Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Dziekuje za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie mianowicie czy jak zdemontuje licznik to bede mogl jezdzic autem czy nie chodzi mi o immo czy jest w liczniku czy go nie ma bo roznie ludzie pisza
Sga z racji skundlenia z fordem nie ma immo w liczniku.
mam problem z wycieraczkami , staja kiedy pada deszcz chwile pochodza i znów staja kiedy wylacze zaplon i zapale silnik chodza i tak w kólko. silniczek wymieniony i dalej to samo i smarowane wd40 i nic. tylnia wycieraczka pochodzi troche i staje na srodku szyby. problem łaczy zapłon i wycieraczki tylko o co chodzi ?
(12-10-2017 19:39)getto18 napisał(a): [ -> ]mam problem z wycieraczkami , staja kiedy pada deszcz chwile pochodza i znów staja kiedy wylacze zaplon i zapale silnik chodza i tak w kólko. silniczek wymieniony i dalej to samo i smarowane wd40 i nic. tylnia wycieraczka pochodzi troche i staje na srodku szyby. problem łaczy zapłon i wycieraczki tylko o co chodzi ?

Smarowanie wd40 chyba żartujesz ;-) tam jest tak zapieczone ze trzeba czasami grzać lut lampa . ostatnie jak robiłem to mechanizm w mocne imadła a do rozruszania i potrzebna była rurka 1 metr ,
Co do przednich wycieraczek to dwa dni temu wytaskałem cały mechanizm po zdięciu zawleczki na bolcu na który zakłada się wycieraczkę sam wypadł dodam ze była tam z wierzchu założona- coś w rodzaju symeryngu -podkładka gumowa , zaś drugi bolec był zarośnięty ledwo się ruszał i nie miał tej gumowej podkładki , musiałem walić w niego młotkiem aż nieco gwint ucierpiał więc użyłem imadła do wypchnięcia go do końca i w ruch poszedł cienki papierek ,po oczyszczeniu smarujemy smarem miedziowym lub grafitowym i ponownie składamy .
Witam przestały działać wycieraczki z przodu nie reagują ,natomiast działają spryskiwacze i działa wycieraczka z tyłu. ...
Proszę o wskazówki możliwych napraw. .
Witam.

W tym modelu występuje kilka rożnych wersji sterowania wycieraczkami (poprzez przekaźniki, przekaźnik i osobny moduł przy wycieraczkach, przekaźnik i moduł zabudowany na silniczku), a co za tym idzie jest kilka rodzai silniczków ale jak by nie patrzeć zacząć trzeba od sprawdzenia manetki przy kierownicy - przewodów do niej czy niepołamane/czy styki zwierają po przełączeniu i bezpiecznika i przekaźnika. Jeżeli masz stary typ skrzynki bezpieczników w kabinie, to w tej na wierzchu masz na samej górze krótki poziomy rząd bezpieczników i zaraz pod nim trzy przekaźniki, ten skrajnie prawy będzie od silniczka wycieraczek a zaraz obok niego będzie gdzieś bezpiecznik od zasilania tego przekaźnika, zresztą na forum jest opis przekaźników i bezpieczników. Na silniku wycieraczek, nie na module jeśli jest osobny, pin1 to powinien być "+" z tego przekaźnika po bezpieczniku - sprawdź czy jest, a na pin5 masa ale masa raczej będzie bo ona jest wspólna ze spryskiwaczami, a te Ci działają.

Pozdrawiam
Seat alhambra 1.9tdi afn 99r
posiadam taki silniczek wycieraczek.
Witam.
Już opisuję na czym polega problem i od czego się zaczęło.A mianowicie w skrócie pióra wycieraczek były przymarznięte włączyłem wycieraczki (manetka w dół) drgnęły było słychać jak chciały ruszyć i dalej nic się nie działo.
Teraz wycieraczki nie działają w żadnej pozycji wajchy,tylne działają bez zarzutu.
Sam doszedłem do tego że mechanizm rusza się swobodnie,silnik wycieraczek jest sprawny sprawdzałem odpinając tę małą wtyczkę dwu pinową z której kable idą bezpośrednio do silniczka i działa,porusza całym mechanizmem.
Teraz sprawa dla mnie trochę dziwna a mianowicie gdy wszystko jest podłączone jak należy tylko że silnik nie jest przykręcony do mechanizmu tak by nim poruszał to przełączając manetką też można zaobserwować że działa jeśli jednak jest przykręcony do mechanizmu to już nie działa.Tak jak by nie miał siły nim poruszyć przy czym nie słychać żadnego buczenia czy innych odgłosów które by o tym świadczyły.
piny złącza modułu próbowałem też na krótko z akumulatora podawać napięcie na poszczególne piny ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji który pin za co odpowiada więc próbowałem różnych kombinacji i tylko na jednej coś się działo a było to na 1 i 5 pinie nie pamiętam już na który podawałem + a na który - ale wtedy silnik też obracał całym mechanizmem.
Jeśli ktokolwiek wie gdzie może polegać problem byłbym wdzięczny za pomoc .
Szukałem też schematu instalacji wycieraczek ale nie mogłem znaleźć a myślę że mając go mógłbym zweryfikować już coś więcej.
Dodam również że spalony był bezpiecznik 28 (opis bezpieczników na str 145) został już wymieniony
wdzięczny będę również za opisanie wyglądu (ile ma pinów lub zdjęcie) przekaźnika od wycieraczek.Kiedyś rozbierałem już skrzynkę i tam biednie jest z tymi przekaźnikami jest ich zaledwie kilka i niektóre nie mają oznaczeń.
Jeśli dobrze rozumiem to silniczek wycieraczek pracuje a sworznie się nie ruszają? Najprawdopodobniej mechanizm się zapiekły/zamarzł standard w SGA. Do sworzni dostaje się wodą i korodują. Na necie jest trochę tego jak to zrobic. Zdejmujesz mechanizm wyciągasz sworznie, czyscisz z rdzy smarujesz i mechanizm działa, po wstawieniu sworzni na miejsce zobaczysz różnice w obracaniu się sworzni powinny się z łatwością krecic- 1h roboty. Chyba że coś źle zrozumiałem z tym kiedy te wycieraczki działają.
Nie nie nie,jeszcze raz.
Cały mechanizm pracuje swobodnie przy poruszaniu ręką.
Cały mechanizm pracuje również gdy podam kablami z aku na tę dwu pinową wtyczkę (kabelki czerwony i turkusowy )co idzie bezpośrednio do silniczka prąd.
Gdy wszystkie przewody są pozapinane a silnik nie jest przykręcony do reszty mechanizmu (chodzi mi o tą część koloru złotopodobnego) przełączając manetkę między poszczególne pozycje można usłyszeć jak i zauważyć że silnik działa tzn kręci się.
Jednak gdy ta złotopodobna część jest przykręcona do reszty mechanizmu nie ma żadnej reakcji przy zmienianiu pozycji manetki.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Przekierowanie