07-10-2010, 02:19
07-10-2010, 02:19
07-10-2010, 09:11
dlaczego nie 15" ja jeżdżę i nie narzekam (jeszcze nic nie urwałem ) myślę że na zimę im szersze tym lepsze co prawda spalanie delikatnie skoczy ale powierzchnia dotykająca jest większa
07-10-2010, 16:46
Zerknij tu http://www.oponeo.pl/artykul/czy-powinie...zsze-opony co nieco się dowiesz .
W artukułach które znalazłem na temat szerokosci opon lato-zima pisza podobnie.
W artukułach które znalazłem na temat szerokosci opon lato-zima pisza podobnie.
07-10-2010, 21:20
Tzn faktycznie węższa opona ma większy nacisk to jest niezaprzeczalne ale tak jak pisałem liczy się powierzchnia styku opony z podłożem wydaje mi się ze przy wadze samochodu prawie 2 tony ten nacisk przy szerokiej oponie jest wystarczający, ale ja się nie znam więc mogę się mylić
03-11-2010, 19:54
Zima zbliża się wielkimi krokami ? Czy macie opony zimowe ? Jak tak , to jakie ? Nosze się z zamiarem kupna opon zimowych do swojego auta. Według Was za ile trzeba kupić oponę by spełniała oczekiwania kupującego? Czy kupując patrzycie na nośność opony ? Nasza nośność to 94 czy opona z nośnością mniejszą szybciej się zużyje? Może taki ranking np.:
Accelera Snow 205/55R16 91 H
jazda po śniegu : ...?
zużycie : ...?
Proszę o Wasze opinie.
Accelera Snow 205/55R16 91 H
jazda po śniegu : ...?
zużycie : ...?
Proszę o Wasze opinie.
05-11-2010, 15:02
Powiem tak-ja kupując opony do mojego kierowałem się głównie indeksem nośności.Ale z tego co rozmawiałem z znajomym mechanikiem,jak i w serwisie opon można założyć opony o niższej nośności.Tyle,że na własną odpowiedzialność.Moim zdaniem na bezpieczeństwie nie można oszczędzać,czy coś z tym kombinować.
06-11-2010, 01:20
Witam
Ja korzystam z informacji w internecie np opony.com.pl
"Przykład: indeks nośności 82
Gdy opona ma indeks nośności 82 oznacza to, że maksymalne obciążenie na jedną oponę nie możne przekroczyć 475 kg. Gdy pomnożysz tę wartość przez ilość opon w aucie uzyskasz wartość nieznacznie większą niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu z pełnym obciążeniem. Dokładną informację na ten temat znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym – pole F1."
http://www.opony.com.pl/artykul/oznaczen...nie/?id=82
Wg. instrukcji 95
F1 - 2400 kg
95 - 690 kg x4 = 2760 kg
Ja kupiłem 91T
615 kg x4 2460 kg
T - 190 km/h
90 - 600kg x4 2400 kg - minimum
pozdrawiam
Ja korzystam z informacji w internecie np opony.com.pl
"Przykład: indeks nośności 82
Gdy opona ma indeks nośności 82 oznacza to, że maksymalne obciążenie na jedną oponę nie możne przekroczyć 475 kg. Gdy pomnożysz tę wartość przez ilość opon w aucie uzyskasz wartość nieznacznie większą niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu z pełnym obciążeniem. Dokładną informację na ten temat znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym – pole F1."
http://www.opony.com.pl/artykul/oznaczen...nie/?id=82
Wg. instrukcji 95
F1 - 2400 kg
95 - 690 kg x4 = 2760 kg
Ja kupiłem 91T
615 kg x4 2460 kg
T - 190 km/h
90 - 600kg x4 2400 kg - minimum
pozdrawiam
08-11-2010, 17:58
zgadzam się z agaikarol podobno opony falkena nie są złe osobiście mam fulde i jest ok
08-11-2010, 20:30
W moim Sharanie mam na lato jak i na zimę opony Nokian, na lato w rozmiarze 225/50/16 oraz zima 205/60/15 .
z opon zimowych jestem naprawde zadowolony bardzo dobrze w zimę sie trzymają nawieżchni ośnieżonej .
z opon zimowych jestem naprawde zadowolony bardzo dobrze w zimę sie trzymają nawieżchni ośnieżonej .
17-12-2010, 13:11
zastawiam się nad
Vredestein Snowtrac 3 195/65R15 95 T XL
195/65R15 ponieważ dostałem 2 komplet felg stalowych na zimę i jakoś nie mam zamiaru inwestować w nowy komplet
cena jaka znalazłem to 346 zł za sztukę może nie sa najtańsze ale robiąc jakieś 35tys km rocznie na samych zimówkach nie mam zamiaru kupować co sezon nowych ;
poczekam do kwietnia to cena spadnie może i o 100zl- Zawsze potem szukam jakieś promocji z wyprzedaży z magazynu / zakupy opon zawsze robie acyklicznie
dlaczego te oponki ? choć nie naleza do najtanszych jakoś nie chce ryzykować i kupować jakiś tanich z marketu za 20euro jedna a widzialem wczoraj cale palety takich Made in China abo jeszcze gdzies tam ciekawe jak sie na tym jezdzi jak przyjdzie ci chamowac na lodzie
W Golfie IV mam zalozone od roku Vredestein Snowtrac 2 i muszę przyznać rewelacja raz mi się zdarzyło że nie dałem rady podjechać ale to była niezła górka lód na drodze i musiałem ruszyć z miejsca ale trochę popchać to ruszyłem i jade dalej a inne auta to ściągali na hol jakimś SUV'em wtedy jeszcze nie miałem łańcuchów kupionych
tak poza tym to na autostradzie to nawet jak kompletnie zasypana to śmiało lewym pasem gdzie zawsze więcej śniegu jest to 80-100km waliłem jak prawym to i 140 trochę trzeba uważać wiadomo wiekszy odstep od Tir'ów i pasy zmnieniac niezbyt gwałtownie tak z 100m wyprzedzeniem ale przy zmianie pasa ale to normalne ale jakoś mało kiedy świeciła mi się kontrolka w ESP (szkoda ze w sharanie nie mam ) po przejechaniu 30k km jak w tym roku zakładałem to mi gościu powiedział ze bardzo fajnie równomiernie się zużywają i śmiało mogę na nich jeszcze 50k km zrobić
Jedyna wada tych opon to na suchej nawierzchni to trochę głośne przy prędkościach pow 120 ale do tego można sie przyzwyczaić
no i cena oponki niestety do najtańszych nie nalezą szczególnie jak do sharana potrzebna nośność 95T
jak kupię model Vredestein Snowtrac 3 to bedę mieć porównanie do 2
Vredestein Snowtrac 3 195/65R15 95 T XL
195/65R15 ponieważ dostałem 2 komplet felg stalowych na zimę i jakoś nie mam zamiaru inwestować w nowy komplet
cena jaka znalazłem to 346 zł za sztukę może nie sa najtańsze ale robiąc jakieś 35tys km rocznie na samych zimówkach nie mam zamiaru kupować co sezon nowych ;
poczekam do kwietnia to cena spadnie może i o 100zl- Zawsze potem szukam jakieś promocji z wyprzedaży z magazynu / zakupy opon zawsze robie acyklicznie
dlaczego te oponki ? choć nie naleza do najtanszych jakoś nie chce ryzykować i kupować jakiś tanich z marketu za 20euro jedna a widzialem wczoraj cale palety takich Made in China abo jeszcze gdzies tam ciekawe jak sie na tym jezdzi jak przyjdzie ci chamowac na lodzie
W Golfie IV mam zalozone od roku Vredestein Snowtrac 2 i muszę przyznać rewelacja raz mi się zdarzyło że nie dałem rady podjechać ale to była niezła górka lód na drodze i musiałem ruszyć z miejsca ale trochę popchać to ruszyłem i jade dalej a inne auta to ściągali na hol jakimś SUV'em wtedy jeszcze nie miałem łańcuchów kupionych
tak poza tym to na autostradzie to nawet jak kompletnie zasypana to śmiało lewym pasem gdzie zawsze więcej śniegu jest to 80-100km waliłem jak prawym to i 140 trochę trzeba uważać wiadomo wiekszy odstep od Tir'ów i pasy zmnieniac niezbyt gwałtownie tak z 100m wyprzedzeniem ale przy zmianie pasa ale to normalne ale jakoś mało kiedy świeciła mi się kontrolka w ESP (szkoda ze w sharanie nie mam ) po przejechaniu 30k km jak w tym roku zakładałem to mi gościu powiedział ze bardzo fajnie równomiernie się zużywają i śmiało mogę na nich jeszcze 50k km zrobić
Jedyna wada tych opon to na suchej nawierzchni to trochę głośne przy prędkościach pow 120 ale do tego można sie przyzwyczaić
no i cena oponki niestety do najtańszych nie nalezą szczególnie jak do sharana potrzebna nośność 95T
jak kupię model Vredestein Snowtrac 3 to bedę mieć porównanie do 2