Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Rok 1997 silnik o mocy 90 KM, oznaczenia nie pamiętam, skrzynia 5 biegów manual. Dziś jak mi się uda to dowiem się co tam siedzi za silnik.

Jak zrzucę skrzynię to sprawna dwumasa ma prawo mieć jakiś luz przy obracaniu jej na boki? A jak już to jaki?
Luz lekki moze byc po łuku ale nie wiecej jak okolo 1 cm. Jak bedzie luz 3-4 cm to do wymiany jak bedzie 6cm to juz zgon totalny Generalnie ksiazki podaja ze do 8 zebów na wiencu ale to juz naprawde przesada. Poza tym jest jeszcze mozliwy luz osiowy czyli obie masy nie przylegaja ściśle do siebie tylko sie obijaja i tu wtedy bedzie grzechotanie słychać. Silnik to bedzie 1Z/AHU wec powinien byc jednomas. Pozniesze mialy jeszcze inne silniki 90 KM no i wdrażano dwumasy 110 KM AFN mial od samego poczatku DM.
U mnie pada dwumasa, jak to zrobić dobrze i bardzo tanio?
No i turbo nie działa, gdzie to się robi w przyzwoitych cenach.

vw sharan 1998 110KM afn
zamach i sprzeglo od silnika 1Z poprzecznie postawionego i masz spokój na cale życie z tym elementem chyba ze sprzeglo spalisz.
(19-11-2011 00:57)dimko napisał(a): [ -> ]U mnie pada dwumasa, jak to zrobić dobrze i bardzo tanio?
No i turbo nie działa, gdzie to się robi w przyzwoitych cenach.

vw sharan 1998 110KM afn

kolego w temacie sprzęgło nie zaczynaj mowy o turbo...
podzieliłem wątek i problem z twoim turbo jest w ponizszym liku
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...16#pid7616
wracam z zapytaniem o wymianę koła dwumasowego na to z silnika 1Z, Mam problem z doborem tarczy sprzęgła, czy może być ta sama tarcza?

Bo przeglądając oferty w internecie, która tarcza jest do jakiej skrzyni, to już zupełnie zgłupiałem.
No i czy wysprzęglik dobieram do skrzyni biegów, czy do zestawu sprzęgła.

Pytania trochę głupie, ale się dokumentnie pogubiłemWink

Ratunku!!!
pierwsza linijak jest odpowiedzia na twoje pytanie. Zakladasz zamach od 1Z to i tarcza oraz docisk od tego silnika. To to samo co G60 czy VR6. Wysprzeglik zostaje taki jaki jest tak jak i łozysko wyciskowe.

W DM masz tłumik na zamachu a sztywna jest tarcza sprzegowa a w jednomasowce masz sztywne kolo zamachowe a tlumik jest w tarczy sprzeglwej. Tak wiec nie sa zamienne czesci z jednego do drugiego tak jak i dociski sa płytsz ei głębsze w tych zestawach.
No tak, tylko tarcza mi nie pasuje na wieloklin od wałka ze skrzyni. Dlatego nie wiem od jakiego modelu brać tarczę. Jak wziąłem tarczę od golfa 3 z silnikiem 1.9 tdi , to się okazało, że średnica za mała. Mechanik, który robi auto, nigdy nie robił przeróbek Wink

A że ma ogrom roboty, to się zobowiązałem, że się zorientuję. Poczytałem forum, poszedłem do sklepu i okazało się, że czytać chyba nie umiem....
słuchaj skrzynie masz 5 biegowa w tym AFNie wiec musi pasować od 1Z. Sprawdz ile masz wielorowków na tym walku bądź na tarczy sprzeglowej ewentualnie foto zapodaj.
23 zęby; oznaczenia: F808
028 141 035p
to zdjęta tarcza
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie