Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Dzięki, po obiedzie będę walczył z wycieraczkami, przy okazji filterek kabinowy. Pozdrawiam.
Witam. Dzięki za podpowiedź, wszystko poszło gładko. Jutro składam podszybie, czekam na nowe spinki.

Pozdrawiam.
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie mam problem z wycieraczkami przednie chodzą dobrze tylko na najwyższym biegu na niższych czasem stają i trzeba zapłon wyłączyć i włączyć żeby zeszły do normalnej pozycji, wycieraczka tylna przy powrocie skacze a przy jednoczesnym spryskiwaniu jest ok, i ostatnia sprawa manetka od komputera przerzuca o jedną pozycję i trzeba włączyć i wyłączyć zapłon żeby przerzucić o kolejną pozycję, manetka już zmieniałem i to samo na drugiej się dzieje.
Bardzo proszę o pomoc. i z Góry Dziękuje

A moje Auto to Sharan z 2000 1.9 tdi 115 km
1. Masz zatarty mechanizm wycieraczek- przód.
2. Spróbuj trochę wykręcić tylna wycieraczka aby się zmienił kat samego pióra co do szyby ewentualnie wymień pióro.
3.?????
Tutaj znajdziesz foto tego problemu http://vag-van-suv.pl/viewtopic.php?f=19...k&start=10
Cytat: przednie chodzą dobrze tylko na najwyższym biegu na niższych czasem stają i trzeba zapłon wyłączyć i włączyć żeby zeszły do normalnej pozycji...

Kolego miałem tak w moim, z nienacka naszło mojego, zaraz po umyciu przejechałem wycieraczkami i zonk. Parę razy wróciło ale do domu dojechalem z postawionymi w połowie. Do rozbiórki trza było grodziowa ściankę wywalić zdjąć wycieraczki i wyjąć mechanizm. Te swożnie na końcach mechanizmu były tak zapieczone że trudno mi było to na imadle rozruszać. Wyjąć też licho, skrodowany swozen się klinowal w teflonowej wysciolce tulei. Wyszlifiwac nasmarowac i uważać na oring i segerek. Założyć i ustawić pióra. Tera gonią jak szalone 1 i 2 bieg niestraszne.
Sam się dziwię ze nie spalilo silnika przy takim oporze.
No co do wycieraczek macie napewno rację ale czemu komputer pokładowy przerzuca o jedną pozycję i potem trzeba zaplon wyl i wł żeby znowu o jedną pozycję przeskoczył a resetowaniu juz nawet mowy nie ma
Jeśli chodzi o ten komputer pokładowy to nie spotkałem się nigdy z tym problemem. Może problem w manetce a może w samym module sterującym.
Poczekaj na tolusia to na pewno coś ci konkretnego powie.
Witam.

Sharany poliftowe z pierwszych lat produkcji miały kilka, różniącymi się detalami, rozwiązań instalacyjnych jeśli chodzi o wycieraczki. Generalnie oprócz tego, że silniczek wycieraczek ma połączanie z modułem centralnej elektryki, to sam w sobie zawiera moduł sterujący i to on najczęściej ulega awarii, moduł centralnej elektryki prawie w ogóle nie ulega awarii jeśli chodzi o komunikację z wycieraczkami. Dzieje się tak, ponieważ zatarte/zacierające się wycieraczki stawiają bardzo duży opór silnikowi, co powoduje jego bardzo mocne nagrzewanie, co prowadzi najczęściej do uszkodzenia modułu/jego elementów, zintegrowanego z silniczkiem. Najpierw więc musisz, tak jak radzą koledzy usprawnić/wymienić mechanizm i dopiero dalej sprawdzić silniczek z modułem, manetkę i na końcu moduł centralnej elektryki. Na forum jest kilka moich i nie tylko opisów dotyczących sterowania wycieraczkami, ja teraz jestem trochę zajęty i tylko z rana i w nocy bywam na forum, także jak będziesz miał pytania do mnie na odpowiedź czasem będziesz musiał trochę poczekać Wink.

Pozdrawiam
Dziekuje za szybka odpowiedz, wycieraczki juz przeczyszczone smiga przod i tyl a komputer dalej swoje o jedna pozycje i stoi zastanawiam sie jeszcze czy moze cos w liczniku bojak kupilem to fis do wymiany byl ale przez pewien czas wszystko dzialalo a teraz jeszcze wskazowki od obrotomierza i predkosciomierza skacza w pewnych momentach jak wskazowki zegarka a na tescie w vcds tylko obrotomierz delikatnie skacze a reszta ok
Witam.

Zegary masz do wymiany/naprawy, możesz ewentualnie jeszcze sprawdzić zasilanie i masy zegarów i sprawdzić je pod kątem zimnych lutów itp. ale w większości przypadków problem leży w "procku" zegarów, czasami jeszcze pomaga wgranie na nowo wsadu. Gdybyś chciał sprawdzić wiązkę od manetki do zegarów to pin2 manetki do pin23 zielonej wtyczki zegarów, pin1 do pin24, a pin4 do pin25.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Przekierowanie