Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Układ kierowniczy, maglownica, wspomaganie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
kolego co znaczy ugięta??? szczerze mówiąc to słyszałem o wygiętych drążkach ,które są oczywiście wymienne i za nie duże pieniądze
właśnie kupiłem używkę z allegro , miala byc 100 % dobra . po sciagnieciu oslon gumowych wylal sie olej . nie bede jej odsyłał tylko zawiozę do regeneracji , zależy mi na czasie bo auto ma pracować a nie stać . stara maglownice moze sprzedam , jest niby ugieta , dzieje sie tak podobno przy wpadnieciu w dziure na podkręconych kolach
mam pytanie kolega zmienił mi wczoraj pompe wspomagania ( stara się rozczelniła ) założył mi pompe po regeneracji która lezała nieużywana od czasu regeneracji około roku w zakładzie , tylko problem jest taki że w czsie jazdy wspomaganie czuć że chodzi bardzo dobrze a jak skręcam to tak jak by wogóle nie było wspomagania , czy jest szansa że się jeszcze rpzrusza ta pompa , czy już szukać innej ? jeżdziłem na niej dopiero jeden dzień
chciałem poprawić wpis w poście powyżej , ..... jak skręcam w czasie wykręcania na postoju to wspomaganie prawie nie działa
mam pytanie , pompe wspomagania lepiej dać do regeneracji , czy lepiej szukać używki ? czy pompy dobrze chodzą po regeneracji ?
Uzywka za grosze. Tylko sprawdź czy nie ma luzu na osce.
u mnie mają używki po 150 zł , regeneracja 250 zł , a ten luz to jaki ma być wzdłuż czy w poprzek ? a może ma ktoś do sprzedania dobrą używke ?
panowie pisze tu drugi dzień o pompie wspomagania że mam problem bo wyciekł z niej płyn , zapomniałem dolać, przejechałem ok 10 km , mechanik wymienił mi pompe na drugą po regeneracji , ale jak kręce w miejscu to tak jak by nie było wspom. , zastanawiam się czy nie zatarła się maglownica ? , płynu dolał tak gdzieś 0.7 litra przy wymianie pompy , dodam tylko że przed wyciekiem z pompy wspom. chodziło bardzo dobrze , czy po przejechaniu takiego odcinka mogła zatrzeć się maglownica ? , jest jakiś sposób na sprawdzenie tego ?
Po przejechaniu takiego odcinka magiel nie ma prawa się zatrzeć. Wina w tym przypadku leży po stronie pompy wspomagania oczywiście wykluczając że ślizga się pasek klinowy bo ma za słaby naciąg lub jest już zużyty.
Ta pompa co masz ją założoną albo jest zużyta albo ma ustawioną za słabą wydajność na zaworku. Jeśli za słaba wydajność to podjedź do zakładu gdzie robią regenerację pomp i może Ci ustawią. Przy dobrej pompie wspomagania możemy na postoju kręcić kierownicą dosłownie jednym palcem.Smile
Z tym ustawianiem kół po wymianie maglownicy to dziwna sprawa, że niektórzy nie mogą dojść do ładu.
Problem może tkwić w tym, że może wcześniej ktoś coś robił i namieszał.

Moim zdaniem powinno być tak:
- Nową maglownicę ustawiamy tam aby była w położeniu centralnym - równa ilość obrotów w prawo i w lewo.
- Przykręcamy do belki, drążki wiszą luźno.
- Demontujemy kierownicę, niezależenie czy wcześniej było dobrze czy źle i kręcąć kolumną szukamy centralnego położenia - tak aby w okienku obudowy taśmy pojawił się znacznik - teraz mamy pewność, że ESP ma szansę zatrybić i nie urwiemy taśmy.
- Lądujemy pod kierownicą i patrzymy czy uchwyt krzyżaka zgadza się z wałkiem maglownicy. Pewnie się nie zgodzi więc trzeba będzie przekręcić kolumnę o najmniejszy możliwy kąt aby to się dało skręcić.
- Składamy wszystko do kupy, skręcamy, ustawiamy kierownicę na znacznik, skręcamy, ustawiamy koła do jazdy na wprost...
- Robimy geometrię, ale nie na upartego tylko tak, aby magiel był w centralnej pozycji. Jak nam kierownica się lekko skręci to ją zdejmujemy i na wieloklinie przestawiamy.
Nie wiem, czemu większość chce ustawiać koła na podstawie kierownicy - to ilość obrotów magla decyduje gdzie jest środek a nie położenie znaczka VW :-)

Na koniec robimy adaptację ESP tak aby zero było po środku (zawsze wystąpią jakieś odchyłki na taśmie) i powinno być dobrze.

goran

witam
galaxy mk2 115 auy 2002r
kupiłem 3 miesiące temu z Włoch.
ciekła maglownica,wymiana zregenarowanej i zalana zielonym,wszystko było w porządku jak było ciepło.Od czasu rannego spadku temperatury nie mam wspomagania,dopiero jak zaczynam kręcić kołem kierownicy z wielkim trudem powoli wraca wspomaganie.Muszę zrobić co najmniej 5 obrotów żeby można było jechać pomału skręcać, po 300-500m wszystko wraca do normy.Nic nie pomaga zwiększanie obrotów silnika.Pasek się nie ślizga jest nowy.Huh
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Przekierowanie