Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Opony zimowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
a co on wyczyta z wlepy,jak rozmiar sie zgadza to c=w czym on bedzie mial problem???moj sharan jest orginalnie na 15 i na wlepie nie ma nic napisane o 16 wie znaczy to ze nie moge miec takich kol????czyli nie mozna miec kol innych jak na wlepie??mam zime 195/65/15 i takie mam na wlepie wiec pan policjant moze mnie w d....pocalowac
(17-10-2013 10:45)sharan2004 napisał(a): [ -> ]Big Grin Big Grin Big Grin w życiu nie miałem żadnej kontroli co by mi opony trzepali, pierwszy raz w ogóle o takim czymś słyszę, rozumiem u przewoźnika co lata busem itp to tak jak najbardziej

To masz szczęście, a ja pecha Smile Kontrole miałem co prawda w Dojczlandii a nie w PL ale nieważnie gdzie, ważne że była i przeszła Big Grin

marcyb3 widziałeś kiedyś wlepe na klapce paliwa? Masz tam dedykowany rozmiar oraz nośność. Jak coś się nie zgadza = dowód out.
Masz zgodne opony z wlepą więc może Ci policmajster nagwizdać, ale jakbyś nie miał zgodnych to mógłby nagwizdać.

Możesz mieć opony rozmiarem i indeksem większe / wyższe niż na wlepie ale nie mniejsze.
(17-10-2013 15:23)raventes napisał(a): [ -> ]marcyb3 widziałeś kiedyś wlepe na klapce paliwa? Masz tam dedykowany rozmiar oraz nośność. Jak coś się nie zgadza = dowód out.
Masz zgodne opony z wlepą więc może Ci policmajster nagwizdać, ale jakbyś nie miał zgodnych to mógłby nagwizdać..

Takim tokiem myślenia to dopiszę sobie markerem rozmiar jaki mam i nic mi nie mogą zrobić, bo przecież jest tam napisane. Równie dobrze możesz nie mieć tej naklejki, klapki czy zamazać to sobie. Ta nalepka to tylko dla Ciebie informacja.
na płocie pisało piz...a ,polizałem i drzazga mi weszła. Wink

O rozmiarze i nośności mówi nam homologacja producenta koniec kropka.
A wlew paliwa można sobie wymienić bo np: auto miał małe bumm.

i tu jeszcze cytat dla tych co dalej sie upierają nad mniejszą nośnością.
Cytat:W przypadku opon wzmocnionych trudno mówić o wyraźnych wadach lub zaletach. Opony takie są oczywiście mocniejsze dzięki czemu istnieje szersza możliwość ich zastosowania. Posiadają niewątpliwie lepszą charakterystykę sportową. Dzięki większemu wzmocnieniu są mniej komfortowe co w niczym nie przeszkadza w przypadku aut sportowych, które z natury do komfortowych nie należą. W autach sportowych liczy się przede wszystkim szybkie przeniesienie mocy silnika poprzez opony na nawierzchnię drogi, duża stabilność jazdy oraz czas reakcji (szybka odpowiedź na ruch kierownicą). Konstrukcja opon wzmacnianych różni się od opon zwykłych. Opony te mogą posiadać dodatkowe warstwy opasań lub inne wzmocnienia. Wykonanie lub materiał z których są zrobione może się również różnić. Czasami zwiększenie gęstości tkania kordów daje również pożądany efekt. Podsumowując można powiedzieć, iż opony wzmocnione powinny trafić na każde auto na którym zostały homologowane przez producenta. Wymówką nie może być tutaj fakt, iż "auto nie przewozi tak dużych ciężarów" lub "nie jeździ z maksymalnymi prędkościami". W przypadku wymiany opon z oznaczeniem XL należy się upewnić, iż indeks nośności nowej opony o tym samym rozmiarze nie jest niższy w stosunku do opony oryginalnej.

