Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Panowie mam pytanie. Czy to normalne ze w sharanie po FL na pierwszym poziomie predkosci ( z przerwa czasowa) te wycieraczki chodza jakos tak po woli ze wydaje mi sie ze za wolno. Mechanizm sprawdzalem i nie jest zatarty( zreszta psiknalem w niektore miejsca). Druga sprawa jest to ze wycieraczki przy powrocie podskakuja a piora wymienialem na nowe. Moze trzeba podgiac ramie. W zasadzie to podskakuje dosc mocno tylko ta lewa wycieraczka.
wesol jeżeli chodzi tobie o dużą przerwę czasową to na postoju tak będzie ale w czasie jazdy zmaleje, tak jest u mnie to przeskakiwanie wycieraczek też miałem ale wystarczyła zmiana piór. W moim szariku też lewa podskakiwała spróbuj zmienić wycieraczki lewa prawa bo kupować nowych nie ma sensu może jeszcze umyj jakimś dobrym płynem szybę. napisz czy coś pomogło.
wlasnie dziwne jest to ze piora sa nowe a w zasadzie same gumki zalozylem nowe "motguma" Szyba wstawiona nowa bo byla peknieta ale objaw byl na starej tez a szybe nowa umylem tez dokladnie i nadal lipa.
Co do tej predkosci to chodzi mi oto ze na tym biegu posrednim idzie tak jakby oski byly zatarte czyli dosc wolno powracaja te wycieraczki. Rozbieralem te mechanizmy w poprzednich autach ale i w pracy tez wiec mam to opanowane tylko czy cos faktycznie sie dziej z tym mechaniozmem cxzy poprostu ma jakies zwidy.
podpinam się pod temat, mój szarik niedawno wrócił od lakiernika po konserwacji i kosmetyce, i tam chyba coś gmerali z wycieraczkami i teraz się zacinają na czasówce i wolnym trybie. Co to może być? Czy mogli źle złożyć mechanizm na wieloklinie? Kiedyś pamiętam to pomogło, jak mi to przestawili jak kabinowy filtr zmieniali, przy nabijaniu klimy. Wtedy winą był ten wieloklin, trzeba było go przestawić i potem chodziło, ale teraz wydaje mi się ze coś jeszcze, bo w ostatnim czasie strasznie wolno chodził na wolnym "biegu" wycieraczek. Czy należy tak zrobić jak w tym niemieckim poradniku?
(01-05-2011 09:17)wesol napisał(a): [ -> ]Panowie mam pytanie. Czy to normalne ze w sharanie po FL na pierwszym poziomie predkosci ( z przerwa czasowa) te wycieraczki chodza jakos tak po woli ze wydaje mi sie ze za wolno. Mechanizm sprawdzalem i nie jest zatarty( zreszta psiknalem w niektore miejsca). Druga sprawa jest to ze wycieraczki przy powrocie podskakuja a piora wymienialem na nowe. Moze trzeba podgiac ramie. W zasadzie to podskakuje dosc mocno tylko ta lewa wycieraczka.

Taki efekt podskakiwania pojawia się jak wycieraczki za mocno dociskają do szyby ...Big Grin

Nie doginałeś przypadkiem...Huh
Znalazlem przyczyne. Okazalo sie ze wycieraczka( ten stelaż co trzyma pioro) jest przekrecona lekko i gumka atakowala szybe nie prostopadle tylko pod pewnym kątem. Z ta praca wycieraczek to chyba jednak tak ma byc czyli TTTM.
Zauwazylem jednak ostatnio tylko jak przewozilem drabine z otwarta klapa tylna ze podczas jazdy przednie wycieraczki wlaczaly sie same od czasu do czasu. Czyli musi gdzies byc jakies przebicie w peszlu tylnej klapy bo sprawdzalem to dw arazy i przy klapie zamknietej tego nie ma a przy otwartej na wybojach smiga. Dziwne tylko ze to przednia wycieraczka tak ma. Z drugiej strony zaglebialem sie kiedys w instalacje w golfie i tam bylo widac ze jest to mozliwe gdyz np silniczke od spryskow jest jeen na obie syby tylko zmienia kierunek pracy. Bede musial sie tym zajac w wolnym czasie. Dzieki za pomoc.
Hejka. Przerabiałem temat mechanizmu wycieraczek wczoraj. Kupiłem wałek z brązu i wytoczyłem nowe tulejki ( fi wewn. 14mm, zewn. 16mm, wysokość 15mm) Ja toczyłem bo miałem możliwości ale również można poszukać tulejek od rozrusznika w tych wymiarach. Najlepiej przejechać otwór rozwiertakiem fi 14 bo taki jest wymiar swożnia mechanizmu. Kalamitki (smarowniczki fi6) tylko sprawdzić jak głęboko się wkręcaję by nie zablokowały swożnia. Teraz przy każdej wymianie filtra kabinowego przepuszczę smar i będzie spokój. Ramiona przestały skakać i działają bardzo płynnie. 3 godziny roboty i myślę że będzie ok. Podpatrzyłem z tego linku powyżej. Pozdrawiam.
Zapomniałem dodać tulejki muszą być 4 szt. Srodkowej podpory nie ruszałem bo nie miała luzów.
Witam.... właśnie rozebrałem mechanizm zatarł się mimośród od strony kierowcy a ja zaczołem go wybijać i teraz nie mogę śruby nakręcić...
może ma ktoś kruciec do sprzedania spróbuje oszlifować ale czy to da radę ?.
pozdrawiam...
oszlifuj z 1 do 2 mm i powinno byc okej. Dobrze by bylo narzynką przejechac a jak nie to iglakiem troszke poprawic gwint.
Hejka właśnie iglakiem poprawiłem ale z olejem nakrętką musiałem gwintować (w domu brak nażynki).
ale mam nadzieje że się dokręci jutro rano będę składał ...
Dzięki za podpowiedź ...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Przekierowanie