Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czy to jest odpowiedni kabel COM?
[Obrazek: kklrschiny.jpg]
nie rozumiem co znaczy odpowiedni. Tojest kabel dodiagnostyki vagów do rocznika okolo 2004 tzw vag com. Jak widac z wtyczką zakonczona RS232 czyli COM.
Źle zapytałem ale rozumiem że to jest kabel do bezpośredniego połączenia COM, więc albo kabel nie działa albo mam problem z laptopem bo nie mogę się nim połączyć z centralną elektryką (inne moduły wykrywa).
No do bezpośredniego podłączenia skoro ma wtyczke rs232. Nie podajesz szczegulow nie wiem jakie wyjścia ma twój lap. Poza tym czemu się nie łączy to już było pisane. Trzeba tylko poszukać.
Niestety nadal mam problem z połączeniem i nigdzie nie mogę znaleść informcji w czym może być problem, a więc po kolei:

Posiadam kabel OBD2 - COM (RS232), używając zabytkowego laptopa lub komputera stacjonarnego z fizycznym gniazdem COM chcę połączyć się z modułem centralnej elektryki (09). W takiej konfiguracji połączenie jest bez problemowo realizowane w programach pod windows: vag-com 3.11, polski vag 4.9 itp. Zależy mi na połączeniu w programie vds-pro (program działający w dos'ie), program startuje i po ustawieniu na sztywno portu COM1, fixed - 9600Bd, łączy się ze modułem silnika (01) i modułem nawigacji, połączenie z modułem centralnej elektryki (09) nie jest realizowane mimo wielokrotnego powtórzenia.
a mi sie laczy i vag com po kabelki zmodoznym wlasnorecznie za jakies 5 zl. jak i vcds sie laczy z 09. To ze do takich akcji jest najlepsza winda XP to wiadomo. Wtedy kiedy produkowano te auta nie bylo ani wisty ani 7 czy 8 wiec jak ma to chodzic na tym pozadnie. To tak jakbys szukal auta z 1960 roku i zeby mial ksenony. Nie bedzie to ori chocby nie wiem co.
Witam

Ktoś wie jak opuścić ten moduł bsi po odkręceniu tej śruby? Nie chcę nic połamać.

Kolejne pytanie, czy ktoś wie jaki pin jest od bezpieczników? Dokładam grzanie tyłka i potrzebuję wiedzieć jaki tam pin mam wsadzić. Jeszcze jakby ktoś wiedział jakie piny żeńskie i męskie pasyją do przelotki okrągłej w drzwiach to byłoby super Smile
Sorry ale właśnie o to chodzi ze pod windowsem działa a pod systemem bardziej z epoki czyli dos'em nie działa, a innej możliwości przekodowania eepromu nie znalazłem.
A więc da się!
Po wielu próbach w końcu 100% sukces.
W moim przypadku wystarczyło ustawić wartość "Baudrate" na 10472Bd fixed i połączenie zostało nawiązane.
U siebie aktywowałem otwieranie i domykanie szyb z pilota, sygnał dźwiękowy przy zamykaniu centralnego zamka i automatyczne blokowanie centralnego po przekroczeniu 14 km/h (wartość domyślna). Pacjent sharan 2003 comfortline.

Skrócona instrukcja dla odważnych - nie odpowiadam za uwalone sterowniki i wszelkie inne niepowodzenia - wszystko na własną odpowiedzialność.
1. Najważniejsze to kabel COM (RS232) - usb nie zadziała.
2. Program VDS_PRO - program działający w dos'ie (nie działa w wirtualnych maszynach ani trybie dos pod windowsem), można uruchomić z dyskietki lub z płyty, gotowiec bootowalny z CD można znaleść w sieci pod nazwą "VDC_PRO_CD-Image"
3. Uruchamiamy program komendą: vag.bat, wciskamy "ESC" potem w connection: port COM1, baudrate Fixed i według wszelkich instrukcji 9600Bd, u mnie centralna elektryka łączy się po zwiększeniu do 10472BD.
4. Łączymy z 09 - centralna elektryka
5. Po nawiązaniu połączenia wpisujmy login "11"- 21318
6. Czytamy komórki pamieci "20" 61002 i 61003 u mnie odpowiednio miały wartości: 160 i 11
7. Dodajemy do żądanych funkcji w komórce 61002:
+16 dla piknięcia po zamknięciu drzwi
+2 automatyczne blokowanie po przekroczeniu progu prędkości
+4 automatyczne odblokowanie przez wyjęcia kluczyka zapłonu
w komórce 61003:
+2 aktywacja funkcji komfort - otwieranie i zamykanie szyb z pilota
8. Zsumowane wartości wpisujemy po przez funkcję "27" podając numer komórki i nową wartość.
9. Kończymy pracę ze sterownikiem komendą "06" zamykamy program i testujemy.

Źródło i inne funkcje do sprawdzenia:
https://www.sgaf.de/node/253329
https://www.sgaf.de/content/autoclose-door-14kmh-97360

Powodzenia.

Tu video jak to wszystko działa.

Niestety nie mogę już edytować postu a w punkcie 6 wkradł się błąd: druga wartość to u mnie nie 11 tylko 17.
http://www.cc-autodily.cz/kontakt-plochy-4-8
Pin od bezpiecznika {akurat pamiętałem nr;to wrzuciłem}
W przelotce to nie pamiętam,ale rózne są...
Ale ten pin jest od bezpiecznika czy od kostki okrąglej w drzwiach? Na logikę skoro dałeś jeden pin to chyba od bezpiecznika Smile

Widzę, że dopisałeś. Dzięki za info Smile
Przekierowanie