Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Opony zimowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
co ty bredzisz
ja smigałem na 235 na zimę i było cool i nic nie pływało, kwestia opon, założone sa juz nowe fuldy 225/55/16 zobaczymy jak sie sprawdzą, dzieki za dyskusję.
(15-10-2011 17:54)Sigma_74 napisał(a): [ -> ]co ty bredzisz
ja smigałem na 235 na zimę i było cool i nic nie pływało
To po co pytasz skoro wiesz lepiej?
Trzebaby przeliczyc nacisk jednostkowy na takiej oponie seryjnej do sharana i na tej 225. Wiem ze mozna jeszcze upuscic powietrza w kole to tez bedzie nieco lepsza przyczepność ( choc pewnie to bedzie kilka % lepiej). Z drugiej strony przecieżnie bedziesz smigal na 2 barach w kapciach. Rób jak uważasz bo to twoje auto i twoje opony. Ja wiem jedno na 195 w swoim bede w zime stawał dęba w stosunku do Ciebie.
na zimę zaleca się jak najwęższe opony jakie producent przewidział czyli na 16" - 195 ponieważ mamy większy nacisk jednostkowy na cm2. Ale jak to mówią coś za coś i zależy od warunków ja wole węższe bo jak wiemy w zimie jeździmy wolniej i uważniej.

cytuje:" Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu) Takie rozwiązanie ma jednak wady. Pamiętajmy, że poszczególne opony zawsze będą kompromisem – nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności na zakrętach – węższe opony nie zapewniają nam należytego bezpieczeństwa. Jeśli dodatkowo, nasze auto dysponuje większą mocą, wąskie opony mogą tracić trakcję już przy każdym gwałtowniejszym przyspieszaniu."
Bravo daneczek76, bardzo rzetelna i konkretna wypowiedź.
Ja założyłem już zimówki 205/60/16 Fulda
To prawda że powinniśmy mieć literkę "C" na oponie?
tak ale wiel osob jezdiz bez C czy XL i jest okej. PRacuje aktualnie w branzy gdzie przyjezdzaja ludzie autami a my je powazdnie dociążamy tak ze 95% to przeladowania i to nie o 100kg a raczej conajmniej 800-1400 kg. Jakos jezdza i nic sie nei dzieje. Fakt faktem nie jada 150 czy 200 km/h ale trasy czasami pokonuja po 300-400 km. KAzdy element ( w tym tez i opony) maja zapas wytrzymalosci conajmniej 100%. Jesli ktos jedzi autem raczje na pusto ( nie wozi 30 worków cementu itp) to smialo moze byc bez "C" opona.
Miałem Sharana 1,9Tdi 110KM,pracowałem jako dystrybutor gazet,robiłem dziennie po 400-600km i na pace(paka bez siedzeń) i woziłem na niej po około 800-900kg makulatury po różnych bezdrożach itp auto dostawało tak w pizdę że szok i opony jakie stosowałem to 195/65R15 91... i nigdy mi żadna nie pękła.
Przez 10 ostatnich lat zajmuje sie oponami- zakładam jakie zyczy sobie klient. Podczas całej mojej kariery tylko dwukrotnie zakładałem reinforcety czy C do naszych aut. W każdym innym przypadku klienci wybierali opony zwykłe osobowe. Dodam, że specjalizacja moja to opony bieznikowane i takie w 80% sprzedaję. Nie zdazyło sie by ktoś reklamował mi opone ze wzgledu na przeciążenie czy uszkodzenie wynikłe ze zbyt dużej wagi auta.
Warunkiem jest własciwe utrzymywanie cisnienia powietrza- jesli ktos jeździ na 2.3- opony mogą nie wytrzymac dziur czy krawęzników i pęknac z boku. Widziałem tez przypadki gdy przez niskie cisnienie a bądx co bądź spora wage naszych aut- całe boki - te z napisami - były nieczytelne, starte lub popękane.
W przypadku kierowców utrzymujących właściwe cisnienie powietrza- żadnych tego typu śladów śladów nie było.

Nikogo do niczego nie zachęcam, namawiam ani nie staram się zniechęcić- opisuje jedynie to co zaobserwowałem
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Przekierowanie