Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
m-blue masz może jakieś namiary, gdzie można dostać taką "dobrą"przejściówkę? W sieci tego pełno, ale odnoszę wrażenie, że większość to chińszczyzna. Możesz coś polecić?Smile
Ciężko tak trafić, bo wszystkie podobneSmile Zapytaj w jakiejś hurtowni systemów alarmowych, zdaje się, że jedna z tych co mam to jest firmowana przez satela i ta działa na tym samym sterowniku co moja stara i też wszystko śmiga. Napisz skąd jesteś.
(08-05-2014 07:26)m-blue napisał(a): [ -> ]Ciężko tak trafić, bo wszystkie podobneSmile

No właśnieSmile
Muszę coś poszukać, bo USB nie spełnia moich potrzeb Smile a laptopa z COM'em u mnie brak Smile. Dzięki za info, zacznę poszukiwania od tego co mówisz
P.S. Jestem z okolic Lublina.
Pozdr.Smile
nie ma czegos takeigo co by z usb robilo pełnowartosciowy port rs232. To zawsz ebedzi eemulowany potr. To jest czysto logiczne. Wchodzac w menadzera urządzeń mamy tam jak byk ze podpinamy jakies urzadzenie na usb i dalej nizej wywala nam niby port RS. JEst to emulacja. Fizyczny port com bedzie jak sie podepniemy pod plyte glowna bezposrednio czyli np w kompie jest wejscie na PCI i tam wlozymy karte w ktorej mamay wlansie roznego rodzaju rozszerzenia. JEsli laptop nie ma takiej opcji czyli klapki na PCI to mozna jeszcze wyciagnac np naped cd/dvd i w jego miejsce zaladowac taka karte o ile sie dabo nei zawsze jest taka mozliwosc.
tez mam przejściówkę z usb na rs232 i laczy sie tam kabelkiem vag com ale nie ma polaczenia z licznikiem immo czy dogrzewaczem.

Co do tego domykania to musze sprawdzic u siebie bo w golfie spoojnie moge aktywowac zamykanie po 15 km/h czy otwieranie po wyciagnieciu kluczyka ze stacjki czy inne zmiany w stylu migniecia kierunkami i klaksonu przy zamukaniu auta.
W pełni się z Tobą zgadzam wesol, jednak z tego co tu czytam i co ludzie mówią wynika, że jednak połączenie przez konwerter USB/COM daję więcej możliwości niż sam kabelek USB. Osobiście tego nie sprawdzałem więc nie wiem. Sugeruję się tylko wypowiedziami innych. Jak to sprawdzę na własnej skórze to dam znać.
Pozdr.Smile
Ad samego tematu, ja u siebie mam zrobione jako funkcja z dodatkowego alarmu, wydaje mi się, że to po to, żebyś nie zapomniał zamknąć, więc jakby to powiedzieć lepiej z automatu. Inna sprawa ile będzie CI trzymać bateria w pilocie jak będziesz całe lato po 10s domykał szyby, bo to chyba trzymać trzeba. Moduły domykania nie są drogie, szczególnie, że tu masz tylko impuls i wszystkie się domykają zamykają, więc pewnie grosze jakieś, bo normalnie takie moduły mają osobne obwody na każdą szybę itp, a tu jest to dośc proste.
Ad poprzedniego posta:

Nikt nie napisał że usb zastępuje fizycznego rs'a ale emulacja na przejściówce jest pełna albo częściowa stąd są lepsze i gorsze konwertery. tyle w temacie.
Chcesz to kup sobie i sprawdź, nie to załóż z góry, że nie będzie działać i tyleSmile Czasami jest tak, że program mimo, że da się wybrać w nim wyższe porty nie gada na innym niż com 1 i com 2 trzeba w panelu zmienić numer portu przejściówki. Inna sprawa, że jak wkładasz w różne gniazda ten konwereter to może mieć różne adresy com nadane przez system - zawsze trzeba sprawdzić który aktualnie albo na wszystkich gniazdach ustawić sobie np com1 i po sprawie. Ja tak mam u siebie.
Nie trafiłeś z LublinemSmile liczyłem, że tam gdzie mieszkasz jest jakaś filia hurtowni które znam,ale niestety.
Ja mam coś takiego: http://allegro.pl/przejsciowka-konwerter...09536.html

