Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ciekawy pomysł czemu nie. Jednakże i tak polecam co jakiś czas monitorować sprawdzać parametry żeby się zaraz nie okazało że silnik chodzi wiecznie na dopalaniu dpf. Sprawdzać częstotliwość wypaleń i ciśnienia oraz temperatury.
Witam kolegów. Przeczytałem cały ten wątek ale nie rozgryzłem mojego problemu.

Kupiłęm 2.0 TDI BRT bo moje Galaxy 1,9TDI ma już 24 lata.
Rozkręciłem wydech, zaświeciłem do środka i wg mojej wiedzy BRT ma DPF tak jak powinien mieć, w zbiorniku pod autem jest płyn do DPF (około 1/3 zbiornika) i wygląda że wszystko jest w porządku. Auto przyjechało z Niemiec więc jednak może jest wszystko w porządku ale ..
Przejechałem ponad 500 km a komp nie pokazuje żeby sterownik wypalił DPF i jakby w ogóle nie ma na to ochoty po parametrach w kanale 73.
Auto jeździ delikatnie - potrzebny mi samochód 7 osobowy do użytku nie koniecznie codziennego. BRT ma 140 koni więc nie mam potrzeby używać pełnej mocy przy jeżdzie wokół komina i może DPF ma lżej.

Co do orientacji w sytuacji mam taki problem ze używam do komunikacji ObdEleven a on nie ma advedanced measuring blocks (chyba ze nie wiem jak się do nich dostać).
Na dodatek ObdEleven do BRT nie ma opisu bloków pomiarowych i nie znalazłem nigdzie opisu który by pasował do tych parametrów. Są opisy do innych silników które są podobne ale czasem "prawie" robi wielką różnicę..nie chcę coś zrobić źle.

Parametry które odczytałem (głownie na postoju) opisałem poniżej:

kanał 67 67/3 (czujnik różnicy ciśnień )pokazuje od 2,5 (nawet 0 ) na wolnych obrotach do ponad 100 jak się bardzo mocno pociągnie na niskim biegu przy przyspieszaniu.
kanał 67/4 offset ciśnienia w bloku wskazuje -10,20 (zakładam że to jakaś adaptacja)
kanał 68 68/1 =0% 68/2 =0 68/3 =0
kanał 69 same 0 (to są jakieś bity w 4 blokach)
kanał 70 70/1 =00000000, 70/2 =0s, 70/3 =0, 70/4=0
kanał 71 ile dobrze zrozumiałem wątek - informacje o wypalaniu.
jak wypalanie nie zachodzi to są zera i to pasuje : blok 71/2 =0 blok 71/4 =0
kanał 72 72/1 =0.00 72/2 =0 72/3 =9.98 72/4 =0.00
kanał 73 73/1 =53l 73/2 =710km 73/3 =612
kanał 74 74/1 =924/min 74/2 =192.0stC 74/3 =3.88 74/4 =0.00 mg/H
kanał 75 75/1 =186stC 75/2 =228.0stC 75/3 =0%

proszę o pomoc alb przynajmniej wskazanie gdzie mam czytać..
Na mój rozum sterownik nie widzi popiołu w DPF
Jedna wskazówka... Auto stało długo bez akumulatora. Mogło się coś zwieśić, wyzerować?
Może trzeba jakiejś adaptacji czy coś..?

Auto po zakupie miało padnięty piecyk i termostat - silnik rozgrzewał się do około 72 stC - naprawiłem trzyma jakoś około 87stC
Sterownik silnika nie widzi błędów.
Może musiałbym sprawdzić kody gotowości ale muszę się douczyć nie chcę coś na mieszać w sterowniku.
Witam! W/g mojej oceny masz przedziurawiony filt DPF. Napełnianie filtra sadzą powoduje z czasem wzrost wskazań 67/3 na wolnych obrotach ( u mnie wacha się od 0 do 25). Ważne czy silnik ciepły czy zimny przy sprawnym EGR (przy sprawnym EGR i ciepłym silniku wskazania są o niskich wartościach).
Dziękuję za odpowiedź Smile
Początkowo też tak myślałem ale rozkręciłem tłumik i wygląda na to że wkład jest na miejscu.. nie rozkręcałem od strony kąta ale chyba jeszcze raz go rozkręcę od przodu dla upewnienia.
Ktoś mi ma popatrzeć do softu czy nie było coś grzebane .. zobaczymy co powie...
Jeszcze chce pooglądać czujnik różnicy cisnien przynajmniej czy obydwa wężyki sa ok. Wyglądają dobrze ale chciałbym być pewny że drożne...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Przekierowanie