Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zawór EGR - odcięcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Czy są jakieś zalecenia kiedy należy czyścić EGR? Przy jakim przebiegu, lub co jaki czas?
wg. mnie, co wymianę paska rozrządu wyłoby wskazane.
generalnie producent nie przewiduje "czyszczenia" egr, jedynie jego wymianę w przypadku niesprawności.
Ja wymienialem teraz egr przy przebiegu 200tys. Byl brudny w srodku ale bez przesady. Troche sadzy nagaru spalin i oleju bylo na rurze idacej od kolektora. Podobno zdarza sie ze sie zatyka
wymienialeś?? A ni szlo go wyczyscic lub zaslepic i olac temat??
Serce mnie bolało jak bym mu coś takiego zrobił. Dałem mu ostatnią szansę jak będzie się pocił to zrobię tj było napisane w tym wątku bo drugi raz tego dziadostwa nie kupie. Czy ktoś z was wyjmował EGR i też widział że na tej grubej rurze dochodzącej do EGR'a od lewej strony na ściankach jest sporo brudu tj pisałem wyżej? Pewnie można było to wyczyścić ale nie umawiałem się z mechanikami na ta robotę. Mówili mi że tą rurę czyszczą w innych TDI przy czyszczeniu turbiny a u mnie podczas czyszczenia turbiny tego nie rozbierali. Przy okazji wrzucili wirusika na więcej koników. Teraz to te 115KM AUY chcę się rwać do pracy jak głupie. Widziałem u nich w programie WinOLS jak wyglądała moja stara mapa, wgrana oraz jeszcze bardziej wykręcona. Muszę to podejrzeć w domu to wrzuce na forum. Oczywiście na razie jeżdzę testowo żeby poobserwować zachowanie samochodu a backup starej mapy zrobiony.
Zbieram się zajrzeć do EGRa, bo auto ma ponad 240 tkm i nigdy nie było nic z nim robione. Czy ewentualny nagar w środku tej rury o jakiej pisze kolega sirius98 może mieć wpływ na jakość pracy silnika Huh
Kolego sharan2004. Piszesz
(23-11-2012 07:34)sharan2004 napisał(a): [ -> ]ja po kupnie auta od razu odmę puściłem pod auto
Napisz jak będziesz miał chwilę dokładnie (może nie tylko dla mnie) po co ta odma i po co puściłeś ją pod auto oraz co to ma wspólnego z EGR. Ja nie jestem mechanikiem, nie znam się na szczegołach TDI ... ale chciałbym co nieco liznąć.
stasio59 chyba trochę przesadziłeś - odma nic nie smaruje, a jej zadanie jest zupełnie inne. Smaruje olej.
W bloku silnika z powodu wysokiej temp. jaka działa na olej produkują się nam związki toksyczne i to je właśnie "dopalamy" ponownie kierując w dolot a zwęglone cząstki oleju i inne zanieczyszczenia oleju, odfiltrowujemy (regenerujemy olej) poprzez zastosowanie filtru oleju. Spalanie toksyczności razem z wyrównaniem ciśnienia w bloku główne zadania odmy.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Napewno nie smaruje gladzi cylindrowych. Jelsi juz to odporbine smaruje przepustnice w benzynowcach ale Mysle ze to skutek uboczny nie wcale taki musowy. Mozna smialo zakladac oil catch tank i nawet tez o tym myslalem. Zreszta sa auta co to maja seryjnie np astra i corsa 1.3 CDTI czy nawet jakies daewoo lublin itp mialy.
Na rysunku mamy czarna gruszke ktora steruje klapa gaszacą a w czerownym kółku mamy wejscie na wezyk od EGRa. Wlasnie tu sciagamy wezyk i zaslepiamy ten gumowy waz co idzie dalej kawalkiem srubki itp.
i w VP'kach i PD'kach jezdzi tego tyle ze glowa boli. JEst to zabieg nie dla dolotu tylko zabeg dla bloku silnika. Jelsi zatkach ta odme od strony silika to bedzie wywalac uszczelnieniami olej bno w bloku bedzie sie robic cisnienie. Z racji takiej iz nie mozna tego odpowietrzenia w kosmos wystawic bo ekolodzy by zajechali producenta auta to daje sie w dolot. Tak jak odprowadzenie par paliwa w benzynowcach przy odpowietrzaniu baku.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie