Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Witam, czy można by podsumować temat jakie graty są potrzebne do sharika mk1 (AFN) dla zmiany kompletu na JM- na 3 stronie mowa o 23/28 rowków dla wieloklina- i trochę mnie to zbiło z tropu.
Czy coś takiego będzie pasować(tarcza???) ?:
- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03
zamach okej ale tarcza ma byc od sharana z silnikiem 90 konnym na pompie VP czyli 1Z/AHU. musi miec jednak 23 wielorowki a nie 28 jak ma to miejsce w golfie 3 itp tez silnikami 1Z czy AHU.

028 141 034 B lub BX to tarcza sprzegla
028 198 141 EX to koplet tarcza i docisk
028 141 025 KX to sam docisk.

Kupujesz zamach i ten komplet i masz zestaw jednomasowy. Generalnie patrz tylko by byl ten wielofrez 23 , zeby ci nie wcisneli od golfa, ibizy polo itp z 28.
Dzięki za info, ile można niutków przenieść na tym zestawie ? Łożysko oporowe też jest inne ?
na zestawie od 1Z cos kolo 350-380 Nm czy nawet ktos pisal ze i 400 zniesie ( sachs) jak dobrze pamietam a jakby zapakowal docisk od VR6 to ponoc ponad 400 Nm daje rade. Łozysko wyciskowe takie samo jak przy dwumasie.
Rozumiem,ze chodzi Wam o tarczę od 1Z i docisk z vr-ki ?
(08-10-2012 17:54)stasio59 napisał(a): [ -> ]tarcze i docisk od VR6 to musi byc kpl
Z tego co kojarzę tarczę to vr-ka ma 28 zębów.....
tarcza jest tej samej konstrukcji a z enie ma pewnosci na ile zebów jest walek w skrzyni od VR6 to lepiej tylko docisk dac od VR6(mozwe byc golf czy inne nadwozie) a tarcze od 1Z sharan.

Moc trzymania sprzegla w duzej mierze jest uwarunkowana dociskiem i moca jego sprezyny. Bo jesli nawet nie wiem jaka by nie byla tarcza to jesli nie bedzie mocnego docisku to i tak bedzie sie uslizgiwac.
Jesli nie planujesz mocy w sharanie wiekszych jak 160-170 koni to ja bym zalozyl caly zestaw od 1Z.
Witam, mam pytanie czy może już ktoś zakładał zestaw valeo o nr. 835065 do 1.9 pd 116km oczywiście z 6 biegową skrzynią?

Jest to zestaw dedykowany do 130 i 150 konnych silników, ale skoro zestaw sprzęgła dwumasowego od 130 i150 konnych silników pasuje do 116 to i z jednomasem powinno być to być zamienne.

Jeśli się mylę to proszę o wypowiedź w tym temacie.
ja założyłem Valeo sztywny zestaw do 116 -ki zrobiłem na nim z lawetą 50 tys km wszystko OK , ale jednak na wolnych obrotach słychać sprężynki ;-(
Masz może numery valeo tego zestawu? Ja też targam lawetę i jak kupowałem auto to było już słychać dwumas, a teraz w lawecie go dobiłem konkretnie. Wcześniej w toledzie2 1.9 tdi 110km założyłem jednomas z golfa3 1.9tdi 90km i był super, a sprzęgło tak lekko się wciskało że normalnie była bajka. Więc tu też założe jednoamas na 100%, ale dedykowany do tych 130 i 150 konnych wersji bo sądze że powinien tam być mocniejszy docisk i tarcza. jeszczę zapytam się jakiej firmy zakładałeś wysprzęglik? oraz ile ci pali ON w lawecie? bo u mnie to przy prędkości 110-120km/h na autostradzie z pustą lawetą 6.8l/100 a załadowaną autem (ok 1250kg) 8.3l/100km.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie