Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Jeszcze raz napisze tam nie ma wagi ani innych systemow pomiarowych. To tylko szacunkowy pomiar wyliczenie. Nie musi sie pokrywac z rzeczywistoscia.
No i dlatego jeszcze jeździ , ale robię panikę przed dłuższym wyjazdem Blush. Wolę sprawdzić .
Dlatego monitoruje sie inne parametry jak temperatury i cisnienia a nie zapelnienie.
A próbował może ktoś regenerować DPF? Jak rok temu sprawdzałem taka operacja kosztuje 500 PLN. Któs ma jakąś opinię na ten temat?
Powiedzmy moj magik dokonał dodatkowe wypalnia i jakieś tam zmiany parametrów .
Taka tam sobie pseudo regeneracja . Ale jak na razie coś tam to dało oleju nie przybywa . Całą Chorwację bryka przejechała bez problemów . Jak dalej będą jakieś problemy to tylko 2 opcje : polska nówka zamiennik z firmy JMJ albo wycięcie .
Nie robi sie zadnych dodatkowych wypalen. To tylko zabija dpf. Wymuszenie wypalania to procedura awaryjna w sytuacjach tylko awaryjnych. Jesli sam uklad nie daje rady to znakiem tego problem musi lezec gdzies indziej czyli wtryski albo turbo albo cos innego na silniku sie kiepszczy. Takie dzialania tylko niszcza bardziej dpf a i tak sam filtr za chwile bedzie usmazony.
No ale skoro go wypalamy (wymuszamy) to nie możemy go bardziej zapchać niż jest, chyba że to bedzie maiło jakiś skutek uboczny w pózniejszym czasie.Tak właśnie robiłem w audi a6 . Gosc dojechał z Pl do Norwegii tyle co się doczołgał. Zrobiłem tą niby regeneracje i już kilka miesiecy spokój. Reg. robiłem w trasie( na drodze) nie na postoju.
Tak bo przy 900 stopniach to i nie smazysz ani turbiny ani tego wspanialego dpfa. Wypalanie wymuszone mozesz zrobic tylko stacjonarnie a nie na drodze. I to jest do stosowania tylko gdy juz mamy problem taki ze auto samo nie daje rady wypalic bo np ktos jezdzil autem jak byl jakis defekt np z czujnikiem jakims moze wtryskuem moze turbo. Takie auto trafia do nas i my naprawiamy to co jest zwalone i wtedy robimy wypalenie stacjonarne. Nie wolno robic wypalen jednego po drugim ani ot tak sobie. Nawet niektore marki maja tak ze kolejne wypalenie jest mozliwe tylko jak pokonamy odpowiedni wczesniej dystans kilometrow. Kazde wypalanie dpf jakie by nie bylo skraca jego zywotnosc.
No a jak się załączy nam wypalanie dpf programowo podczas podróży to??? . W sumis co za różnica że to robimy na postoju czy podczas jazdy skoro jedynym kryterium było utrzymać nie mniej niż w chyba 2000rmp przez 15-20 minut w zależności od zapełnienia filtra. W moim przypadku ten program który ja używałem to było zalecenie robić to podczas jazdy. Oczywiście bezpieczeństwo na drodze itp to wiemy.
No wlasnie to jest bardzo duza roznica. Co innego wypalanie postojowe a co innego jakies wypalanie podczas jazdy. Podczas jazdy to ty regulujesz pedalem gazu a na postoju juz nic nie dotykasz.

Kiedys kolesia pytalem o wypalania stacjonarne te wymuszone to mowil ze takie wypalenie to niszczy dpf w takim stopniu jak ze 50 wypalen normalnych podczas jazdy ktore wywoluje sam ECM.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Przekierowanie