i taką : http://allegro.pl/warszawa-satel-konwert...01443.html

mam nadzieję, że w środku jest to samo co u mnieSmile

Jakbyś bardzo chciał, to mogę CI wysłać na testy takowy, będzie działać ok, nie to nie i tyle, ale jak wspomniałem samo podłączenie to polowa sukcesu, trochę przy konfiguracji trzeba się pobawić.
Nie tweierdzę, że to ruszy, w autach tak nie grzebałem, chciaż kable które mam ( vcds, vag) też są na usb, ale podłączałem tak dziesiątki różnych urządzeń i sterowników różnych firm i nigdy mi się nie zdarzyło, że nie działa. Może w autach jest inaczej nie wiem...
Na elektrodzie pisali, że najlepiej się sprawują przejściówki na układzie ftdi, taką też gdzieś mam a te co pisałem to chyba są na prolific'u.
Zakładam że będzie lepiej niż na USB.Smile Ale to się okaże. O wynikach poinformuje. Smile Co do konfiguracji to masz rację, ale z tym dam sobie na pewno rade, więc tego się nie boje. Smile Na razie nie będę zawracał Ci głowy wysyłaniem kabelków. Jak coś to zgadamy się na privie. Dzięki za pomoc m-blue. Pozdr.
(08-05-2014 07:32)wesol napisał(a): [ -> ]Co do tego domykania to musze sprawdzic u siebie bo w golfie spoojnie moge aktywowac zamykanie po 15 km/h czy otwieranie po wyciagnieciu kluczyka ze stacjki czy inne zmiany w stylu migniecia kierunkami i klaksonu przy zamukaniu auta.
Testowałem to w golfie z 2002r i nie było możliwości odpalenia domykania z kluczyka a grzebaliśmy dobrze, autoryglowanie przy 15km/godz działało super, miganie kierunkowskazów też. Działało tylko domykanie z kluczyka w zamku.
Co do opcji domykania z alarmu to mnie nie urządza bo bardziej zależy mi na otwarciu szyb i przewietrzeniu auta stojącego w pełnym słońcu zanim wsiądę do niego z dzieckiem a operowanie kluczykiem przy zamku z dzieckiem na rękach nie jest zbyt wygodne.

Przejściówki raczej nie mają szans powodzenia gdyż program którym można to wyczarować działa tylko w dos'ie (nie działa w wirtualnych maszynach czy wierszu poleceń) a niestety nie istnieją sterowniki dos'owe do usb (chyba że da się takie napisać - do tej pory nikt tego nie zrobił).

Mam dwa kable: jeden usb drugi rs 232 (com) - obydwa chińczyki.
USB łączy się bez problemu z wszystkimi modułami z windowsowych programów vag-com, polski wag, vcds-lite, ale nie umożliwia edycji eepromu.
Kabelek COM zakupiłem niedawno w celu komunikacji po przez dosowy progrm vds-pro (vdc-pro cd), laptop z com'em ma uszkodzony dysk więc nie mam możliwości sprawdzenia kabla com pod windowsem a w w/w programach dos'owych łączy się tylko z niektórymi modułami np: silnik, nawigacja.
Wiec jak na razie szukam odpowiedniego laptopa do testów bo na zagranicznych forach wyczytałem że zmiana laptopa pomogła na podobny problem.
Wy nic nie rozumiecie. Kabel na usb ma w swojej budowie dwie czesci. Czyli uklad przetwarzajacy usb-com i sam interfejs. TO czy to bedzie osobna przelotka usb-com i osobny fejs na com to niewielka roznica. Czasami nawet na jeszcze gorzej.
Tak czy siak kabel za 18 zl na usb vag com to mimo ze ma z jednej strony wtyk pod autao czyli obd2 a z drugiej wyjscie usb to i tak w programie vag com przeciez wybierasz potr COM np1 czy 2 czy 3 czy 4. Wyzszego nei wybierzesz to nei ma takiej opcji ten program. Taki sam port masz wybrac w menadzerze w windowsie by sie zgadzaly. Czemu czasami sa porblemy na orznych portach com a poniewaz w lapku mamy rozne peryferia a to jakies BT i inne i one kozystaja tez z portów com. Owszem producenci dosc czesto im nadaja porty com np 10 do 15 ale nie zawsze. Jakwiemy nie mozna dwóch uzadzen zapodac pod jeden com bo bedzie sie to gryzlo.

Osobiscie troszke fejsów przerobilem w swojej karierze, pare upalilem pare sam polutowalem. Powiem wam ze te z przelotkami prawie zawsze maja jakies niedomagania- a to sie nie lacza z czyms albo wyskakuja jakies krzaki. Tylko fejsy w stylu VCDS sa ze tak powiem prawie w pelni kompatybilne i dzilaja w miare neizawodnie. JEdnakze sa w sprzedazy tez vcdsy na port COM - czemu? bo przy tym polaczeniu nie ma opcji by sie cos nie polaczylo czy zeby zerwalo polaczenie. To jest bezposrednie polaczenie auta z komputerem. Mam przedluzacz taki z wtyczkami com okolo 10 metrowy i kabel vag com na port com. Podpinam autko czasami pod stacjonarny komputer bo ma wtyk COM i tu laczy sie ze wszystkim co sie ma laczyc i mozna wszystko robic. Nie lacze sie tylko jak jest uszkodzone cos w aucie imialem taki pryzpadek ze sie nie laczylo z modulem abs bo byl uszkodzony. Powymianie pompy abs z elektronika juz sie laczylem.
Przekierowanie