Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zawór EGR - odcięcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Tak dla scislosci to AFN nei mial pompy wtryskowej rzedowej ale niewazne.

Dopiero pozniejsze silniki TDI ktore maja EGR sterowany elektrycznie stanowia problem i nei da sie w prosty sposob zaslepic EGR. To co wspominasz to chlodniczka spalin. Uklad wodny odrobine zmneijsza temoerature spaln. Ideologia EGR to wprowadzenie spalin do komory spalania by obnizyc wytwarzanie tenkow azotu czyli NOx- NO3 itp Szkodliwe zwiazki tlenku azotu tworza sie powyzej pewnej temeratury stad to wprowadzenei dlawika w postaci splain do komory spalania. Czyscic kolektor dolotowy raczj enie ma potrzeby. Tylko porpawia humor. [/align]
koledzy jak tak czytałem inne fora to znowu przychodzi inny problem po zatkaniu egr - silnik niby dużo dłużej nagrzewający się, jest to prawda?
nie prawda
witam kolegów

mam następujący problem. kilka razy zdarzyło się, że samochód stracił zupełnie moc, wyskoczył komunikat o awarii silnika jednak po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy.

komputer zapisał błąd 16485 - sygnał z przepływomierza.

sprawdziłem więc filtr powietrza i jest czysty. przepływomierz pokazuje sporą rozbieżność między maf specified (250) a maf actual (ok 700). wysterowanie egr na 84,5%.
idąc dalej zajrzałem do egra i jest czysty, jest tam tylko troszkę oleju.

sprawdziłem więc grupe 3 w basic settings żeby sprawdzić działanie egra. maf actual było w granicach 800 niezależnie czy zawór był na ON czy OFF, a co więcej przy ON był wysterowany na 64,5% a przy OFF na 19,9%.

podmieniłem zawory n18 z n75 i jedyne co się zmieniło to przepływomierz zaczął pokazywać maf specified 260 i actual ok 540. w basic settings egr przy OFF dawał maf ok 740 a przy ON ok 580. wysterowanie nadal takie samo czyli 64,5% przy ON i 19,9% przy OFF.

czy to oznacza niesprawność egr? co jeszcze mogę zrobić samemu?

samochód sharan 1.9tdi PD 130km
skoro nie będzie się nagrzewał dłużej to już się nie zastanawiam i zaślepiam wężyk śrubkąSmile
w ukladach bez wymiennika ciepla to chyab anwet moz ebyc szybicej ciepło z racji tego ze uklad ten recyrkulacji ma na celu obizenie temperatury spalin a skoro spalin to tez i oddawania ciepla co glowicy bo poczatek wydechu to glowica. A im glowica cieplejsza tym bardziej oddaje cieplo do ukladu wodnego. EGR jest ukladem by obnizyc emisje szkodliwych zwiazkow do atmosfery czyli ekologia. Chesz miec cieplej i szybciej to nawin wężownice na uklad wydechowy i podlacz w uklad wodny lub załoz turbo chlodzone wodą.
Wczesniej majac jeszcze Octavie ze sprawnym egr-em szybko mi sie nagrzewala Pojechalem do tunera z Brodnicy i ten robiac mi program przy okazji odciął egr-a(tylko kompem) twierdzac ze on i tak pewnie dlugo nie pochodzi I jakiez puzniej bylo moje zdziwienie gdy jadac rano do pracy auto nie chcialo nie nagrzac Takze jesli egr dziala proponuje zostawic a jesli nie chodzi odlanczac
Nie wiem jak masz w tej octavi- czy jest uklad wodny podpiety pod recyrkulacje. Generlanie spaliny przez EGR ida dosc slabo. Czyli na jakies 10 sekund moze z 1 sekunde. I to nie jak deptasz pedal gazu gdzie idzie ogien na wydech tylko na jalowych obrotach lub ze stala predkoscią jedziesz. Ten udzial jest ze tak powiem slaby. Procentowo to wychodzi cos kolo 3 do 7% wiec niewiele.
Moze pomiar robiles jak na dworze bylo duzo chlodzniej jak wczesniej. Ja mam usuniete EGRy i w sharanie i w golfie i w jednym byl wymiennik wodny na recyrkulacji a na drugim nie bylo iani w jednym ani w drugim aucie nei odnotowalem jakiegos wolniesjzego nagrzewania. Zreszta jak to pozadnie poprawnie zmierzyć bo nie wiem?? Musza byc te same warunki na dworze auto musi byc tak samo wystudzone i trzeba po odpaleniu albo zostawic na jalowych albo jechac dokladnie tak samo do plenego rozgrzania w obu przypadkach.
Uklad EGR nie jest do rogrzewania auta tylko do obnizenia temperatury spalin w komorze w tloku. Zaznaczam do obnizenia temperatury nie do podniesienia.
To byla octavia z 2000r I tez sie zdziwilem po programie rano jadac do pracy Wczesniej dojezdzajac z nawiewow lecialo cieplejsze powietrze a po programie lodowka Ja dziele sie moimi spostrzezeniami ze spawnym i odlaczonym egr-em a co kto zrobi to juz jest jego prywatna sprawa Ja teraz w mojej Alehambrze mam zaslepiony bo nie chcialem miec syfu a egr nie dzialal
inna temperatura na dworze i juz jnaczje sie nagrzewa plus to ze raz mogles jechac bardziej agresywnie a raz mniej i juz jest inaczje. Raz ustawisz nadmuch bardziej znaczy sie szybsza predkosc wiatraka i juz szybciej odbierasz ciepło z silnika. Za duzo zmiennych by mozna bylo mowic o powtarzalnosci pomiaru. W tej octavi nie bylo jeszcze wymiennika wodnego z tego co wiem wiec tu ciezko mowic o jakims ogrzewaniu silnika. To tak jakbys mowil ze sybciej sie robi cieplo w aucie jak masz ze 3 pasazerow i oni chuchają niz jak jedziesz sam.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie