Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zawór EGR - odcięcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Odświeżę kotleta. Po wywaleniu EGR-a zaczęła mi się zapalać kontrolka CHEK i wyświetla komunikat Emission Workshop. Sprawdziłem go i wyszedł błąd zaworu sterującego egr-em. Podmieniłem go na inny i też jest to samo. Przed wywaleniem nie było problemu. Zawór cały czas siedzi, wężyk zaślepiony śrubką. O co kaman? Kabloteka? Dodam, że to pojawia się i znika, zupełnie przypadkowo.

Kurde, Wesoł przenieś post do diesla, nie popatrzyłem na dział.
Witam.

Jaki konkretnie błąd Ci pokazuje?. Czy instalacja się uszkodziła, to wiesz sam najlepiej czy ciągnąłeś za jakieś przewody Wink, bardziej prawdopodobne, że egr masz albo niedomknięty albo źle zaślepiony.

Pozdrawiam
Problem pewnie w instalacji.
19586 EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 35-00 Intermittent

Nic nie ciągnięte przy kablotece - pierwsze co zrobiłem to wypiąłem wtyczkę, żeby nie oberwać kabli. Zaślepki na kolektorach szczelne, EGR zamknięty. Zaślepki docinałem z grubej blachy, posmarowane pastą do tłumików i przykręcone ori króćcami, które odciąłem od chłodniczki spalin
Szkoda że jeszcze nie zalane betonem. Przecie nawet jakby nie było to szczelne to nie wywali błędu. Jeszcze raz. Problem leży w kablotece lub elektrozaworze. No chyba że nie masz silnika auy tylko bvk ??
(23-02-2018 23:39)wesol napisał(a): [ -> ]Szkoda że jeszcze nie zalane betonem. Przecie nawet jakby nie było to szczelne to nie wywali błędu. Jeszcze raz. Problem leży w kablotece lub elektrozaworze. No chyba że nie masz silnika auy tylko bvk ??

Witam.

To nie jest takie oczywiste, do AUY było kilka różnych/z rożnym softem sterowników silnika i zdarzają się takie przypadki, że zaraz po zaślepieniu/złym zaślepieniu wyrzuca sporadycznie i przypadkowo powyższy błąd, dlatego pytałem się jaki konkretnie błąd pokazuje, co oczywiście nie oznacza, że instalacja/N18 nie mogły się uszkodzić. Najlepiej byłoby przywrócić stan z przed awarii i byłoby wszystko wiadomo, pod warunkiem, że sam egr nie został uszkodzony.

Pozdrawiam
Hmm. Podaje że silnik auy ale rocznik auta 2007 i nie wiem czy tam już raczej nie bywały bvk. Tak późniejsze roczniki miały już nieco gorzej z kastracja egr. Tak było np też w golfach4 asz arl z roczników 2003-2004 a np rocznik 2001 jak mój golf to nawet za bardzo nie ma śladu po egr. Jednak pojawianie się błędu nie powinno mieć wpływu na pracę silnika,zmniejszenie mocy itp spraw. Dlatego zawsze mówię że początkowe sga były lepsze bo skrzynie maloawaryjne,podpora alu też wytrzymalsza, nawet tylne światła lepsze pod kątem tego że są dwa wsteczne światła.
Na pewno AUY, mam książkę serwisową z naklejkami, pieczątkami itp, instrukcję do radia, instrukcję obsługi do samochodu. Wiem że zaraz Wesoł powie że takie książki się kupuje, ale zaglądałem wszędzie i raczej się zgadza. Tak sobie pomyślałem, że po wymianie N18 nie kasowałem błędów (było już późno), więc rano skasowałem go no i na razie jest cisza. Tutaj nie ma żadnej mechanizacji, EGR jest na podciśnienie, czujnika żadnego na kolektorach nie widziałem, więc może to była przyczyna. Co najwyżej turbina może dostawać więcej "napędu" do wszystkie spaliny przez nią przechodzą.
Oznaczenie silnika masz na osłonie rozrządu i na naklejkach w bagażniku i w książce. To nie istotne że na podciśnienie. W astrze g z 1998 roku też miałem na podciśnienie a wszelkie manipulacje powodowały błąd. Tak samo np golf 4 ale z silnikiem 101 innym czyli AXR. Też już był problem z wywaleniem egr a w ASV alh co prawda na pompie to robisz co chcesz. Ta sama buda a różne sytuacje.
Kuźwa, ślepy byłem czy co? W książce jest jak wół BVK, w bagażniku BVK, jak ja patrzyłem? Huh
Ale póki co CHEK się nie zapala
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie