18-10-2013, 19:45
18-10-2013, 20:14
a gdzie mam miec w dowodzie wpisane te inne kola? nie bardzo ogarniam. Tak jak pisalem, mialem kontrole w DE i NIC
18-10-2013, 22:34
(18-10-2013 19:29)G.T. napisał(a): [ -> ]tak czytam te posty z ostatnich 2 stron i powiem tyle. Mialem w astrze poszerzane stalowki 7,5 i 8 cali, na to naciagniete 185/45/15, na bank astra cabrio nie miala takiej rozmiarowki. I co ? podczas kontroli w dojczlandii nawet nikt o to nie zapytal. Moim zdaniem to co jest na klapce to sobie mozna w buty wsadzic. Zyjemy w Polsce i takie przepisy nas obowiązują. Nie mieszkamy w niemczech gdzie w briefie jest wpisany rozmiar opon stosowany w danym samochodzie. Niemcy KAŻDĄ modyfikację muszą mieć po TUVie, a w polsce liczy sie zdanie pana na SKP i tyle. Więc jeżeli diagnosta klepnie to nawet mozna sobie koła z PNa TRucka wsadzić jak ktoś da rade.
no i sam sobie odpowiadasz dlaczego wolisz opla byle [automat-usunięto wulgaryzm] wsadzisz i jedziesz
18-10-2013, 23:06
(18-10-2013 19:45)raventes napisał(a): [ -> ]Ale jeżdżąc po DE auto musi spełniać przepisy DE a nie PL.Głupoty wypisujesz,samochód ma spełniać takie wymogi w jakim kraju jest zarejestrowany i jest dopuszczone do ruchu poprzez badanie technicznie. Czyli analogicznie auto z DE musiało by według Twojego myślenia spełniać nasze wymogi jeżdżąc w PL lub angol by musiał na czas pobytu w PL kierę przełozyć, a jak nie to co dowód mu zabiorą za pojazd niespełniający wymogów dopuszczenia do ruchu na podstawie polskich przepisów? Pomyśl zanim pierdoły napiszesz.
18-10-2013, 23:18
To napiszę inaczej abyś zrozumiał bo chyba masz jakieś problemy z tym. Czy jeżdżąc po drogach np DE nie musisz przestrzegać ograniczeń prędkości i innych przepisów bo auto jest zarejestrowane np w PL? W DE nie musisz mieć gaśnicy a musisz mieć apteczkę, a nie miej gaśnicy w PL to zobaczymy co się stanie w czasie kontroli.
18-10-2013, 23:29
A ty zrozum że ograniczenie prędkości jest przepisem drogowym,apteczka jest wyposażeniem auta a nie wymogiem technicznym samochodu który ma badanie w danym kraju i nie ma prawa negować żaden policjant w innym kraju co do warunków dopuszczenia do ruchu za granicą. Czy nowy samochód ma w homologacji napisaną apteczkę-odpowiedz sobie sam bo nie robiłeś n ulicy i ci się pojęcia mylą co to dodatkowe wyposażenie samochodu a co warunki techniczne dopuszczające go do ruchu w kraju rejestracji.
18-10-2013, 23:30
U mnie w Dani jest tak że jak opony maja poniżej 3mm bieżnika to za każdy mm jest 500zł (1000dkk) mandatu. Czyli mam auto na którym opony mają bieżnik 2mm i przy kontroli od razu masz 1000dkk mandatu za każdy 1mm poniżej 3mm dla każdego koła czyli razy 4 koła (4000dkk), obowiązuje to każdego kto porusza się pojazdem po Dani bez wyjątku czy jest to polskie auto czy z innego kraju. Tu nie ma zlituj (w ogóle nie ma dyskusji z policjantem!!!!). A ponad to są punkty karne, jest ich 3 kazdy punkt jest wazny 3 lata od daty wystawienia, i jeżeli masz już 2 punkty na koncie i chciałbyś np sobie zrobić prawo jazdy kat C bo do tej pory masz tylko B to musisz sobie poczekać aż minie ważność punktów. Przekroczenie prędkości o 30% od danego ograniczenia powoduje natychmiastowe zatrzymanie uprawnień. Tak więc jeżeli ktoś jest kozakiem drogowym to proponuję pojeździć trochę do lub po skandynawi, a nawyki ciężkiej nogi momętalnie znikną.
18-10-2013, 23:33
Auto może mieć badanie techniczne i być zarejestrowane nawet w kraju 3 świata, ale poruszając się w cywilizowanym kraju musi spełniać wymogi techniczne kraju po którym się porusza.
18-10-2013, 23:35
Co do bieżnika opon się zgodzę mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i u nas jak kumaty diagnosta z 3mm bieżnikiem też nie powinien ci badania podbić. Natomiast jeśli mam dobre gumy i zamiast np 205/55/16 założone mam koła 225/45/17 to mnie może cmoknąć bo u nas czyli w kraju rejestracji samochód badanie przeszedł.
Zabijesz mnie śmiechem kiedyś z tymi teoriami, angol przełoży kierę bo jedzie do PL a polak zmieni rozmiar kół bo pojedzie do DE chyba kpisz.
(18-10-2013 23:33)raventes napisał(a): [ -> ]Auto może mieć badanie techniczne i być zarejestrowane nawet w kraju 3 świata, ale poruszając się w cywilizowanym kraju musi spełniać wymogi techniczne kraju po którym się porusza.
Zabijesz mnie śmiechem kiedyś z tymi teoriami, angol przełoży kierę bo jedzie do PL a polak zmieni rozmiar kół bo pojedzie do DE chyba kpisz.
18-10-2013, 23:40
Jazda angolem w PL nie jest zabrioniona - poczytaj trochę a potem pisz. Mało tego - podobno mają zezwolić na możliwośc rejestracji angoli w PL. Nikt też nie każe nikomu zmieniać kół ( dla mnie może ktoś nawet jeździć na kołach od malucha jak mu się uda wsadzić - jego auto, jego zdrowie i życie ), tylko trzymać się przepisów.