następny cytat:
Cytat:Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które zostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.
Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.
Oczywiście, tak jak to podkreślaliśmy wielokrotnie, przy zakupie opony kierujmy się zaleceniami producenta auta, ponieważ to on określa jaki rodzaj ogumienia należy stosować w danym modelu pojazdu.
owszem wszystko sie zgadza. Jedna mala uwaga tak jak pisalem juz wczesniej. Zakupilem sobie przyczpeke ktora ma DMC 750 kg bo wazy 140 kg i ma dopuszczalny zaladnek 600kg.Mozna sobie zakupic przyczepke taka samą ale zarejestrowac ja sobie na DMC powiedzmy 400 kg czyli ładunek nie wiekszy jak 260 kg. Taka przyczpeka ma opony o nosnosci 400 kg. Czmey 400 bo dwa koal razem daja nosnosc 800 kg. Przy zmienionej nosnosci przyczepki zmienia sie takze index opon bo ona i tak nie moze wiekszego ladunku targać.
To samo mozna sobie zrobic z autem i zarejestrowac sobie SGA tak ze DMC bedzie mieć powiedzmy 2200 kg. w tym momencie diagnosta wystawi takze papier na homologacje opon. Takich zamian raczje w dół sie nie robi tylko odwrotnie i cos podobnego robil kolega w starym dostawczaku mercedesa jak mu zwiekszal ladownosc. Dał dodatkowe pióra i na SKP juz mu zwiekszyli DMC.
Scrappy to dopisz i zobaczymy czy sie nie doczepi do takiego pisma w razie kontoli Big Grin Mnie już nic nie zdziwi podczas kontrolowania.

(17-10-2013 16:13)daneczek76 napisał(a): [ -> ]A wlew paliwa można sobie wymienić bo np: auto miał małe bumm.

A na wymienionym wlewie będzie te same info.

wesol takie manewry jak przytoczony przez Ciebie przykład z kolegą i jego dostawczakiem to już kombinowanie i o tym nie dyskutujemy bo to nie ma sensu - dla mnie może ktoś założyć zawieszenie od Kamaza jak się uprze tylko po co? Żeby mieć satysfakcje?

Ja zamierzam przestrzegać zaleceń producenta a poczynania kogokolwiek innego w jego aucie mówiąc szczerze obchodzi mnie tyle co zeszłoroczny śnieg Smile
(17-10-2013 18:05)raventes napisał(a): [ -> ]Scrappy to dopisz i zobaczymy czy sie nie doczepi do takiego pisma w razie kontoli Big Grin Mnie już nic nie zdziwi podczas kontrolowania.
A niech się czepia, co dowód mi zabierze że mam złe info na nalepce? Chyba bym go wyśmiał na miejscu Big Grin

(17-10-2013 18:05)raventes napisał(a): [ -> ]A na wymienionym wlewie będzie te same info.
Pewny? A załóż sobie wlew od młodszych (poprawka - miało być starszych) roczników, gdzie były jeszcze kołą 15". Takie same?

Poza tym nie wiem jakim nadgorliwcem by musiał być policjant który tak sprawdza opony. Mi jak pasek skakał bo sprzęgiełko miałem zajechane to poziom głośności sprawdzali czy nie przekracza ale opon nie porównywał do klapki Tongue
1. nie że masz złe info, tylko że sam sobie te info zamieściłeś
2. i wtedy będzie zgodnie jak założysz z młodszego więc przepisy spełnisz
3. czyli wszystko się może zdarzyć - poziom głosności z takiego powodu sprawdzają to i opony mogą sprawdzić - po prostu powodem kontroli było co innego.
musze sprostowac mam na tylnej osi opony KUMHO 195/65/15, a jesli chodzi o kontrole to przecież moge nie miec takiej wlepy na klapce i co też mnie ukara za brak,smieszne dla mnie to jest.czyli powinni zabierac dowody za chińskie felgi bo napewno nie są wzmacniane jak orginał do SGA.szkoda dyskutowac na ten temat.lepiej rozmawiajmy o tym co zawiera temat
Odnośnie KUMHO - możesz napisać jaki model masz dokładnie i jak Ci się na nich jeździ?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Przekierowanie