Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Światła dzienne... LED i itp
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Te duolight to mają raczej homologację to raz to dwa zazwyczaj są dedykowane do danego modelu, typu auta. Poprawnie podłączone to spełniają wszystkie wymogi. Nikt nie ma prawa się przyczepić.
Co do używania halogenów jako DRL to po pierwsze jest to niezgodne z homologacją a po drugie bez sensu. Halogen z racji na konstrukcję świeci nisko więc widoczność tych świateł z większej odległości jest słaba.

Światła drogowe z modułem obniżającym moc żarówki - z jednej strony nie ma na to homologacji. Z drugiej, część samochodów ma możliwość zakodowania w komputerze takiej funkcji. Mam teraz taką możliwość, światła w tej konfiguracji świecą kiepsko, bo żarówka halogenowa na obniżonym napięciu świeci po prostu na żółto. Ciekawe jak wygląda kwestia od strony prawnej bo na reflektorach nie mam homologacji na DRL ale w ustawieniach komputera taka opcja jest (nawet można ustalić jaki procent mocy świateł drogowych ma być używany w opcji DRL. Jedno jest pewne - takie rozwiązanie jest lepiej widoczne niż przeróbka halogenów na DRL.

„Duolight” - czy to philips czy osram. Rozwiązanie fajne i homologowane. Światła DRL w takim zestawie sa bardzo widoczne (szeroki kąt i duża jasność), przeciwmgłowe są inne niż te zwykłe - świecą bardzo wąsko, takim pasem. Dla mnie bez różnicy bo uważam, że skuteczność przeciwmgłowych i tak jest znikoma. Osobiście polecam. Wady - cena i sposób montażu - albo trafisz na takie światła dedykowane do danego modelu samochodu albo trzeba trochę się pobawić z dostosowaniem takich świateł do oryginalnych uchwytów (z pewnością nie jest to plug’n play.

Wszystko kwestia gustu. Przeróbki halogenów lub drogowych bym odpuścił. Jeśli komuś zupełnie nie pasuje design DRL typu philips daylight 9 to może się skusić na lampy typu FOG/DRL. Ja zamontowałem philipsy ale mi jakoś wygląd nie pasował, jakbym nie trafił na baaaardzo dobrą dla mnie okazję zakupu osramów FOG/DRL to bym tego nie zmieniał bo 1000 piechotą nie chodzi i mój poziom desperacji nie był aż tak wielki :-) ale skoro je kupiłem w cenie zwykłych philipsów DRL to zmieniłem i powiem, że podoba mi się to rozwiązanie.

Aaa, jeszcze jedno. Jak się zamontuje te lampy FOG/DRL to z automatu pojawia się problem komunikatu spalonych żarówek. Albo trzeba kombinować z układami, które oszukają system albo wykodować sprawdzanie żarówek przeciwmgłowych z komputera - nie wiem czy w sharanie da się to zrobić.
(12-04-2020 22:15)skimir napisał(a): [ -> ]Albo trzeba kombinować z układami, które oszukają system albo wykodować sprawdzanie żarówek przeciwmgłowych z komputera - nie wiem czy w sharanie da się to zrobić.

Czy coś takiego w sharanie istnieje wogóle czy piszesz ogólnie o nowszych samochodach?
Skim ma nowszego.

To że się daje zakodować pewne opcje to nie znaczy że musi to być zgodne. Może w Australii albo jakiej Ameryce południowej jest to dozwolone. W EU niestety nie.
Przesiadłem się na inną markę i tam mam taką opcję w kodowaniu modułów.
DRL na światłach drogowych. Nie tyle nowszy, bo rocznikowo odpowiada poliftowemu sharanowi (kwestia innych opcji).
Jednak średnio mi się to podoba bo wygląda jakby ktoś świeczki w reflektorach postawił :-)
No wiadomo że trzeba działać zgodnie z przepisami, sharan to już za poważne auto a i lata się ma i podejrzewam że nikt nie chce stracić dowodu za jakąś pierdołę Wink
Więc tak.
Co do homo samej zarowki to oczywiście nie ma na niej żadnego oznaczenia.
Co do stosowania led wiadomo że jako światła mijania jest to zabronione i na pewno skończy się mandatem.
Zaś co do led drl w miejsce zarowki h7 to oczywiście spełnia to wszystkie kryteria tj odległości itp..
Faktem jest że żarówka nie posiada homo ale tutaj wystarczyłoby się pokusić o jakieś zarowki z np a6c6 fl i tam już chyba seryjnie jest led dany.
Macie rację że żarówka nie ma homo i tutaj nie będą szedł w zaparte jak osioł.

Do szaraka dałem Philips daylight 9 ale moim zdaniem taki zastaw jest za mały do tego auta.
Na sto procent w żadnym audi czy innym aucie nie ma ledowe w oprawce H7 z homologacją. Takie coś nie istnieje homologowanego.
(13-04-2020 04:13)wesz82 napisał(a): [ -> ]Do szaraka dałem Philips daylight 9 ale moim zdaniem taki zastaw jest za mały do tego auta.

A co? Za słabo swieci w nocy? Big Grin

Tak dla przypomnienia:

„Chcąc rozwiać kilka z powielanych w komentarzach mitów i "gminnych mądrości" pokusiliśmy się o krótkie podsumowanie przepisów określających zasady, jakie spełniać musi tego rodzaju oświetlenie.
Jak przypomina Piotr Jakubiak ze Stowarzyszenia Prawo na Drodze, producentów świateł do jazdy dziennej obowiązują ścisłe wytyczne dotyczące ich budowy i funkcjonowania. Chodzi dokładnie o europejską regulację ECE-R48 zaimplementowaną do polskiego systemu prawnego przez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów.
"Zgodnie z tą regulacją, światła do jazdy dziennej (nieprawidłowo nazywane potocznie LED-ami, bo znaczna ich część jest "zasilana" żarówkami) powinny spełniać m.in. następujące warunki: minimalna powierzchnia każdej lampy to 25 cm², a intensywność światła emitowanego z jednej lampy musi mieścić się w zakresie od 400 do 1200 kandeli". Oprócz tego "światła te muszą włączać i wyłączać się automatyczne z "przekręceniem" kluczyka w stacyjce i automatycznie wyłączać przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych" - dodaje Jakubiak.
Zgodnie z regulacją ECE-R48 lampy DRL (od angielskiego daytime running lights) muszą też mieć "naniesione w sposób trwały" oznaczenie typu reflektora (czyli RL) i numer regulaminu będącego podstawą certyfikacji oraz znak homologacji europejskiej (literka E i cyfrowy identyfikator kraju wystawiającego certyfikat - w przypadku Polski - E20).
Już sama weryfikacja tych danych może stanowić dla policjanta przesłankę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego lub wystawienia mandatu. Część z najtańszych zestawów nie ma bowiem znaku homologacji RL lecz A (pozycyjne) lub B (przeciwmgłowe) a nawet HR (halogenowe drogowe). W każdym przypadku jazda z użyciem takiego oświetlenia w warunkach normalnej przejrzystości powietrza w okresie od świtu do zmierzchu, w razie policyjnej kontroli, skutkować powinna mandatem”.

„ Pamiętajmy również, że - zgodnie z Prawem o ruchu drogowym -  DRL mogą być stosowane "od świtu do zmierzchu", w "warunkach dobrej przejrzystości powietrza". Mówiąc prościej - można ich używać wyłącznie w dzień, przy dobrej pogodzie. Mgła, deszcz a nawet smog oznaczają konieczność włączenia świateł mijania (we mgle, w zależności od warunków jazdy - również przeciwmgielnych).
Niestety w Polsce nagminnym widokiem są samochody poruszające się w czasie opadów atmosferycznych na światłach dziennych. Taki pojazd nie tylko jest gorzej widoczny z przodu, ale również niemal niewidoczny od tyłu, gdzie nie świecą się żadne światła, a gdzie dodatkowym utrudnieniem jest mgła wodna powstające z wody poderwanej z asfaltu przez opony”.
To w końcu DRL ma gasnąć po włączeniu mijania czy postojowych? Bo we wszystkich instrukcjach montażu homologowanych zestawów widziałem, że napięcie sterujące wyłączeniem DRL jest brane z zasilania świateł postojowych.

Drugie pytanie. Światła DRL mają zapalać się po przekręceniu kluczyka. W którą pozycję? Znów tutaj przytoczę instrukcje producentów (tych z homologacją) - można tak podłączyć DRL aby ich włączenie sterowane było poziomem napięcia - włączają się jak napięcie wzrośnie pow. 13V a to ma miejsce przy pracującym silniku. W przypadku samochodów z systemami start’n stop czy jak one się tam nazywają faktycznie trzeba podać zasilanie po stacyjce aby światła nie gasły.

Idąc za cytowanym p. Jakubiakiem, dopuszczalna jest sytuacja gdy mamy włączone jednocześnie światła postojowe oraz DRL, mało tego - tak powinni być?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Przekierowanie