Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Zamówiłem zestaw Sachs. Jutro rano jadę po odbiór części i do mechanika na wymianę.Smile
Jednomasy nie chciałeś?
Wesoł,masz jakieś sprawdzone namiary na jednomase do mojego bolida-1.9 AUY 4MOTION 2005 r ?
Valeo mam w trzech autach ale też dobre jest km germany.
Jakieś numery zestawów co by pasiły do mnie .Gdzie tego szukać co by nie było jakieś badziewie ?
Było już wiele razy podawane. Ważne że do poprzeczniaka do 6 biegowej skrzyni na sprzęgle 240 mm.
(07-02-2019 07:55)wesol napisał(a): [ -> ]Jednomasy nie chciałeś?

Nie nie chciałem. Różnica w cenie jakieś około 300-400 zł a komfort przy dwumasie o niebo lepszy. U jednego kolegi z 4Motion założył jednomas. Jak przejechałem się jego autem to odechciało mi się jednomasu. Na dole pomiędzy 1000-2000 obrotów trzeszczenia że strach że skrzynia się rozleci. Postanowił wymienić jednomas na dwumas.
Moja dwumasa wytrzymała oryginalna 398 tysięcy km. Ostatnio za duże wibracje na wolnych obrotach były więc ją wymieniłem. Siedział oryginalny zestaw Sachs a wysprzęglik był wymieniany i siedział Luk.Daty na częściach potwierdzają historię serwisową którą posiadam. Jak rozebraliśmy sprzęgło to trzeba było wycinać fleksem srodek bo sruby się schowały i nie dało rady ruszyć dwumasu bo się zablokował. Tarcza też cienka i spalona. W porę nastąpiła wymiana. Teraz auto pracuje super i cichutko.
Mój komplet jest dedykowany do ASZ 130KM i BRT 140 KM. AUY jest trochę inny z wyglądu i słabszy dwumas. Jeśli kupimy jaki kolwiek zestaw do SGA z tych mocy to na pewno pasuje. Ja nie kupiłem LUK-a bo w mojej okolicy mechanicy twierdzą że z nim są problemy. Potrafi wytrzymać 70 tyś km i się zużyć. Sachs wytrzymuje dłużej.
Ja tego zapozylemmjyz kilka zestawów i nic takiego nie odnotowalem. Zresztą kilka osób z różnych for też przyjeżdżali obadac sprawę i nic takiego nie było. Co do dwumasy to bym raczej nie liczył na to że wytrzyma za dużo bo teraz liche są. Też nie wierzę w to że zestaw wytrzymał 400 tys bo to nieprawdopodobne. Nie spotkałem takiego sga co by tyle wytrzymał. I umnie auto miało nalatane ledwo ponad 200 tys km a już dwumas był wymieniony u szkopa też na Sachs btb. sam dwumas btb wytrzyma tyle samo co od auy tylko ma docisk nieco mocniejsza sprężynę. To mit z tą większą wytrzymałością. Już wiele razy do mnie chłopaki pisali z golfa bo zakładali do arl zestawy od btb i wytrzymywały chwilę. Ja mam błogą ciszę w Sharanie na jednomasie. Jeszcze lepiej mam w touranie. Nieco gorzej jest w golfie ale to wina nie sprzęgła. Ale cisza jest jeśli chodzi o dźwięk o niebo lepsza na jm bo brak części ruchomych jak w dwumasie.
Bardzo możliwe że jest ok u innych. Może ten kolega co jeździłem jego autem ma coś ze skrzynia albo sprzegło ktoś źle założył i zostało uszkodzone. Co do dwumasy to jest na niej data z 2006 roku wiec chyba oryginał? bo auto z 2007 jest. Znaczone Vw AG Oczywiscie wysprzeglik luka z 2013 roku był.

Co do jakosci dzisiejszych częsci to prawda co piszesz że to już nie to samo co kiedyś. Zobaczymy jak długo u mnie wytrzyma a nie ma lekko. Pedał w podłogę i do przodu.Wink
Wiesz na magazynie mam towary które od czasu do czasu przestawiamy i nasza naklejka zaczyna się na G007**** czyli Goleniów rok 2007. Natomiast aktualnie mamy G2019****. Cóż auta z bujną przeszłością mogą mieć bardzo dużo namieszane.
Ja mam trzy auta na Valeo i jeszcze trochę tego nazmienialem na jm i jakoś zastrzeżeń nie miałem. W swoim Sharanie trzy razy zwalalem skrzynie bo różne opcje zakładałem. O dziwo na jm przestało dgrac ale przede wszystkim znikły szumy, szmery bo nie ma części ruchomych trących o siebie. Zresztą dwumas to też element który czasem wpada w wibracje, rezonansu. Tak jak ruch obrotowy każdego elementu ma coś takiego że wpada w wibracje w pewnym zakresie. Poniżej czy powyżej może nie być rezonansu. A i mój auy miał zmieniony dwumas seryjny na cały zestaw czyli dm docisk i tarcza od btb jakoś po 170 tys km w ASO. Tylko wysprzeglik został stary i tak doturlał do 240 tys i zmieniłem już ja. Mam nadal w piwnicy ten dwumas sachsa btb. Sam zamach manluzy po łuku okej ale wyrobił się otwór centralny między połączeniem obu mas. Ot taki dobry jest że seria auy dokończyła jego żywot. Mój kuzyn Alhambra auy też zabił chyba że trzy dwumasy parę lat temu. Jedną nowa ze sklepu w ciągu dwóch miesięcy czyli po 23 tys km już mówił że telepie.

Najlepsze w tym wszystkim jest to że dwumas kompletny to koszt jakieś 1800 zł chyba za btb co nie? A z KM masz jm za niecałe 1000 zł. Do tego jest cicho, nic nie telefonie nawet ani na jałowych ani na podniesionych obrotach a i jeszcze możesz poszaleć bez wiecznego "oszczędzania dwumasy".
Nie po to się auto kupuje czy to z mocą nawet 115 koni czy robi 200 koni by wiecznie oszczędzać. Ludzie też myślą że jak mam 115 koni to lohoho wytrzyma dwadzieścia lat i jeden dzień. Niestety nie działa to tak i dm pada w auy i w btb bardzo podobnie. Tak jak polosie- padają o niebo szybciej w btb?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie