Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zawór EGR - odcięcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Troche tego robimy i z mojego doswiadczenia ma sie to tak, ludzie ktorzy sie decyduja na usuniecie samego egra, w wiekszosci przypadkow wracali w niedalekiej przyszlosci na dpfa. Duzo jednak zalezy od tego jakie to dokladnie auto i w jakim stanie. Zdarzaja sie przypadki gdzie auta bez egrow jezdza a filtry maja sie calkiem dobrze. Stad ciezko wszystko wrzucic do jednego wora. Niemniej jednak filtr w jakims tam stopniu bedzie bardziej obciazony. Jezeli chodzi o grupe VAG i nowsze 1,6 i 2,0 na cr nie polecam usuwac egra jezeli filtr jest na pokladzie. Starsze na pd potrafia latac.
No tak nowsze jednostki maja wiekszy procentowy udzial egr.
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zaślepieniu EGR. Chcę zaślepić wylot z kolektora zaraz przy turbinie w moim TDI AUY 115 2003r. Pytanie mam tylko takie. Co ta za wężyk gumowy ze srebrną otuliną nad zaworem egr? Zaglądałem do innych TDI w passatach, golfach itp ale u nich nie widziałem tego węża. Z egr wychodzi rurka, która wchodzi do takiej puszki do której również wchodzi ten wąż. Ja chcę wywalić rury od egr całkowicie ale zostawić go dla klapy gaszącej. Czy powie mi ktoś co to za rura, puszka oraz co mogę zdemontować aby zaslepić egr przy samym kolektorze oraz zaślepkę przy samym egr od dołu gdzie wychodzi wężyk. Z góry dziękuję za pomoc Smile
To rura ukladu wodnego do chlodzenia chlodniczki egr. Owszem mozna wywalic to wszystko,zaslepic wylot spalin z kolektora oraz ich wlot do egr a chlidniczke po wywaleniu tez mozna te weze poprostu zmostkowac ze soba by plyn ganial w ukladzie. Ja tak mam u siebie. Zero tego wszystkiego i przynajmniej dobry dostep do tego wszystkiego mam wkolo. Inne turbo tez mam wiec i demontaz turbiny mam w jakies 15 minut.
Kolega WESOL jak zawsze w formie Smile Serdecznie dziękuję za info. A jeżeli można, podpowiedziałbyś może jak od góry wymontować tę chłodniczkę? Rozumiem, że wąż od kolektora wydechowego dochodzi do niej, i wychodzi już na tę rurkę co idzie do egr? Plus dwa wężyki wody wejście i wyjście? Czym je najlepiej zmostkować? Bo zawsze się zastanawiałem, gdzie szukać takiej rurki? W castoramie może?



(01-07-2017 12:26)wesol napisał(a): [ -> ]To tura ukladu wodnego do chlodzenia chlodniczki egr. Owszem mozna wywalic to wszystko,zaslepic wylot spalin z kolektora oraz ich wlot do egr a chlidniczke po wywaleniu tez mozna te weze poprostu zmostkowac ze soba by plyn ganial w ukladzie. Ja tak mam u siebie. Zero tego wszystkiego i przynajmniej dobry dostep do tego wszystkiego mam wkolo. Inne turbo tez mam wiec i demontaz turbiny mam w jakies 15 minut.
Dwie rurki sa metalowe. Jedna od kolektora wydechowego do tej chlodniczki i druga od chlodniczki do egr. Kazdy koniec przykrecany srubkami fi 8 na imbus lub nakretka 8 czyli na kluczyk 13. Uklad wodny to fakt rurki ze srednica wewn chyba fi 18 czy cos kolo tego. Ja to polaczylem rurka kanalizacyjna plastikowa. Na metry sprzedawana chyba cos kolo 6 zl za metr.

Sama chlodniczka jest przykrecona tez na dwie srubki na imbus.
I super na pewno to zrobię. A powiedz proszę, da radę od góry wyjąć chłodnicę? Kanał będę miał dopiero za tydzień ale nie jestem zbyt cierpliwy i chętnie zrobiłbym to dzisiaj pod blokiem Tongue
Wszystko od gory do odkrecenia.
Wielkie dzięki mistrzu. Będę robił, w razie problemów napiszę tutaj Tongue SGA by poumierały bez Ciebie.
Odpisalem w drugim temacie hehe.
Kolego ja to robilem w grudniu pod chmurką ;] Lusterko do pomocy. I idzie dosyc fajnie ;]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie