Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
jednomas valeo jest jednego rodzaju. Nie jest niestyty jakis mega mocny i spokojnie mocniejsze jest sprzeglo z seryjnym dwumasem od 130/150 konnej wersji. Valeo to walneło. Moze sie owszem spisywac ale nie jest raczej na grubsze moce oraz nie bedzie napewno dlugowieczne. Takie przynajmniej chodza opinie na necie. Do 115 , 130 i 150 nie ma jednomasu naturalnego. Myslalem by dorwac jednomas ten wlasnie od 90 konnego tdi 1Z itp co wlasnie pasuje do 110 konych z eskrzynia 5 biegowa. Wymienic tylko wieniec zebaty by przy skrzyni 6 biegowej pasowalo pod rozrusznik a tarcze i docisk dawac od tego zamachu 1Z. To ze tarcza sprzeglowa bedzie mniejsz o 12 mm ale jak sie zalozy sachsa to i tak bedzie lepsze jak to valeo.
Rodzaj jest jeden ale ten dedykowany do 116 ma symbol 835050 a do 130-150 ma symbol 835065 i tak na zdrowy rozum to ten od 130-150 powinien być mocniejsz, to że to valeo to miema co się zrażać gorszą marką. skoro u kolegi "kotlet" wytrzymał 50tyś km w lawecie to widać z jakością niejest źle.
W sprzęgle kolego "wesol" ważnym parametrem jest też wysokość docisku = odległość docisku od łożyska ,aby wysprzęglić tarczę i to może tak być, że ten zestaw co wymyśliłeś może niespełniać tych odległości.
jak kupie już ten valeo to porównam te wymiary bo mam 2kpl. jednomasu od audi a4 1z 1.9 tdi a to jest chyba to samo co i w np. w sharanie 1.9tdi 1z. (obydwa są silnikami wzdłużnymi)
sharan jest poprzezniakiem chyba ze nie otwierales maski nigdy w nim to mozesz twierdzic inaczje. Grugosci sa te same zestawu jednomasowego z 1Z jak i dwumasy. Kwestia jest wlasnie tylko srednica wienca zebatego bo rozni sie o jakies 3 mm. Mowisz ze wtrzymal iles tam u kolegi. Problem w tym ze laweta raczje nie jezdzi agresywnie to raz i zapewne na autostradach co nie. Jezdzac z przycsepkami i innymi obciazeniami to raczje nie cisniesz 120-180 na 6 biegu co nie a jak juz przyspieszasz to robisz odpowiednia redukcje. Na pusto to raczje biegi masz wysokie. Ile taki zestaw valeo znosi niutona to nie wiem ale inne zestawy tej firmy to raczje nie maja pochlebnych opinni jako mega wytrzymale. Najszybciej uswiadczysz uslizgu na valeo niz na luk czy sachs. Mialem koncepcje takze na taki zestaw valeo ale gadalem z Robertem z tune upu i mowil ze lepiej dwumas z BTB sie sprawdzi. Zapewne drozej jak taki valeo ale napweno dluzej wytrzyma. Przerobka jednomasu 1Z z tym wiencem chodzilo mi po glowie bo glownie chodzi o cene ktora w tym pryzpadku moglaby spasc do sensownych granic przyzwoitosci. jakos mi si enie usmiecha dawac 1000 czy 1200 za valeo. Troszke przesadzona to kwota.

Aha mialem kiedys propozycje na zrobienie zamachu pod sprzeglo 228mm ale z wiencem na 240mm czyli pod skrzynie 6 biegowe. Czyli zamach zrobiony od podstaw. Do tego kupujesz docisk i tarcze sachsa za niecale 200 zl od G60 lub jak ktos woli VR6. Koszt takiego kola to 800 zl.Niby nieduzo ale i tak suma sumarum wychodzi calosc jak to valeo.
Sory faktycznie walnełem tu babola z tym wzdłużnym silnikiem w np sharanie. ale silniki są raczej takie same i jednomasy też.
Grubości masz takie same dwumasu i jednomasu ale w skrzyni 5 biegowej, ale już grubość jednomasu z 5 biegów raczej niejest taki sam jak dwumasy 6 biegów. a z tego co widze to masz sharana z 6 biegową skrzynią a kombinujesz z jednomasem od 5 biegowej.
Z lawetą niejeżdzi się raczej agresywnie, ale sprzęgło musi przenosić większe momenty i obciążenia niż jeżdząc samym autem. i może Cię zdziwię, ale z pustą lawetą jechałem już nieraz z predkością większą niż 140km/h jak trafiłem na "ształ" na "autobanie" a załadowany to w granicach 100-120kmh ( staram sie mieć ok 1900-2300 obr/min silnika).
Jeśli chodzi o valeo to w firmie kturej pracuje to są głównie renówki dostawcze i ciężarowe i niesłyszałem aby w kturejś padło sprzęgło a są tam właśnie valeo bo widziałem jak wymieniali silnik przy 450tyś km, a w mercedesie sprinterze sprzęgło padło po 250tyś a był tam chyba luk. więc osobiście niejestem zrażony do tej marki, a niezawsze to co niemieckie musi być najlepsze.
hmm. Moz ei tak ale ja sie opieram na tym ile wytrzymuje sprzeglo na hamowni obciazeniowej i wtedy widac ile niutona zniesie. Nie wiem ile taki jednomas valeo wytrzyma niutona ale wiem ze zestawy dwumasowe ze sprzeglem valeo to kicha była i luk i sachs go biło. Juz na luka sie krzywia i mowia ze sachs najlepszy. Mowa tu o tym ze w sachsie masz mocniejsze sprezyny w docisku a to glownie decyduje o wytrzymałości.

Skad wiesz ze grubosc zestawu dwumasowego z 6B jest inna jak 5B? mierzyleś?
Też te opinie znam. W toledo2 wsadziłem cały używany komplet luka i spisało sie super, byłem raz nawet z lawetą w holandii po astre2 i niebyło żadnych problemów ze sprzęgłem. Powiem Ci jeszcze że znam gościa co naprawia skrzynie biegów i on też twierdzi że lepszy na dłuższą mete jest jednomas bo ma cały czas te same parametry ( amortyzacja drgań przez sprężynki) a w dwumasie one stopniowo sie pogarszają, stąd też moja decyzja na jednomas, choć też myślałem zestawie od btb.

Niewiem czy grubość zestawu 6b jest inna niż 5b bo niemierzyłem tego jeszcze. ale niesłyszałem o tym żeby ktoś w grupie VAGa robił takie zamiany gdyż ta są te same sprzęgła, a sądze że jeśli by taka opcja była, to gdzieś ktoś by się tym już pochwalił.

Jak będę miał zdemontowany swój i kupione te valeo to porównam je z tym co mam od a4 1.9 1z.( i może jakiś mix z zestawem od golfa3 1.9 1.z bo takie zestawy też mam) i napiszę co jest tam z tymi wymiarami.
Kupiłem u Allegrowicza WELMOT zwykłe do 116 ki całkowity koszt razem z wysprzeglikiem LUK który był w komplecie coś ok 1600 zł . Biegi wchodzą precyzyjniej ,sprzęgło działa leciutko , skrzynia na zimnym przestała haczyć . Jedyny minus to na wolnych obrotach słychać sprężynki . Jazda w 100 % załadowany na maxa + laweta
witam
Namierzyłem właśnie zestaw sztywny do sharika val 835065 i ma już ktoś to założone?
Może ktoś z Was jeździ na jedno masie z 6 skrzynią , ja mam 155 km i skoro valeo się chwali ze zestaw pasuje do btb który ma 150 km to powinno dać radę
jest o co się bić bo zestaw z jedno masą 1500 a Sachs 2250
dzięki za odpowiedzi
kibel den jednomas. Na wielu forach juz o tym pisano. Nie odsc ze nie utrzymuje duzego niutona to jeszcze ciezko z czesciami zamiennymi. Siadzie docisk albo tarcza i bedzie reka w nocniku. Nawet wysprzeglik to knot ale czy jest to taki sam jak w zestawach dwumasowych to nie wiem. Lepszym wyjsciem jest zestaw BTB. To ze valeo cos tam pisuje to chodzi tylko oto ze pasuje ze zalozysz i bedzie działać.
Witam
Zestaw nie zawiera wysprzęglika - pewnie musi być ten sam
Jak możesz to napisz na jakich forach piszą o tym sprzęgle...
poczytałbym coś nie coś
a co do części zamiennych są dostępne
A może wiesz ile niutonów wytrzyma luk slbo sachs dwumasa od asz lub btb
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie