Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
|
14-07-2011, 17:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2011 17:41 przez rafciocrx.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
Witam mam sharan z 1997 roku z 1.9 tdi
Zaczyna drgac dwumasa. Mam pytanie podobno sprzęgło pasuje z 2.8 vr6 174km Mam pytanie bo komplet takiego sprzęgła tarcza łożysko docisk i koło zamachowe kosztuje około 600zł zrobie sobie sam a sama dwumasa kosztuje minimum 1500zł czy ktos juz taka przeróbkę ma i czy dobrze sie jeździ i jaka jest róznica jeśli nie ma dwumasy, i czy jest cos o czym nie wiem. siada to wszystko bez żadnych przerubek?? czyli koło zamachowe od 2.8 sprzegło docisk i tarcza?? |
|||
Reklama
|
|||
|
14-07-2011, 21:51
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
Mam 1,9tdi 110KM i założyłem jednomasowe sprzęgło (komplet VALEO, ok 900,- nowy). Sporo rozbierania tam jest. Mechanik zwrócił mi uwagę żeby jeździć spokojnie a będzie pracowało długo.
Gałka od biegów mi nie drży. Auto rusza i jeździ normalnie. Nie zauważyłem jakichś anomalii. Dwumasowe wytrzymało prawie 350 000km i nadal pracowało tylko, że na postoju pukalo głośno, czasami się ślizgało i pedał sprzęgła był już dość twardy. Poprostu się kończyło. |
|||
14-07-2011, 23:24
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
moja rada kolego to nie zabieraj sie za rzeczy o ktorych nie masz pojecia. Jak opierasz sie na jakichs zaslyszanych informacjach (sprzeglo z zamachem od 2.8 nie podejdzie) to powodzenia. Na necie znajdziesz sporo o przesiadce na jednomas w silnikach ze skrzynia 5 biegowa w tdi czyli raczje w silnikach TDI VP. Za 100 zl kupisz kolo od 1Z poprzecznie postawionego np golfa 3 90 koni plus do tego ori sprzeglo i docisk lub sprzeglo i docisk od VR6
|
|||
15-07-2011, 19:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2011 19:52 przez rafciocrx.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
no to jeśli nie podejdzie od vr6 to nie wiem wiem że kumpel miał w audi a4 zamach od 90 mówił ze źle sie jeździło i wymienił na dwumase i nie wiem komu tu wierzyc, dzisiaj z nim gadałem, nie jeździłem tym autem i nie wiem...jeździłeś na takim sprzegle szarikiem?? mowisz ze zamach od 90 1Z i sprzęgło od vr6? ma to wytrzymac? dodam że mam wykreconego na 154km i dlatego dwumasa siadła, ale jazda jest nieziemska nie jeden cwaniak z bmw salbo z hondy sie zdziwił na światłach:)hehe
a i ja nie mam zamiaru wymieniac na dwumase bo co zainwestuje 1500 w nowe koło a i tak poleci przy tym momencie a i moze to zabrzmi głupio bo nowy jestem na forum i sharana mam od 3 miesiecy i nie znam sie na tdi bo kręcą mnie japońskie benzyniaki takie jak v-tec v-ti i inne z grupy hondy i na te tematy znam sie bardzo dobrze. Moge z toba porozmawiac na ten temat Wesoł. VW kupiłem tylko ze względu na pojemnośc jeśli nie to dalej jeździł bym integrą Także nie pisz że nie mam pojecia o autach oki?? bo takie sprzęgło to pryszcz, a poto są fora żeby sie pytac ......ciekawe czy umiał byś założyc turbo do auta...hehe powodzenia |
|||
16-07-2011, 07:47
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
na 150 KM to zakladaj seryjny zestaw od 1Z (90KM) z golfa 3 itp. - od poprzecznie postawionego. czyli zamach o nr 037 105 273C a sprzeglo masz do wyboru G60( takie jak w 1Z) albo od VR6. Puierwsze zazwyczaj sie zaklada do silnikow nie wykreconych wiecej jak 180 KM i jego nr SACHS o symbolu 3000 332 001 ( caly zestaw tarcza z dociskiem). Na sprzegle od VR6 moze lekko trząść buda i slychc sprezynki na tarczy z racji iz sa bardzo mocne no i w benzynie nie bylo przewidziane az tak duze tłumienie drgan jak w dieslu.
|
|||
16-07-2011, 20:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2011 20:15 przez rafciocrx.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
o i juz masz plusa u mnie takze bedzie to koło 1Z i sprzegło od 90 mowisz ze sachs bedzie najlepszym rozwiazaniem? a co myslisz o valeo? mi chodzi o wytrzymałośc zeby wystarczyło na ta moc dzieki serdeczne
Ty a teraz to mi banie zrobiłeś.. bo u mnie na wolnych obrotach nic nie telepie dopiero jak przyspieszam gwałtownie na 3, 4, 5 biegu w najwyzszym momencie obrotowym są małe drgania na kielni i takie tyryryrytt.... i po osiagnięciu najwiekszego momentu wszystko wraca do normy.. Jak kupowałem wszystko bylo oki a teraz coraz bardziej z czasem narasta. To może byc juz czasem sprzęgło od vr6 i tarcza sie kończy... ha.. nie wiem oceń |
|||
16-07-2011, 20:18
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
najslabsze valeo jest pozniej luk a najmocniejsze jest sachs i slyszalem ze statim ktory raczej nie uchodzi za mega znaną firme ale ponoc bardzo mocno trzyma i nie do zajechania jest. Napewno sachs jest bardzo mocny ale i mozna sie połasic na tego statima. Przy okazji mozna sprawdzic jak sie ma wycisk i łozysko i ewentualnie wymianic choc samo łozysko.
|
|||
21-10-2011, 10:03
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
Valeo robi zamienniki z 2masy na sztywne koło
|
|||
21-10-2011, 10:30
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
Wesol A w A4 1.9 TDI 90KM (silnik oczywiście wzdłużny) jaki zestaw byś polecał? Jak wciśnie się sprzęgło to słychać metaliczne stukanie i jak puszczam sprzęgło to czuję takie zafalowanie wibracyjne. Nie wiem jak to określić. Wg mnie to chyba samo łożysko wyciskowe, ale wszyscy mi gadają, że na bank dwumasa.
|
|||
21-10-2011, 10:44
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Sprzęgło, koło dwumasowe pytanie...
Jakie oznaczenie sielnika jaki rok A4?? JEsli 1Z to duza szansa ze jest tam juz fabrycznie jednomas. Zasada taka sama jak w poprzeczniakach znaczy sie prawie bo sprzeglo i docisk takie samo stosujemy czyli od G60 lub nieco mocniejsze VR6 ale zamach jednomasowy to tez od silnika 1Z lecz od podluzniaka. Jest to uwarunkowane tym ze wieniec zebaty jest w innym miejscy w tych zamachach- w poprzeczniaku od strony silnika a w podłużniakach od strony skrzyni. Chodzi oto iz rozrusznik jest z drugiej strony( poprzeczniak od strony skrzyni a w podluznikach od strony silnika).
Metaliczne stukanie to zazwyczaj dwumas lecz moga byc takze objawy grzechotania sprezynek w tarczy sprzeglowej ( w przypadku jak mamy seryjnie jednomas) lub tez moze nieco halasować lożysku na wycisku. Niestety czesci do oceny i wymiany po zwaleniu skrzyni. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar | sharanista | 831 | 485,324 |
07-03-2022 19:31 Ostatni post: wesol |
|
Brak miejsca na koło zapasowe, jakiś mały zbiornik w tym miejscu? | necik | 1 | 1,392 |
22-08-2021 19:27 Ostatni post: wesol |
|
Alufelgi 16", jakie? | cezary | 14 | 6,076 |
05-05-2021 21:52 Ostatni post: wujo86 |
|
Pokrowiec na koło zapasowe | brat_p | 4 | 1,355 |
07-04-2020 20:05 Ostatni post: brat_p |
|
świece do Vr jakie ? | Sigma_74 | 4 | 3,366 |
01-03-2020 21:22 Ostatni post: junak1956 |
|
Dziwne dźwięki - skrzynia/sprzęgło/koło dwumasowe ? | Scrappy | 99 | 23,910 |
03-01-2019 13:47 Ostatni post: wesol |
|
Spalone/palone sprzęgło - zapach/smród w kabinie | szczodry | 35 | 9,821 |
29-12-2018 17:40 Ostatni post: wesol |
|
Jakie wycieraczki, typ - do SGA | snejku | 70 | 36,617 |
17-12-2018 23:30 Ostatni post: tolus24 |
|
Sprzęgło | kubulinek | 4 | 1,953 |
21-12-2017 09:55 Ostatni post: iparts |
|
Blokujące się koło | Mapet | 39 | 11,479 |
05-02-2017 14:06 Ostatni post: Mapet |