej baterii chyba ze 2 lata a tak to siadala bateryjka po paru miechach.

A oco chodzi z tym konfigurowaniem modulu komfortu?? Co chesz przekombinować??
Dzięki wesol Smile.
Już myślałem że i to się przyczynia do zżerania prądu .
witam

mimo że jestem nowy staram się na bieżąco czytać co tu się dzieje.

jednak mam problem chyba dziwny.

pewnego dnia szyby zaczęły się same opuszczac juz po otworzeniu auta pilotem, potem zaczęło się to powtarzać stojąc na postoju (jestem taksówkarzem) przy wyłączonym silniku gdy byłem w środku. Następnie doszło miganie swiateł awaryjnych na postoju, na włączonym zapłonie jak i podczas jazdy.
po jakimś czasie przestało i po 2 tygodniach powrot problemu, zatem udałem się do elektromechanika.
ku mojemu zdziwieniu zaczął odcinać kabelki odpowiadające za zamki (otwieranie z kluczyka) - oczywiście nie pomogło i po pewnym czasie wpadł na to że może to być moduł komfortu - co sugerowałem mu czytając owe forum Smile

dzis polutowałem kable które mi poodcinał i wymieniłem moduł komfortu.
wszystko było super, jednak po przejechaniu 20km problem nawrócił.
nie mam już zielonego pojęcia od czego to może się dziać.
Dodatkowo nie działa mi podgrzewanie przedniej szyby - więcej problemów nie stwierdziłem oprócz tych 3 (szyby, awaryjki, podgrzewanie p. szyby)

zaznaczę, iż 1 raz problem pojawił się po malowaniu i lakierowaniu tylnej klapy i zamka. może tu tkwi problem?

pozdrawiam!
Sprawdzałeś kabelki w przelotce klapy i drzwi? Tam powstają najczęściej uszkodzenia prowadzące do różnych anomalii.
Zarówno przewody w drzwiach jak i w klapie są dobre, rozkręcałem nawet drzwi i wszystko wygląda jak być powinno. Dziś chyba rozkręcę klapę bagażnika, może tam gdzieś tkwi problem po demontazu przez lakiernika
Nie rozbieraj tylko w słupku prawym w przestrzeni bagażowej masz wtyczkę łącząca kable klapy. Rozepnij i wtedy sprawdzaj, testuj.
Przekierowanie