witam
ja dolacze sie z nastepujacym zapytaniem
jak sprawdzic bez wyjmowania jaka mam pompe wspomagania w moim sharanie
musze ja wymienic ale gosciu w sklepie mowi, ze w tych modelach montowali dwa rodzaje
pozdro
podaj vin rok produkcji i typ sprzedażowy to ci powiem pisz na fotograf123@o2.pl .
koledzy u mnie wali mocno na kierownice przy lekkich dziurkach, przy odpalonym silniku gdy krece krotko prawo lewo jest słyszalny stukot, tam gdzie regenerują maglownice, stwierdzili,że jest wytarty-zużyty teflon i listwa zębata stuka o obudowe. Kupiłem drugą używaną za 300zl, bo za regeneracje w Kożuchowie woj. lubuskie krzyknęli 550zł+200 za robociznę! Moje pytanie jest jak najprościej ja wymienić, czy trzeba zrzucac sanki, czy tak wyjdzie na bok??
maglownica wymieniona, trzeba zrzucić sanie do polowy i listwa wychodzi w bok od strony kierowcy!!
A ja już po wymianie maglownicy.
Właśnie na regenerowaną z w/w Kożuchowa.
Z tym że jest problem: po montażu (montaż u mnie, przesłali mi kurierem) nie dało się ustawić kierownicy.
Jak kierownica była OK to nie zgadzało się z obrotami na czujniku położenia steru i nie załączało ESP i ASR. Więc z komputerem podpiętym na stałe, ustaliliśmy właściwe położenie steru i właściwe położenie kół - okazało się że tylko jedno jest akceptowane przez system, inaczej czujniki odłączały jakieś systemy.
Po bólach i próbach ustaliliśmy położenie, maglownica zamontowana ale nie da się wyrównać idealnie kierownicy i samochód ma mocniejszy skręt w lewo niż w prawo - o jakieś 1/3 obrotu steru.
Przy okazji trze o wahacz lub nadkole.
Diagnoza - maglownica została źle zmontowana na stole.
Dzwoniąc do wspomnianego Kożuchowa: "...to niemożliwe ! nasi pracownicy są nieomylni ! widocznie miał pan nieoryginalny układ kierowniczy !...itd...itp..."
Jak zejdą lody i śniegi pojadę do tego Kożuchowa i niech mi to wymontują i zamontują sami. Bo moim zdaniem i kilku doświadczonych mechaników nie da się tej maglownicy zamontować inaczej, ponieważ albo zbuntuje się komp i wywali czujniki położenia steru i kół, albo zerwiemy taśmę w kierownicy.
Jest też jedno obejście tego problemu (chyba) poprzez skrócenie jednego z drążków kierowniczych - ale uważam że to było już mega nieprofesjonalne i na to się nie zgadzam.
Kożuchów ! Jadę do Ciebie !
P.S. ...jeśli ktoś ma pomysł co jeszcze mogliśmy spier...ić to proszę o uwagi.
Wie ktoś może, czy pompę wspomagania może wymienić każdy mechanik, czy trzeba oddawać do serwisu boscha?
Bo obiło mi się o uszy, że do tego musi być specjalny zestaw naprawczy, który mają podobno tylko w takim serwisie, ale chcę się jeszcze upewnić zanim oddam do serwisu i zapłacę kosmiczną cenę.
samemu możesz wymienić jak masz druga pompe.to zaden problem.mozesz to zrobić nawet na parkingu przed blokiem. chyba ze chcesz ją rozebrać i sam przeprowadzić regeneracje.
w takim układzie jak ją wymienić? zabrzmialo to jakby to bylo na pol godziny roboty wiec jak znajde chwile i kupie pompe to sie z tym pobawie, tylko niech ktos mnie oswieci jak
ok, dzieki za pomoc, jutro zamawiam pompe i w tygodniu wymienie
jak kiedys bedziesz w okolicach opola to stawiam piwo ;D