Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Łał.. Widzę, że masz wszystko rozkminione, zdaje się że gdzieś już to wszystko czytałem, chyba nawet to sobie zapisałem. Niemniej... to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
Witam

są 3 możliwości

1. te 70 g to teoria albo mit
2. te 244 g to wartość wyliczana i w rzeczywistości jest inna
3. nie masz już DPF
No tak, rozumiem, że wyliczona ale chyba jest jakiś próg po którym wyskoczy błąd dpf?

Co do tego czy go mam to obserwując grupy opisane wcześniej widzę tam kiedy odbył się proces wypalania (czas i kilometry) oraz procentowe zapełnienia sądzą, które sukcesywnie rośnie a po wypalaniu spada. Mam też wrażenie, że podczas tego procesu silnik pracuje inaczej. Od strony fizycznej - pucha pod samochodem wisi, są przy niej podłączone czujniki i wężyki przed i za nią prowadzące do czujnika różnicy ciśnień. Z rury czarny dym nie idzie a końcówka wydechu jest czysta, więc chyba dpf jest i robi swoje.
Nie wyskoczy. Możesz sobie wartości wyzerować jak cię mierzi te prawie 300 gram.
Nie mierzi, po prostu nie chciałbym stanąć na środku drogi z zapchanym filtrem. W końcu po to sterownik ten popiół wylicza, żeby odpowiednio wcześnie zareagować a nie czekać jak będzie po ptakach. Dlatego pytam czy dobrze interpretuje te wartości i jaką w tym miejscu maja inni użytkownicy tych silników, a może w przypadku mokrego filtra nie ma to żadnego znaczenia.
Masz suchy DPF

nie patrz na te wartości.
poobserwuj jak często wypala się DPF, jest tam blok przebiegu od ostatniego wypalania.

generalnie jak nie zauważasz że wypala ci się DPF i nie masz żadnych informacji o jakiś problemach to raczej nie będzie tak że nagle jest pełno i stop.

jak jest zapchany to wypala często, jak wypala często to często nie kończy, jak nie kończy kilka razy z rzędu to zapala kontrolkę o wypaleniu, wtedy trzeba przegonić na autostradzie i dać mu się wypalić.
jak będzie źle będziesz to wiedział, teraz masz wszystko ok i nie będzie źle nagle

ja mam przejechane 200k i 2 razy DPF dał mi znać

raz zauważyłem biały dym a drugim razem kontrolka DPF informująca że kilka razy nie był w stanie wypalić się do końca, było chwilowo tylko miasto na krótkich odcinkach. pogoniłem na autostradzie i dalej nic się nie dzieje.

Pozdrawiam
Taki mam właśnie zamiar często kontrolować jego cykl pracy i zobaczymy.

W BRT jest mokry dpf, zamiast zapasu pod spodem wisi zbiornik na satacen 25.
(10-12-2019 23:30)iksiak napisał(a): [ -> ]Taki mam właśnie zamiar często kontrolować jego cykl pracy i zobaczymy.

W BRT jest mokry dpf, zamiast zapasu pod spodem wisi zbiornik na satacen 25.

nie wiedziałem że vw się w to bawił
Początkowo badali teren że tak powiem i wprowadzili DPF z płynem w sga a wcześniej jeszcze na to samo był passat B5 i superb pierwszej generacji z silnikami 2.0 TDI na pompowtryskach.
Dla posiadaczy diesla z DPF mam taką ciekawostkę od Krzyśka z Krzynol garage. Nie gadałem z Krzyśkiem ale pewnie wymagany jest maxi-dot.
https://www.youtube.com/watch?v=wp6EitTn3b8
https://www.youtube.com/watch?v=g4ymxLmBpSY
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Przekierowanie